Avatar billede Nikka Nybegynder
20. april 2013 - 18:26 Der er 9 kommentarer

Problemer med formatering

Nå nu prøver jeg herinde og ser om der er nogen der kan guide mig gennem mit problem. Jeg har overtaget min brors 5årige Asus bærbar. Den er bare helt uhyggelig langsom og fryser ofte fast i indlæsningen af Web sider. Så efter at ha googlet lidt omkring det at formatere den så gik jeg igang... Troede dog bestemt at når jeg lagde den ny Vista ind på computeren at så ville den slette den gamle incl alt det skrammel der ligger på den, men det har den ikke gjordt... Nu får jeg bare lov til at vælge hvilken af de to Windows jeg vil starte op med... og jeg kan ikke få den til at finde internet ( har trådløs i hjemmet) på den jeg netop har lagt ind. Så hvad er det lige jeg har gjordt galt og ikke mindst hvordan kan jeg genoprette det, så jeg får en helt ren bærbar med internet???
Avatar billede deadman Nybegynder
20. april 2013 - 18:32 #1
Kan du bruge denne?
www.eksperten.dk/guide/1342
Avatar billede Nikka Nybegynder
20. april 2013 - 18:45 #2
Det prøver jeg lige om jeg kan finde ud af :)
Avatar billede Nikka Nybegynder
20. april 2013 - 19:02 #3
Der sker bare intet når jeg trykker reperarer , har stadig to Windows Vista hvor den ene er fyldt med alt mulig og den anden som er præcis som jeg havde forstillet mig dog uden internet....
Avatar billede Blueeyez Mester
20. april 2013 - 19:06 #4
Når du laver formatering vil du se harddisken på et tidspunkt, den skal du vælge slet ved (der er drev indstillinger under)
21. april 2013 - 14:41 #5
Velkommen til E. ...

... du skal have 1000% styr på driver softwaren !!!

Se i ENHEDSHÅNDTERINGEN ...
21. april 2013 - 14:43 #6
Ref #4: Det hedder [Advanceret] undervejs i instalationen ... ret tidligt i forløbet ... der kan vælges [Nedlæg Partion] og derefter [Opret Partion] ... osv osv osv ...

PS: Det vil tage laaaaang tid med Vista  :-(

Husk ALLE opdateringer fra WindowsUpdate mm. nnår den tid kommer ;-)
Avatar billede Slettet bruger
21. april 2013 - 16:42 #7
www.petri.co.il/install_windows_vista.htm

men hvorfor ikke ta windows 7 eller nyre windows 8 ?
Avatar billede Blueeyez Mester
21. april 2013 - 17:51 #8
#6 tak for uddybelse, lang tid siden jeg har rodet i Vista :-)
Avatar billede Slettet bruger
21. april 2013 - 21:47 #9
ta en win 7 eller win 8 :)