Avatar billede finb Ekspert
25. april 2013 - 08:28 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

McAfee - rækker det ?

Kan jeg nøjes med McAfee som sikkerhed,
rækker det ?
Avatar billede tiger_dk Mester
25. april 2013 - 09:20 #1
det kommer jo an på så mange ting !

Men her: http://www.av-test.org/en/tests/home-user/windows-7/sepoct-2012/ kan du se en stor test af diverse antivirus programmer, om hvordan de har klaret sig !

Selv hænger jeg til Kaspersky, hvilket efter min mening er noget det bedste af det bedste, på det område !
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
25. april 2013 - 09:44 #2
Prøv at scanne din pc med McAfee og se, om den opdager, at den seneste opdatering af Java har lagt noget snavs i dit system.

Min AVG opdagede det ikke, men en efterfølgende scanning med den gratis version
af Malwarebytes afslørede og fjernede det.
Det viser, at man bør have den som ekstra sikkerhed.

http://www.malwarebytes.org/

Venlig hilsen
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
26. april 2013 - 07:55 #3
Jeg var for hurtig til at tro, at det var Java opdateringen, der var synderen. Efter brug af NemID finder Malwarebytes noget i en DanID fil, den ikke kan lide. Det er sandsynligvis noget, der skal være der. Men det viser, hvor effektiv, den er.
Venlig hilsen
Avatar billede finb Ekspert
29. april 2013 - 11:02 #4
tak begge,
send svar
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
29. april 2013 - 22:25 #5
Hermed et svar.
Avatar billede tiger_dk Mester
30. april 2013 - 11:03 #6
Er du blevet klogere på, hvad af sikkerhed, du så vil bruge ?

------------------------------------------------------------

Det jeg bruger af sikkerhed på min maskine er:

Kaspersky Internet Security - hvor der er indbygget antivirus, firewall osv.

Så har installeret CCleaner  ved siden af, som jeg opdatere rimelig tit, når der kommer en ny opdatering. Det fjerner udnødvendig filer osv. den rydder i det hele op på maskinen !

En anden ting jeg også har er Defraggler, som er Windows svar på Scandisk. Det fungere på samme måde, men med Defraggler kan man se en oversigt over, når den køre harddisken igennem, det vises ved små firkanter. Jeg kan bedre lide af bruge Defraggler, men det er vel en smags sag.

og hvis jeg mistænker, at der er kommer et eller andet snavs ind på maskinen, som Kaspersky af en eller anden grund i har fanget, kører jeg en Anti Malewarebytes scanning, og det finder det stort set !

Men her er der nogen link til de forskellige programmer:

Kaspersky Internet Security:

http://spywarefri-shop.dk/udvalgte-produkter/kaspersky-internet-security-2009.html

Lige et lille godt råd, hvis/når du fornyer licensen derude, får du rabat !

CCleaner:

http://www.filehippo.com/download_ccleaner/

Anti Malewarebytes:

http://www.malwarebytes.org/

Defraggler:

http://www.filehippo.com/download_defraggler/

Ved de ovenstående programmer installeret, har jeg ikke haft de store problemer med infektioner...
Avatar billede tiger_dk Mester
30. april 2013 - 11:08 #7
...lige til orientering, så er http://www.filehippo.com/ i det hele taget en kanon side, hvor der mange gode programmer at hente, også er det hele [b]gratis/b]
Avatar billede tiger_dk Mester
30. april 2013 - 11:08 #8
gratis
Avatar billede finb Ekspert
01. maj 2013 - 09:10 #9
Jeg ser, at nogle af programmerne kører samtidigt - modarbejder de hinanden ?
Opfatter de hinanden som trusler ?
finb
Avatar billede tiger_dk Mester
01. maj 2013 - 09:57 #10
De modarbejder ikke hinanden, det eneste der køre i realtime (altså hele tiden Kaspersky Internet Security !

Man kan godt få Anti Malewarebytes til at køre i realtime, men når jeg f.eks. bruger det, er det kun en enkelt gang imellem, så er det den gratis version. Det er virkelig et godt program at have ved hånden , hvis der er noget snavs inde på maskinen, KIS (i meget sjælden tilfælde) giver fortabt over for. De vil de fleste nok give mig ret i.

Når jeg så er færdig med at bruge det , så sletter jeg det bare ! og installer det igen, hvis jeg får brug for det på et senere tidspunkt !

CCleaner og Defraggler er systemværktøjer, og køre kun når du beder om det. Dvs. når du dobbeltklikker på programikonet !