Avatar billede serverservice Praktikant
24. april 2013 - 09:01 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Windows 8 køres som ren windows 7 - hvad er muligt ?

Hej Eksperter -

Der er sikkert mange som har samme ide om at tweake windows 8 til en ren windows 7 - hvis muligt.

De brugere der har købt en pc med windows8 kan ikke finde ud af det - og jeg er selv rimelig irriteret over hvor besværligt det er at administrere. Derfor ville jeg ønske en downgrade mulighed men det findes kun for enkelte modeller med win8 pro.

Så min umiddelbare løsning er at tweake windows 8 til en windows 7.

1. jeg vil gerne fjerne windows 8 startskærm / metro hvis muligt. eller indstille så den kun starter op med desktop/skrivebord.
2. Jeg vil have ALLE genveje til programmer på skrivebordet - evt en program menu.
3. Jeg vil ikke have pc inficeret med tweaks der KUN vil efter brugerens dankort eller pc fejlsøgere.
Men er det nødvendigt kan vi bruge et enkelt tweak program.

Ellers vil jeg helst bruge konfiguration eller reg ændringer.

Så hvordan får jeg min windows 8 til at ligne windows 7 ?

Kom bare med erfaring og forslag som I kender til .. eller andre brugbare løsninger. ..jeg er træt af win8
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2013 - 09:25 #1
Ganske enkelt med Classic shell http://classicshell.net/
Avatar billede serverservice Praktikant
24. april 2013 - 09:29 #2
tak har også fået det her link fra Michael http://www.eksperten.dk/guide/1552
24. april 2013 - 09:30 #3
Avatar billede serverservice Praktikant
24. april 2013 - 10:00 #4
I må gerne lægge et svar begge 2 - kommer med input retur når jeg er færdig senere idag :)
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2013 - 10:08 #5
Tak men jeg samler ikke på point:)
24. april 2013 - 10:10 #6
Ping ?

Se også -> www.eksperten.dk/guide/1551 (De guides har en tendens til at blive gemt/glemt...)
Avatar billede Poko1 Ekspert
24. april 2013 - 10:19 #7
Vent der kommer en opdatering  Windows 8.1 Blue hvor du får start tilbage.
http://kortlink.dk/cbpk
Avatar billede Poko1 Ekspert
24. april 2013 - 10:22 #8
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2013 - 11:11 #9
#8
Jeg forstår ikke fordelen ved din anvisning, for har man installeret Classic shell kan man bare højreklikke på et ikon og trække det ud på skrivebordet som kopi. Har jeg overset noget?
Avatar billede Poko1 Ekspert
24. april 2013 - 11:34 #10
Læg mærke til sætningen!
Du kan også tyvstarte her.
I øvrige vil du kunne se på følgende billede at der er mange andre ting der kan laves som i Windows 7!
Avatar billede serverservice Praktikant
24. april 2013 - 11:39 #11
Hej alle og tak for jeres gode hjælp.

Har lige fået feedback fra min forhandler og ja Microsoft har set lyset og der kommer snart en update som poko1 rigtigt nok skriver.

Offline29 - "har jeg overset noget"- ja prøv at læse spørgsmålet igen :)

Michael Karise tak for link og artikel :) ha en god dag alle ...
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2013 - 11:41 #12
"Du kan også tyvstarte her" ? I følge billedet opperer du jo selv med Classic shell, og de andre ting er uden for spørgsmålet.
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2013 - 11:56 #13
#11
Jep har læst spørgsmålet igen, og med Classic shell får du hvad du efterlyste. Windows åbner direkte på skrivebordet og du kan få alle dine genveje ud på bordet.
At mange skønner at windows update vil indholde en mulighed for at vælge startknappen tilbage, er da ingen nyhed. Det har man forlængst kunne læse flere steder. Men hvorfor vente på det? Cs kan jo bare afinstalleres til den tid.
Også en god dag til dig:)