Avatar billede arnepedersen Forsker
28. april 2013 - 13:09 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

ScanDisk kort

Når jeg sætter mit ScanDisk kort til min pc med nye billeder får jeg følgende:
Vil du Scanne og reparere EOS_ digital. Så kom jeg nu til at scanne, hvorefter mine ny billeder forsvinder.
Hvad er der galt? og hvad gør jeg?
28. april 2013 - 13:28 #1
... ta' det ud og derefter isæt igen ... ?
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
28. april 2013 - 15:23 #2
Det er vist noget windows spørger om hvis man tager et kort ud mens den har læst/skrevet til det eller sådan noget. Det sker også nogen gange for mig.

Prøv og sæt det i kameraet og se om billeder er der.
Avatar billede arnepedersen Forsker
01. maj 2013 - 09:26 #3
Ved scanning har den fjernet mine billeder.
Det sker stort set hver gang jeg sætter noget i USB stik.
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
02. maj 2013 - 14:17 #4
Så lad være med at scan.
Det lyder som en formatering.
Avatar billede arnepedersen Forsker
03. maj 2013 - 07:59 #5
At lade være med at scanne fjerner jo ikke årsagen. Hvad er årsagen? Det er den jeg er ude efter.
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
04. maj 2013 - 06:47 #6
Inden du fjerner SD kortet så skub det ud i windows ved at højreklikke på enheden eller nede på processlinjen er der et ikon til det.

Hvis du bare tager det ud mens der måske bliver skrevet til kortet så kan det være derfor windows vil scanne det.
Avatar billede arnepedersen Forsker
04. maj 2013 - 08:59 #7
scootergrisen
Det gør jeg også hvergang, men de sker alligevel.
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
05. maj 2013 - 01:07 #8
Prøv og sæt SD kortet direkte i computeren også prøv og sæt det i kameraet og brug det gennem USB stik hvis du har mulighed for det og se om der er forskel.

Ellers prøv og formater kortet i windows, sæt det i kameraet tag et billede og sæt det i computren igen og se om problemer går væk.
Avatar billede arnepedersen Forsker
05. maj 2013 - 08:09 #9
Det samme hænder når jeg sætter Eksterne USB stik til.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
06. maj 2013 - 08:41 #10
Hej, Arne.

  Prøv dette:

1. Formattér kortet i kameraet (altså lade kameraet gøre det).
2. Tag et par billeder.
3. Tilslut kameraet via USB og overfør billederne.
4. Højreklik og vælge "sikker fjernelse..."
5. Tag et par billeder mere.
6. Tilslut igen via USB og lad os høre resultatet?

De bedste hilsner
Avatar billede arnepedersen Forsker
10. maj 2013 - 08:10 #11
Scootergrisen du havde ret, jeg har formateret alle enheder, og nu virker det. Tak for hjælpen. Sender du et svar?
Og tak til jer andre for jeres bud.
Arne
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
10. maj 2013 - 20:14 #12
.