Avatar billede dbg Juniormester
15. april 2013 - 11:23 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

hvordan lærer man at lave hjemmeside?

jeg sad og kiggede efter jobs og faldt over det her:

http://www.so.dk/job/job?id=9202-so

de søger en som kan lave en hjemmeside for dem..
og jeg tænkte at jeg kunne virkelig godt tænke mig at lave hjemmesider og tjene penge på det.. behøver ikke lige være den jeg linkede til men bare generelt..

hvordan lærer jeg det?
15. april 2013 - 11:33 #1
HEJ,

Hvis du er absolut nybegynder er der flere muligheder:

bl a:

http://www.hjemmeside.dk/

(det er ikke den bedste, der er andre)

og hvis du kan læse (og forstå) engelsk så er

http://www.w3schools.com

egentlig ganske udmærket.

Når du blir mere avanceret vil du sikkert finde disse lidt  "underlødige"...

Kristian
Avatar billede tanjaoue Juniormester
15. april 2013 - 13:54 #2
Åh der er mange muligheder... man behøver ikke at være professionel. Jeg har selv lavet min egen i noget der hedder WORDPRESS. Det er et supernemt program, og nemt at uploade, og har masser af muligeheder for personlig tilpasning.

Det er gratis at downloade, samt du kan downloade "Filezilla", og derudover skal du så købe et domæne, og en host.

Lige præcis dette program kan du finde manualer til på google, eller se hvordan du bruger det på utube. bare skriv wordpress og du får mange forskellige muligheder.

Skal du helt tilbage til rødderne bør du nok kigge lidt på HTML programmering, her kan du igen google det eller gå på biblioteket.

Er du til det lidt mere komplicerede er programmet "Kompozer" også rigtig godt.

Man kan også tage aftenkurser de forskellige steder... prøv siden aftenskoler.nu hvis du gerne vil have en lærer på til at lære dig det :)

pøj pøj med det
Avatar billede Andershoegh Seniormester
15. april 2013 - 16:05 #3
Tror den nemmeste måde er at lave en blog på google

http://www.eksperten.dk/spm/977406
Avatar billede milter Ekspert
15. april 2013 - 22:40 #4
Husk, der er en kæmpeforskel på at lave hjemmesider til dig selv for sjov og at skulle lave hjemmesider for andre mod betaling!
Avatar billede Andershoegh Seniormester
15. april 2013 - 23:00 #5
Husk at han spurgte: Hvordan lærer jeg det. ?

og at der er en kæmpeforskel på at kunne det og lære det
Avatar billede milter Ekspert
15. april 2013 - 23:17 #6
#5.

100% enig.

Men, teksten i spørgsmålet "... og tjene penge på det"... og især de tre første kommentarer antyder, at det nok er tilstrækkeligt bare at kende lidt til CMS, så er det bare at gå i gang :-)
Avatar billede magic-mouse Novice
16. april 2013 - 09:24 #7
At lærer at lave hjemmesider:

1. skabe dig en grund.
HTML er en god grund, det kan du lave ved at åbne notepad, lave en fil som hedder index.html, hvordan du skriver HTML, findes der masser af gode sider, den jeg selv bruger er www.w3schools.com
2. Udvikle dig selv.
Når du kan det mest bassale HTML skal du vælge en sti. flg muligheder findes.
* Javascript [XHR, JQuery]
* CSS
* Server Side programming [ASP, JSP, PHP]
Igen findes der masser af resourser, det er bare at google, dog kan jeg anbefale Youtube i det her tilfælde.
3. Bliv professionel.
Så nu kan du kode HTML, PHP, CSS og Javascript, så tjener vi penge?
Det er en mulighed, dog vil jeg anbefale at tage en uddannelse først. Det giver flere muligheder med de kundskaber du har + du lærer dig meget som ikke findes i bøger.
4. find et job.
Find dig et arbejde hos nogle andre. Du lærer af deres principper, du lærer dig metoder til hvordan man arbejder. Du skaber erfaring.  + De betaler dig. Har du stadig lyst til at tjene penge selv nu så kan du skabe et eget firma. Ellers ny livet og skriv noget kode!

-- Det er det jeg gør :)