Avatar billede Muddi01 Nybegynder
21. april 2013 - 22:58 Der er 8 kommentarer

Start af Netradio?

Hej allesammen, går og overvejer lidt og starte min egen netradio! Nogle som kan hjælpe mig med hvordan jeg gør, og evt. kunne tænke sig at være med? :-)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
22. april 2013 - 10:07 #1
Hvor langt er ideen nået? Servere, infrastruktur til dem, båndbredde, KODA-aftale, programflade, sponsorer?
Avatar billede Muddi01 Nybegynder
22. april 2013 - 23:35 #2
Den er ikke nået særligt langt, da jeg kun leger lidt med tanken. Og er et fjols til IT så ved intet om hvordan man gør det :)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
23. april 2013 - 11:05 #3
Så ville jeg nok lægge projektet lidt på hylden og i stedet prøve at hægte mig på en eksiterende netradio, så du kan få lidt praktisk erfaring med bare nogle af alle de ting, der skal være på plads, for at det kan komme i luften.
Som du måske lidt fornemmer af mit første indlæg, er det ikek "bare sådan lige" at banke en netradio (eller nogen som helst anden form for radiostation) op.
Avatar billede Muddi01 Nybegynder
24. april 2013 - 16:57 #4
Kender ud nogle? :)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
24. april 2013 - 20:04 #5
Jeg kan ikke komme på nogen danske, der drives sådan på "amatørbasis". De kommercielle er nok lettest at komme ind på livet af i form af et praktikforløb. Du bor ikke i nærheden af DR?
Avatar billede Muddi01 Nybegynder
24. april 2013 - 21:22 #6
Bor tæt på Skive.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
25. april 2013 - 16:20 #7
Jamen så er der jo Radio Skive - det var da en mulighed?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
29. april 2013 - 20:40 #8
Kom du videre med din ide?