Avatar billede xeox Nybegynder
16. april 2013 - 21:03 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til bærbar køb

Hej Eksperter

Jeg håber i kan hjælpe mig med et nyt pc køb.

Jeg er ude efter en bærbar med følgende spcs:

Intel I7 eller I5
8 GB ram
minimum 500 GB
grafikkort: Nvidia 640M eller meget gerne 650M
minimum 15" gerne 17" - Men helst højere opløsning end 1366 x 768 opløsning
USB 3,0

Jeg har kigget på:
http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/Computer-og-IT/Computere/1038848/Toshiba-Satellite-P85031X.html

https://www.fcomputer.dk/computer/b%C3%A6rbar/lenovo/ideapad-y500-9541-8gb-core-i5-15.6%E2%80%B3-gf-gt650m-2gb-skumringssort-med-h%C3%A5rfin-tekstur%282%29.html?utm_source=priser.dk&utm_medium=agregate&utm_campaign=priser.dk

Men har i andre forslag?

Jeg vil gerne være lidt fremtids sikret hvad angår spil, og vil gerne kunne spille alle de nye spil, jeg ved at battlefield 3 ikke kan køre på HIGH opløsning, men spillet kan køre på flot medium grafik, så dette er ok.

Men lad mig meget gerne høre hvad i synes om de ovenstående pcer og hvis i har et andet forslag i samme prisklasse op til en 7000 kr så vil det være perfekt.
Avatar billede Henrikbager Nybegynder
16. april 2013 - 21:14 #1
Avatar billede Henrikbager Nybegynder
16. april 2013 - 21:18 #2
Avatar billede xeox Nybegynder
16. april 2013 - 21:37 #3
de ser også nice nok ud, men jeg er lidt "nervøs" for ACER, men jeg ved ikke om det er pga gamle dage.. er de lige så gode som en Asus, lenovo eller anden pc?
Avatar billede Tobi97 Novice
16. april 2013 - 23:45 #4
vis den skal bruge til spil skal du op på minimum nvidia 660m
Avatar billede Tobi97 Novice
16. april 2013 - 23:48 #5
og personligt holder jeg mig fra HP og Acer, efter min mening er asus et af de bedste mærker du kan få fat i når det er bærbar :) (ret min endelig vis det er forkert det jeg siger)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
17. april 2013 - 09:21 #6
Jeg vil gerne være lidt fremtids sikret hvad angår spil, og vil gerne kunne spille alle de nye spil, jeg ved at battlefield 3 ikke kan køre på HIGH opløsning, men spillet kan køre på flot medium grafik, så dette er ok

Det du skriver giver ingen mening.
Du vil fremtidssikre samtidig med du allerede nu har problemer med krævende spil.
Hvordan tror du selv et evt kommende battlefield 4 vil køre ?
Hvad med andre krævende spil som kommer inden for 1 til 2 år ?

Går man op i spil, så er det (nu er jeg diplomatisk) alt andet end smart at vælge et så svagt GFX som GT 640m eller GTX 650m.

Forslaget med GT 710m er helt til grin.
(GT 710m er et omdøbt GT 620m --- GT 730m er et omdøbt GT 640m)

Da dit budget ikke rækker til noget fornuftigt vedrørende spil, så må jeg gå over, her er der hvor du opnår mest spil ydelse for færrest kroner.
Der er et GTX 670m
(CPU er IKKE på 2.0 GHz det er en tastefejl, se datablad)
http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/1038847/Toshiba-Qosmio-X870149.html

Du får et svar til pointgivning da jeg mener mit svar kommer dig en hel del mere tilgode end #1.
(selvom jeg ikke taler dig efter munden og siger hvad du gerne ville høre)
Avatar billede xeox Nybegynder
17. april 2013 - 10:42 #7
Hej Niels ErikK

Jeg vil hellere have en ærlig mening end en dårlig mening.

Hvordan ville et Nvidia 660m klare sig?

Det jeg mener med den første sætning du skriver, er at jeg behøver ikke køre et spil i ULTRA eller HIGH for at få en fed oplevelse. du kan køre battlefield på HIGH hvis det er single player, men ved multiplayer skal man ned i MEDIUM for at det køre fint på et 640m -

Mit problem er at man bliver nødt til at slå en streg hvor meget man vil betale, for ellers kan man jo blive ved.."kun 500 kr mere i forhold til" - ja det er rigtigt, men jeg har allerede sat beløbet op fra 5000 til max 7000 :-)

Der findes denne: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=775009&cks=ASS&assoc=B2EE2DC9-79A9-4643-8E9B-BB3EEB25CF18

som jeg også havde tænkt på, hvad siger du om sådan en ?

Mvh
Avatar billede NielsErikK Juniormester
17. april 2013 - 15:38 #8
GTX 660M
Så er du oppe i hvad jeg anbefaler som minimum, jeg løber ikke mere skrigende væk og tager mig til hovedet. :-)

Det er faktisk et ganske godt tilbud du har fundet, der er 2 GB RAM mindre end ønsket, til gengæld er prisen ca 450 kroner lavere end andre jeg har set.

Skærmopløsningen er også nice.

Jeg vil betegne det som et godt køb til prisen.  :-)

GeForce GT 640M Scorer ca 921
GeForce GTX 660M Scorer ca 1,611

Som du kan se har du øget ydelsen "næsten" 100 procent.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
17. april 2013 - 15:41 #9
De skriver ikke hvilken win der følger med, jeg formoder det er 64 bit når de på forhånd har sat mere end 4 GB i.
Avatar billede xeox Nybegynder
18. april 2013 - 15:12 #10
Så fik jeg købt en ny bærbar, det blev denne:

http://www.leasy.dk/computer/baerbar/asus-g75vw-t1391h.aspx

dog ikke til den pris, jeg fandt den 1 uge gammel på gulgratis til under det jeg ville give. - med kvittering hehe ;)

Tusind tak for hjælpen NielsEriKk du får point.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
18. april 2013 - 16:19 #11
Det er en fin bærbar til den pris (jeg synes nyprisen er noget pebret).

Selvom leasy tager overpris, så er det dog mistænkeligt billigt du har fundet den kun 7 dage gammel.
Håber din kvittering er ægte.  :-)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
18. april 2013 - 16:32 #12
Jeg glemte helt at sige tak for point.
Du fandt selv pcen (glæder mig du kom op i GFX)