Avatar billede lurup Ekspert
18. april 2013 - 23:49 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Outlook express

Har en kammerat der ikke kan slette en stor mail som han har sendt afsted i outlook express.
Kan man ikke finde mappen i stifinder og slette filen der ???
det er 10 billeder kan har sendt afsted som hans pc ikke kan håntere pga størrelsen.
Bruger XP
Avatar billede vagn99 Nybegynder
19. april 2013 - 00:12 #1
Det er lidt siden jeg har brugt xp og Outlook express.
Muligvis er filerne gemt. jeg kan anbefale Total Commander som kopieringsprogram. Her er det let at få vist skjulte filer.
Datafilerne i Outlook Express er en række filer i modsætning til Outlook, hvor der blot er en fil der hedder Outlook.pst.
Filerne er gemt under aktuel bruger, appdata Microsoft identities
Outlook Express, eller noget i den retning.
appdata er en skjult mappe. jeg kan ikke huske om du først skal søge på Microsoft eller identities og så Microsoft, men det burde kunne lade sig gøre at finde filerne.
Desværre har jeg ikke en xp kørende i øjeblikket.
Avatar billede vejmand Juniormester
19. april 2013 - 00:52 #2
Den burde ligge i udbakken, når han åbner Outlook Express.
Måske den ikke vil tillade at slette derfra, så skal han bare cutte forbindelsen til nettet, så burde det være muligt at slette den fra udbakken........
19. april 2013 - 09:39 #3
... enig med #2 - sådan skal det gøres ;-)
Avatar billede lurup Ekspert
19. april 2013 - 10:02 #4
Det er det desværre ikke.....tror filen er for stor at den gl pc kan håntere dem.....den har kun 512 mb ram og køre xp......havde håber på at man lige kunne slette udbakke filen...
Avatar billede vejmand Juniormester
19. april 2013 - 12:00 #5
Udbakken ligger sikkert her:
C:\Documents and Settings\"BRUGERNAVN"\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\{en masse tal og bogstaver}\Microsoft\Outlook Express

Husk, at slå "Visning af skjulte filer og mapper" til.
Det er Udbakke.dbx du skal slette.....
Avatar billede vagn99 Nybegynder
20. april 2013 - 19:41 #6
#5
Det den løsning jeg også ville foreslå. Jeg kunne bare ikke huske nøgagtig, hvor filerne lå. under Outlook Express ligger ca 20 forskellige filer med hver sit indhold.
Nogle gang kan det for uerfarne være svært at navigere i Windows.
jeg kan varmt anbegale Total Commander (GHISLER). Programmet kan installeres på dansk, og det er super nemt at slå vis skjulte filer fra og til.
I De sidste 20 år har jeg konsekvent altid installeret programmer på de pc'er jeg klargjorde.
Det er iøvrigt også i dette program man helt ubesværet kopierer mapper uden at ændre dato og tid.
Avatar billede lurup Ekspert
21. april 2013 - 17:49 #7
Kan ikke bruge svarne til noget.....jeg kan ikke finde filerne.
HUSK det er outlook Express der bruges og ikke Outlook
Avatar billede vejmand Juniormester
21. april 2013 - 18:51 #8
Løsningen er også til Outlook Express.

Har du sat den til at vise skjulte filer og mapper?

Prøv at bruge søgefunktionen i XP.
Søg efter Udbakke.dbx
Husk at søge i skjulte filer og mapper.
Avatar billede vejmand Juniormester
24. april 2013 - 03:36 #9
Er du kommet videre?
Avatar billede lurup Ekspert
24. april 2013 - 08:42 #10
HEJ

Skal om til dem der har problemet i morgen.....
Avatar billede lurup Ekspert
24. april 2013 - 08:43 #11
Men der er ingen mappe der hedder udbakke.....har søgt med vis  alle filer i Win xp og i Totalcommander
Avatar billede vejmand Juniormester
24. april 2013 - 13:07 #12
Han kan også søge efter *.dbx

Hvis ikke disse filer findes, når visning af skjulte filer og mapper er slået til, er det ikke Outlook Express.

Vær opmærksom på, at lagringsmappen ikke nødvendigvis ligger på C-drevet. Den kan være flyttet manuel.

Hvis Outlook Express kan åbnes, kan placeringen af lagringsmappen ses her:
Funktioner > Indstillinger > Vedligeholdelse > Lagringsmappe > Lagringsplacering
Avatar billede lurup Ekspert
30. april 2013 - 23:01 #13
Svar lige vejmand...Det virker
Avatar billede vejmand Juniormester
30. april 2013 - 23:07 #14
Ok, svar kommer her.......