Avatar billede dwj Nybegynder
13. august 2001 - 13:23 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Word til html

Jeg vil gerne konverter en word fil til html, men er der ikke et bedre program en word til dette, for word gør det bestemt ikke særlig godt, også kunne jeg os godt tænke mig at den kunne comprimer billederne mens den konverter. er der nogen der kender et program der kan gøre alt dette lidt mere optimalt en word.
Avatar billede herholdt Nybegynder
13. august 2001 - 13:31 #1
http://office.microsoft.com/downloads/2000/Msohtmf2.aspx

Her kan du finde et plug in til word som selv rydder op i sin slam-kode.
Det er svært at finde et program der automatisk kan optimere billeder, for det er en skønssag om det skal være gif ell. jpg, så der vil jeg anbefale dig at bruge Photoshop, der klart er det bedste til jobbet.
Avatar billede dwj Nybegynder
13. august 2001 - 14:18 #2
Jeg hade nu mere tænkt på et eller helt andet program en lige word, jeg har prøvet med den opdatering, men det ser stadig lige så tralst ud, øv.
Avatar billede herholdt Nybegynder
13. august 2001 - 14:22 #3
Så har du ikke gjort det ordentligt, du får en ekstra knap inde i Word, og når du trykker på den får du nogle valgmuligheder, som du vælger allesammen.
For nogle år siden lavede jeg ikke endet end at konvertere til html, og tro mig der findes ikke andre muligheder.
Avatar billede dwj Nybegynder
13. august 2001 - 14:28 #4
Er det ikk den der heder Office HTML Filter 2.0
Avatar billede herholdt Nybegynder
13. august 2001 - 14:30 #5
Jo.!?
Avatar billede dwj Nybegynder
13. august 2001 - 14:43 #6
Hvor får du de instillinger henne, for jeg får bare lov til at gemme den, jeg får ikk lov til at bestemme noget.
Avatar billede herholdt Nybegynder
13. august 2001 - 14:50 #7
Ok, undskyld vi prøver lige igen.
I din start menu har du under Microsoft Office Tools fået noget der hedder HTML Filter 2.0
Der adder du din Word konverterede html fil og i Options hakker du det hele til, så fjerner den 99% af al slamkoden.
Ellers har Dreamweaver en funktion der hedder Clean Up Word-html, men den er ikke lige så effektiv.
Avatar billede dwj Nybegynder
13. august 2001 - 15:00 #8
Ok det hjælp meget på det hele, Takker DJ :)