Avatar billede bas Forsker
18. april 2013 - 16:01 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

PC går ned når Office 2007 åbnes

Hej

Jeg har Windows 7, 32 bit. Nu er det pludseligt sådan, at når jeg prøver at åbne MS Office 2007, kommer der en fejl om at Word 12 har for lidt hukommelse til at starte ?? og derefter går PC'en ned med en blue screen. Er der mon kommet snavs i maskineriet og hvordan fjerner jeg det i så fald?
Jeg læste for nuligt om en MS update med nummer 2823324, jeg ved heller ikke, om der er en sammenhæng med denne.

Skal jeg prøve at køre en tur med malwarebytes eller noget?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
18. april 2013 - 16:12 #1
Tag du bare en tur med malwarebytes, jeg ser ingen grund til at fraråde dig det.

Er det kun den der strejker ?

Hvor meget RAM er der ledigt ?
(tror ikke det er årsag, men hvorfor ikke lige undersøge)
Avatar billede Slettet bruger
18. april 2013 - 16:15 #2
Og slet lige den opdatering, selvom jeg ikke tror det kan være årsagen.
Avatar billede bas Forsker
18. april 2013 - 16:28 #3
Jeg tror desværre det er over hele linjen at den går ned nu - jeg prøvede bare at åbne Thunderbird og så gik den ned igen.
Så er det ikke sikkert, at jeg kan komme til at køre Malwarebytes.
Bare jeg ikke skal til at formatere. Det er ikke længe siden jeg gjorde det sidst.
Jeg nåede denne gang lige at se, at der på blue screenen stod 0x0000019.
Jeg installerede bl.a. en Buffalo netværkshardisk i går, men det skulle vel ikke kunne lave så meget ravage?

Jeg har ikke den opdatering.
Avatar billede bas Forsker
18. april 2013 - 16:31 #4
Jeg mener faktisk der stod noget med BAD POOL HEADER som her:
http://www.faultwire.com/solutions-fatal_error/BAD-POOL-HEADER-0x00000019-*1040.html
Avatar billede 220661 Ekspert
18. april 2013 - 16:33 #5
Hvis ikke du kan finde snavs på den så forsøg at reparere office pakken.
Virker dette ikke fjern den helt.
Men gør det med Revo Uninstaller.
http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html
Når programmet startes kommer et billede med alle programmer som du har. Vælg "Office pakken" og tryk på afinstaller. 3 mulighed der vises i næste boks accepteres. Programmet afinstalleres. Du trykker på næste og registreringen tjekkes for efterladenskaber. Når resultatet kommer vælger du "vælg alt" og trykker slet og herefter på  næste. nogle gange kommer der filer op to gange og her vælges også at slette disse.
Genstart pc.
Geninstaller en frisk Office.
Avatar billede bas Forsker
18. april 2013 - 16:35 #6
Jeg havde faktisk alligevel update kb 2823324 jeg havde bare glemt at få vist installerede opdateringer. Jeg har nu fjernet den og genstartet - krydser fingre
Avatar billede bas Forsker
18. april 2013 - 16:36 #7
Det løste det desværre ikke - pc'en crasher fortsat
Avatar billede 220661 Ekspert
18. april 2013 - 16:36 #8
Du bruger bare den frie version
Avatar billede bas Forsker
18. april 2013 - 16:50 #9
Jeg kan ikke køre nogen programmer fordi PC'en hele tiden lukker ned med blue screen Bad Pool header.
What to do?
Avatar billede 220661 Ekspert
18. april 2013 - 17:00 #10
systemgendannelse til før problem opstod?
Sidste kendte konfiguration hvor systemet virkede?
Avatar billede bas Forsker
18. april 2013 - 17:12 #11
Systemgendannelse kan jeg heller ikke - også selv om jeg vælger et andet tidspunkt end det anbefalede.
Jeg får Katastrofal fejl: 0x8000FFFF
Avatar billede 220661 Ekspert
18. april 2013 - 17:27 #12
Kan du køre i fejlsikret med kommandoprompt, kan du prøve her at skrive rstrui.exe
Avatar billede bas Forsker
18. april 2013 - 18:11 #13
Mange tak, det er lykkes med systemgendannelse vha. rstrui.exe  i fejlsikret tilstand.
PC'en er efterfølgende ikke crashed indtil videre, men Word skriver fortsat, at der er for lidt hukommelse til at starte.
Jeg har 4 GB Ram i alt.
Skal jeg prøve at fjerne Office pakken med Revo uninstaller og derefter geninstallere den?

Kan jeg prøve at tjekke harddisken på en eller er der noget andet jeg bør prøve?

Jeg er ved at køre scanning med Malwarebytes.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. april 2013 - 18:18 #14
Fint.
Vi afventer lige scanningen.
Havde måske tjekket disken for fejl først.
Det gøres med chkdsk.
Jeg plejer at gøre det fra denne computer, hvor jag højreklikker på C drevet og vælger at undersøge disken for fejl den vej. Husk at have begge tjekket af når du kører den.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. april 2013 - 18:19 #15
Computer skal genstartes før du kan tjekke disken, da det ikke kan foregå fra en kørende pc.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. april 2013 - 18:20 #16
Hvor meget plads har du på C drevet?
Avatar billede bas Forsker
18. april 2013 - 20:03 #17
Ledig plads på C-drevet: 178 GB

Malwarebytes fandt ikke noget.
Harddisk tjek med begge flueben fandt heller ikke noget.

Word melder fortsat fejl om at der ikke er plads nok.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
19. april 2013 - 08:48 #18
Skal jeg prøve at fjerne Office pakken med Revo uninstaller og derefter geninstallere den?

Ja det er en nem løsning hvis det kan fixe problemet.
Det er et skud værd.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
19. april 2013 - 08:50 #19
Jeg tror dog desværre din fejl er mere omfattende, men håbet har man jo stadig lov at ha (skattefrit).
Avatar billede bas Forsker
19. april 2013 - 09:05 #20
> Jeg tror dog desværre din fejl er mere omfattende, ...

Hvad skal jeg lægge i det - kan jeg have et hardwareproblem eller lign.?
PC'en går jo ikke længere ned med BAD POOL HEADER
Avatar billede 220661 Ekspert
19. april 2013 - 12:58 #21
Siden du ikke får fejlen med bad pool header kan det jo tænkes det kun er office installatione der bøvler, så gå du bare i gang med Revo Uninstaller free som jeg har beskrevet før i #5 og geninstaller office efter en genstart af pc
Avatar billede bas Forsker
04. juni 2013 - 18:18 #22
Hej
Beklager min sene tilbagemelding. PC'en kører fint igen - også med MS Office. Nogen der vil have points?
Avatar billede bas Forsker
18. juni 2013 - 16:19 #23
Da ingen har postet som svar, lukker jeg hermed.
Tak for hjælpen.