Avatar billede TrierDK Nybegynder
19. april 2013 - 15:24 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Convert function i SQL Server 2005

Hej

Jeg har en tabel tbl_Task, som indeholder to felter hhv. StartTime og EndTime begge af typen smalldatetime. Jeg ønsker at trække varigheden af tasken ud.

Mit forsøg ser således ud.

SELECT
  bla bla bla,
  CONVERT(varchar, tbl_Task.EndTime - tbl_Task.StartTime, 108) AS Duration,
  bla bla bla

FROM
  tbl_Task join........

Problemet er at den fuldstændig ignorerer min style på converten, uanset hvad jeg gør så kommer den ud med milisekunder. Hvad gør jeg forkert?
Avatar billede arne_v Ekspert
19. april 2013 - 15:31 #1
Var det ikke nemmere at lave subtraktion og formatering af resultat i den applikation som udfoerer query?
Avatar billede TrierDK Nybegynder
19. april 2013 - 15:42 #2
Jeg kopierer output over i excel og formaterer kolonnen om til tidsformat. Mit problem er at excel ikke kan genkende datoformatet når der er milisekunder på.
Avatar billede kjulius Novice
19. april 2013 - 23:41 #3
Jeg ville simpelthen bare lave en cast til smalldatetime og så lade excel om at formattere til det tidsformat du ønsker at vise:

SELECT
  bla bla bla,
  CAST(tbl_Task.EndTime - tbl_Task.StartTime AS SMALLDATETIME) AS Duration,
  bla bla bla
Avatar billede TrierDK Nybegynder
14. juni 2013 - 11:49 #4
Har selv fundet en løsning