Avatar billede Steen Seniormester
19. april 2013 - 18:21 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ønske om administrator adgang

Hej

Da jeg installere Win7, var jeg ikke opmærksom på at oprette mig selv som administrator, og nu har jeg det problem at der kan være funktioner jeg ikke kan udføre pga. af manglende tilladelser.

Et tidligere indlæg her i Experten, beskrev hvordan jeg via DOS promt kan indtaste en kommando  og derved få mulighed for at vælge "Administrator" under genopstart.
http://www.eksperten.dk/spm/908931

Mit ønske er kun at have 1 adgang, som default har administrator adgang ( gerne den jeg installerede under installeringen af Win7 )
Denne adgang skal starte win7 helt op, uden at vise en bruger oversigt, men som automatisk starter Win7 op, helt ind til skrivebordet.

Med administrator adgangen forestiller jeg mig, at når der er brug for administrator adgang ( slette og mapper der er beskyttede )
kan jeg via startmenuen højreklikke på "computer" og vælg "Administrer" som efterfølgende ønsker jeg indtaster en kode for at give disse rettigheder.

Kan dette løses ?
Avatar billede lclemens Nybegynder
19. april 2013 - 19:05 #1
Tænker du på, at du af og til bliver præsenteret for uac-prompten?

Den bruger, du opretter under installationen, bliver automatisk gjort til administrator.
Avatar billede Steen Seniormester
19. april 2013 - 20:45 #2
Ved ikke helt hvad uac- prompten er, men der vises en boks på skærmen der fortæller at jeg ikke har adgang til denne funktion, da jeg ikke har Administrator rettigheder, og at jeg skal kontakte Netværks administratoren...
Avatar billede lclemens Nybegynder
21. april 2013 - 15:48 #3
Der står lidt om uac her: http://windows.microsoft.com/da-dk/windows-vista/what-is-user-account-control

Kommer skærmen ikke frem af sig selv, kan man prøve at højreklikke på ikonet > kør som administrator
Avatar billede lclemens Nybegynder
21. april 2013 - 16:58 #5
Brugerkontokontrollen er der jo for at beskytte. Jeg ville ikke slå den fra.
Avatar billede jager Nybegynder
21. maj 2013 - 16:56 #6
er din administrator i det hele taget aktiveret det kan du se i lokalebruger og grupper i computer admin
Avatar billede Steen Seniormester
03. juni 2013 - 00:27 #7
ingen løsningsforslag - spørgsmålet lukkes