Avatar billede mathiasiversen Nybegynder
13. august 2001 - 13:58 Der er 1 kommentar og
1 løsning

En controller, 2 harddiske og 1 dvd-drev - hvordan?

Halløjsa!

Jeg skal hjælpe en med sin nye computer - hans dvddrev og standard hardisk er tilsluttet morderborder via samme controller - hvordan tilsluttes nu den anden harddisk som han skal have sat i?

Mathias
Avatar billede dobber Nybegynder
13. august 2001 - 14:14 #1
der er to ide port som hver kan have en master og en slave, du kan følge det kabel som sider på HD ned til bundkortet, der skulle gerne være en tom retangel hvor du kan sætte et kabel ned i, du skal monter kablet og sætte den nye HD som master (det kan være at du skal fjerne alle jumper)
Avatar billede dobber Nybegynder
13. august 2001 - 14:25 #2
eks 2

hvis HD og DVD er tilsluttet hver sig kabel, bør der være en fri \"hunstik\" på kablet, der kan du tilslutte en HD/cd-rom drev, du skal nu sætte den nye HD som SLAVE, og kontrolere at den gamle enhed er jumpet som master.