Avatar billede avelina Nybegynder
27. april 2013 - 10:24 Der er 17 kommentarer

GAMING PC (stationær) TIL 6000, PLS HJÆLP..

Jeg har en fætter som jeg godt kunne tænke mig at overraske, da hans egen pc er gået i stykker.
Han spille meget heroes of newerth og counterstrike.
Da jeg ikke ved noget om gaming pc andet end at det skal være en i5 proccesor or something og at den skal kunne køre det spil uden at lag, ville det være rigtig rart med nogen bud og inspiration på hvad og hvor jeg muligvis kan købe en gaming stationær pc til ca 6000.

Jeg håbr i vil hjælpe mig.

På forhånd tusind tak. :-)
Avatar billede Jensen DK Novice
27. april 2013 - 11:45 #1
Kig her har selv købt en stationær til 6000kr. i det firma ingen problemer.
http://www.mm-vision.dk/
Avatar billede sadolin1978 Novice
27. april 2013 - 11:47 #2
denne kunne være et bud som std. men læs evt lidt om grafik kortet

http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&menu=computer&varenr=99107&type=pcsystem
Avatar billede NielsErikK Juniormester
27. april 2013 - 13:00 #3
http://topdata.dk/product.asp?product=9088
http://topdata.dk/product.asp?product=8847
http://topdata.dk/product.asp?product=8601

Sidste er bedst og den jeg gerne vil anbefale.

De andre kan bruges som de er, men vil nyde godt af der trykkes "evt ændringer" for at skifte nogen småting.
Avatar billede SciXT3CH Nybegynder
27. april 2013 - 19:00 #4
Nogensinde hørt om SharkGaming.dk?

Tjek den her satan ud;
http://www.sharkgaming.dk/shark-brutality.html

Intel i5-3570K Processoren er blandt verdens bedste Gaming-CPU'er til prisen og den her er endda med vandkølings system som er perfekt til gaming.

MSI GTX 660 TWINFROZR III er et fantisk skærmkort til gaming med SLI.

8 GB DDR3 1600MHz Ram er perfekt til gaming og kan altid opgraderes.

CoolerMaster GX Series med 550W er en rigtig PSU til gaming, og er højt anbefalet.

Dens harddisk har 500 GB (0.5TB) plads til spil, som burde være fint til de 20-40 spil, og kan også altid opgraderes til en fornuftig pris.

Computeren har et ekstremt fedt design udefra & indefra.

Med venlig hilsen:
SciXT3CH
Avatar billede Jensen DK Novice
27. april 2013 - 20:03 #5
SciXT3CH hvad er grunden til at du lægger dit indlæg som et svar?
Avatar billede SciXT3CH Nybegynder
27. april 2013 - 21:06 #6
#Silbidor

Grunden til at jeg lægger mit indlæg som et svar er fordi at chokoladekage med glasur og krymmel smager godt.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
27. april 2013 - 23:15 #7
#4
Dit forslag er dyrere uden at være hurtigere.
Bundkortet i din såkaldte satan er forældet, modsat det anbefalede fra TopData.
"Dit" grafikkort er også langsommere end det i post #3
ASUS DC2T KØRE 1137MHZ CLOCK, HVOR TWINFROZRIII KØRE 1098MHZ
Altså fordel til TopData.

Dit svar i post #6 matcher fint kvaliteten af din rådgivning.
Avatar billede SciXT3CH Nybegynder
27. april 2013 - 23:21 #8
Der er sgu også gigantisk forskel på 1137MHZ CLOCK og 1098MHZ CLOCK.

Motherboardet kan altid opgraderes.
Avatar billede avelina Nybegynder
28. april 2013 - 09:56 #9
Ok tusind tak alle sammen for i gider at tage jer tid til at svare..

Jeg har virkelig ingen anelser for hvad er bedst og  hvilket er hurtigere osv..

Hvad synes i om dette sæt?

http://topdata.dk/product.asp?product=8594

Hvad mangler eller kan der ændres på hvis det sku gøres bedre end de forslag der er blevet givet?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
28. april 2013 - 10:29 #10
#8
Det virker altså ikke smart at vælge et langsommere grafikkort og lægge ud med at tænke på senere at upgrade sit bundkort... allerede inden det er købt.
For denne fornøjelse vælger du at betale ekstra i forhold til et setup der yder mere, hmmm.  ;-)

#9
Det skal du ikke tage.

I denne her får du bedre:
CPU
Bundkort
Grafikkort
Strømforsyning
Kabinet
Lydkort
Muligvis bedre CPU køler
http://topdata.dk/product.asp?product=8601

Det setup du har fundet, har de bundlet (sammensat med) en skærm og håber folk ikke lægger mærke til (eller ikke kender) alle de steder som der er brugt lidt for billige (og med forældet chipset) stumper.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
28. april 2013 - 10:31 #11
#9
Prisen for det setup du fandt og det jeg postede er ens.

Skal du nu også bruge skærm ??, så kan den samme skærm købes løst for under 1000 kroner.
Avatar billede Jensen DK Novice
28. april 2013 - 13:54 #12
Avatar billede NielsErikK Juniormester
29. april 2013 - 11:30 #13
MM er dyrere end TopData for samme ydelse.
Avatar billede Jensen DK Novice
29. april 2013 - 13:11 #14
NielsErikK det er sjovt som du altid er negativ om alt andet en hvad du selv fremkommer med, det virker som om du alene ønsker eneret på at hjælpe spørgerne, er det fordi du tror at du kan bruge de udlovede point til noget.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
29. april 2013 - 13:29 #15
#14
Hvad jeg skrev er fakta, har du et problem med det?
Jeg synes ikke jeg var negativ over for dit forslag, der hvor jeg bliver negativ er når der kommer råd som er meget ringe og det var dit forslag ikke, kun lidt for dyrt.

At du er glad for dit køb hos MM er da fint, men hvorfor skulle andre ikke ha lov at vælge mest mulig ydelse for pengene.

Jeg henviser jævnligt til MM og Shark, men inden for bærbar hvor de har konkurrencedygtige priser.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
29. april 2013 - 13:42 #16
#14
Her kan du se hvordan jeg tidligere i dag faktisk roste en anden for gode råd, så den påstand kan du godt pakke sammen.
http://www.eksperten.dk/spm/980443#reply_8056240

Jeg gider ikke finde dem frem, det må du selv gøre hvis du gider, men jeg har afslået tilbudte point ganske mange gange.
Her er et ret friskt eksempel fra den 26 (jeg har ikke været ret aktiv de sidste dage).
http://www.eksperten.dk/spm/980209#reply_8055579
Avatar billede TeenPwner13 Nybegynder
23. august 2013 - 15:04 #17
hej mit navn er simon jeg vil gerne købe en gamer bærbar til ca 6000-8000 den skal gerne kunne køre call of duty ghosts når det kommer og en masse andre spil. jeg har ikke så meget forstand på gamer priser men det skal helst være en MSI, ASUS eller Toshiba svar firmaet må godt være til at stole på