Avatar billede MadsDue Nybegynder
22. april 2013 - 20:46 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Når jeg går ind på mit domæne, vises for siden ikke?

Hej

Jeg har brug for lidt hurtig hjælp.

Når man går ind på mit domæne www.mm-due.dk

kommer der kun en oversigt over de filer/mapper der ligger på min ftp server. Hvordan for jeg sat den til at vise en forside i stedet?

jeg har købt webhotel igennem surftown.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
22. april 2013 - 20:58 #1
Hej.

  Du mangler din [index.htm] eller [default.htm] i roden af dit site.

De bedste hilsner
Avatar billede MadsDue Nybegynder
22. april 2013 - 21:06 #2
okay super tak.

men er ikke sikker på hvad det betyder?

skal jeg bare upload en tom index.html til min ftp server? et tilfældigt sted?

du har vel ikke et link eller en beskrivelse, så jeg kan forstå problemet:)?
Avatar billede vpspro Nybegynder
22. april 2013 - 21:07 #3
tjek evt. din htaccess fil
Avatar billede MadsDue Nybegynder
22. april 2013 - 21:19 #4
Der er inden htaccess fil. Så har lavet ind på
www.mm-due.dk/htaccess

men det eneste jeg har sat ind i filen er følgende:
<IfModule mod_security.c>
  SecFilterEngine Off
</IfModule>

Det virker ikke.

Skal man ikke også fortælle den, hvilken side den skal vise?
Avatar billede Thingo Nybegynder
22. april 2013 - 21:19 #5
Der skal altid (medmindre andet er angivet) Ligge en fil der hedder enten index eller Default i roden på dit domæne da det er der at en hjemmeside altid starter, det kan være .html men det kan også være.php.
Så løsningen er at du kalder din forside for default.php og ligger den i roden af mappen og ikke inde i sites. Derudover hvis jeg var dig ville jeg ok flytte mine andre php filer ud i roden også.
Avatar billede MadsDue Nybegynder
22. april 2013 - 21:27 #6
Thingo - Super tak.

Var næsten også nået frem til den løsning:)
Så jeg slette bare mappen sites og ligger de filer ud i roden og kalder min forside default.php

Men er der endelig forskel på default og index?
er default ikke kun til windows server? eller er de ligegyldigt?

thingo du må godt angive svar
Avatar billede Thingo Nybegynder
23. april 2013 - 15:37 #7
Ja det ville jeg umiddelbart gøre. Altså der er jo et sted angivet i hvilken rækkefølge den søger efter index og default men jo det kan godt ske at det hovedsageligt er på windows server man bruger default men eller kalder du den bare index.