Avatar billede gigi1 Nybegynder
22. april 2013 - 12:38 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

COUNT fra en anden tabel ved brug af join

Hey

Hvordan laver jeg en COUNT som tæller antal kommentarer til dette udlån fra en anden tabel som har en kolonne kaldet LendingID ?

SELECT LendingStatus.Status, Products.Productname, Products.Serial_number, Deposits.Amount, Lendings.DeliveryDate, Lendings.Id AS LendingId, Products.Id AS ProductId FROM Lendings
    LEFT JOIN Products ON Lendings.ProductId = Products.Id
    LEFT JOIN LendingStatus ON Lendings.StatusId = LendingStatus.Id
    LEFT JOIN Deposits ON Lendings.DepositId = Deposits.Id
    WHERE PersonId = 561 ORDER BY DeliveryDate DESC
Avatar billede runesoft Nybegynder
22. april 2013 - 12:55 #1
SELECT LendingStatus.Status, Products.Productname, Products.Serial_number, Deposits.Amount, Lendings.DeliveryDate, Lendings.Id AS LendingId, Products.Id AS ProductId, (select count(*) from comments where LendingID = Lendings.Id) AS Comments FROM Lendings
    LEFT JOIN Products ON Lendings.ProductId = Products.Id
    LEFT JOIN LendingStatus ON Lendings.StatusId = LendingStatus.Id
    LEFT JOIN Deposits ON Lendings.DepositId = Deposits.Id
    WHERE PersonId = 561 ORDER BY DeliveryDate DESC
Avatar billede gigi1 Nybegynder
22. april 2013 - 13:02 #2
Jeg får desværre fejlen:
The multi-part identifier "LendingComments.Id" could not be bound.

ved den hvad  Lendings.Id'et er?
Avatar billede runesoft Nybegynder
22. april 2013 - 13:26 #3
Du skrev at feltet hed lendingID, så måske skal det være LendingComments.LendingID  istedet for LendingComments.Id
Avatar billede gigi1 Nybegynder
23. april 2013 - 14:12 #4
tak