Avatar billede bss Nybegynder
13. august 2001 - 13:33 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kan man fjerne takkede kanter

Jeg bruger PaintShopPro 7 og kunne tænke mig at vide om man kan fjerne takkede kanter i en meget lille grafik-fil (gif).
Jeg tænker her på, om man kan bruge antialias eller andet i PSP.
Som nok alle ved, er der ikke noget problem med vandrette og lodrette linjer.
Avatar billede aeblenet Nybegynder
13. august 2001 - 13:38 #1
Hej bss.

Når du skal rentegne noget skal du altid vurdere om det skal tegnes om ! ! !

Du kan smide giffen afted til mig - så ornder jeg det.

Smid på: info@aeble.net

-og vent 10 min.

hilsen: http://www.aeble.net
Avatar billede bss Nybegynder
13. august 2001 - 13:50 #2
Tak til aeblenet
Det er bare en masse \"bittesmå\" gif-filer, så det blir nok for meget for dig. Ellers mange gange tak :)

Jeg vil gerne selv (som børn siger), så det ville være super med et fingerpeg ?

Er det muligt, at få et eksempel på hvordan man tegner uden at der kommer tekkede kanter ?
Vil vil da gerne gi flere poeng, hvis det er omfattede. Det gør jeg bare med det samme.
Avatar billede aeblenet Nybegynder
13. august 2001 - 13:54 #3
Pointene er helt OK.

Du skal have oprettet et nyt blankt dokument i tegneprogrammet.

Her skal du importere din GIFér.

Tegn så oveni til du er tilfreds.

Slet din importerede GIF og brug det færdige resultat.

Det kan godt være at PSP gerne vil have en anden filtype end GIF.

Og så må du jo ordne det først i et billedbehandlingsprogram.

Det kan være TIF eller EPS eller BMP ?
Avatar billede egede Nybegynder
13. august 2001 - 13:55 #4
En god idé hvis man har mulighed for det er at lave det som vektorgrafik, så ryger kanterne og problemer med evt. forstørrelse af billede...
Avatar billede davidchristensen Praktikant
13. august 2001 - 14:00 #5
Hey.

Jeg kan forstå det drejer sig om transparente gif\'er?

Det er altis en god idé at bruge en bagrundsfarve, som ligger meget op ad den farve, som dit objekt er ude i kanten eller bagrundsfarven på din side. Når du laver et billede skal du veksle mellem at have antialias slået til og fra. Det er svært at forklare, uden at have et billede at gå ud fra, så send et og lad mig se på det.

post@dlcd.dk

Mvh. David
Avatar billede bss Nybegynder
13. august 2001 - 14:04 #6
aeblenet >> Jeg går ud fra at man først konvertrer giffen til 16 mill. farver.
Men så kender jeg ikke næste skridt - skal man lave nyt layer ?

egede >>
Det er faktisk nogen mig små billeder af busser, biler og flyvemaskiner som letter og lander, og de skal være bitte små ?
Er det til at forstå, eller er det sort ?
Avatar billede aeblenet Nybegynder
13. august 2001 - 14:17 #7
bss>

Uha uha. Det lyder jo som flere dages arbejde.

Send ALLE GIFérne til mig, så skal jeg se om jeg kan finde dem i et CD-katalog.

Dem kan jeg sende på en  CD.....
Avatar billede bss Nybegynder
16. september 2001 - 21:09 #8
lukker
Avatar billede wanger Nybegynder
04. juli 2002 - 00:51 #9
WANGEREN var her.. .,'¨´,.

TILLYKKE MED DE 98000

SÅ er vi der snart./()