Avatar billede kimlarsen Praktikant
16. april 2013 - 21:44 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke pinge ud af netværk

Selv om jeg har søgt og søgt, så har jeg ikke fundet en løsning på dette :

Jeg har en windows 7 pc med netværk via yousee kabel. Bruger en Netgear CG 3000 som router.

Mit problem er at jeg ikke kan pinge ud af netværket og tilgå andres FTP servere. ( De kan heller ikke tilgå min )

Min ftp server ligger på et NAS drev og DMZ er i routeren sat til at pege på nas drevets IP adresse.

Kan godt tilgå nas drevet fra en webside ude fra byen.

Jeg kan sagtens kalde alverdens websider via min browser.
Kan bruge TeamViewer uden problemer.
Kan sågar pinge www.google.com uden problemer.

Men prøver jeg på at pinge 83.89.124.169 som er min nabo eller www.5270.dk som er dansk hosted, så kan jeg ikke pinge igennem.

Eneste som jeg får ud af det er 100 % pakke tab.

Nogen ideer om hvad der går galt ?
Avatar billede CasperP Nybegynder
16. april 2013 - 21:50 #1
Det lyder sjovt. Jeg har fartisk sammen router og også net fra yousee kan da godt lige prøve nogen ting :)
Avatar billede chalde Seniormester
16. april 2013 - 21:57 #2
Min ftp server ligger på et NAS drev og DMZ er i routeren sat til at pege på nas drevets IP adresse.

Lige et råd: Undlad at bruge DMZ medmindre du har en eller anden kompenserende sikkerhed på den enhed du peger på. Nøjes med at åbne de porte du har behov for (og hav ligeledes en form for sikkerhed på, f.eks. lockout/ip blokering ved for mange forsøg på login).

Nogen ideer om hvad der går galt ?

Deres router/firewall har disablet ICMP echo (svar på ping) fra WAN.
Er ganske normalt og ligeledes anbefalelsesværdigt medmindre det er noget man benytter til f.eks. monitorering eller fejlsøgning, da det hermed ikke er muligt at lave ping scans efter "vågne" systemer (men  det hindrer naturligvis ikke andre typer scanninger).

Kan lige tilføje at jeg har forsøgt at pinge med samme resultat.
Du kan også selv forsøge her fra: http://ping.eu/ping/
Avatar billede CasperP Nybegynder
16. april 2013 - 21:56 #3
[img]http://i.imgur.com/FdKiSuK.jpg[img]

[img]http://imgur.com/iZpmIYf[img]

Kunne det tænkte at firewalls ports ikke er åben?
Avatar billede kimlarsen Praktikant
16. april 2013 - 22:07 #4
Windows firewall er disable og der er ikke andre externe firewalls.

Resultatet er stadigvæk det samme
Avatar billede kimlarsen Praktikant
16. april 2013 - 22:11 #5
Til Chalde

Første svar omkring DMZ forstod jeg desværre ikke helt. Syntes netop ikke jeg kunne komme i kontakt med min NAS via nettet ude i byen, med mindre dmz var sat til NAS´ens IP.

Samme sted i routerns settings, står der ( Under dmz host ) - Respond to Pin on wan port og den er markeret.

Så den burde da respondere på et ping - Ikk ?
Avatar billede chalde Seniormester
17. april 2013 - 06:27 #6
#5 Du skal portforwarde den enkelte port/service du vil have adgang til. Se: http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Netgear/CG3000/FTP.htm

Det vil så være din egen forbindelse der svarer på andres forespørgsler fra WAN, ikke dine forespørgsler ud mod WAN.
Det værende sagt, så kan Yousee have disablet den feature (selvom den er tilstede i routeren).
Avatar billede Slettet bruger
18. april 2013 - 14:21 #7
nu er det jo altså ikke alt som kan pinges.. jo det kan, men du får intet svar.

hvis jeg lukker alle porte og slukker visse services ned, så timer alt ud på enhver som pinger hertil.
Avatar billede kimlarsen Praktikant
18. april 2013 - 14:37 #8
#7

Det har jeg fuldt forståelse for, men jeg kan sagtens pinge mit nasdrev udefra. Og enkelte steder såsom google.com kan jeg også pinge.

Men min nabos netværk som er identisk til mig ( samme leverandør, samme router, samme nas ) kan jeg ikke pinge ?

Men det er jo ikke kun det at pinge. FTP protokollen virker åbenbart heller ikke nogle af vejene.

Tror jeg vil prøve at slette tcp/ip4 og reinstallere. Måske det kunne hjælpe
Avatar billede hea_dk Nybegynder
20. april 2013 - 22:56 #9
hey

sidder jeres wan ip addresse i samme subnet?
vis ja  så kan det være at tdc har lukket alt samtalen internt på jers wan subnet og i bliver nød til at bruge i proxy

http://en.wikipedia.org/wiki/Private_VLAN

håber det giver lys på sagen :)
Avatar billede kimlarsen Praktikant
21. april 2013 - 20:57 #10
#9 Ved jeg faktisk ikke. Skal undersøges. Vender tilbage med besked !
Avatar billede kimlarsen Praktikant
26. juni 2013 - 08:12 #11
Fandt aldrig en løsning på ovenstående problem.

Men jer som deltog i diskussionen kan droppe et svar, så deler jeg point mellem jer !

Tak for al den konstruktive hjælp
Avatar billede kimlarsen Praktikant
15. juli 2013 - 22:27 #12
Ingen som ønskede point ? De ryger tilbage i puljen og så må i råbe højt, hvis I ønsker alligevel.
Så finder vi en løsning