Avatar billede hillig Nybegynder
15. april 2013 - 10:56 Der er 4 kommentarer

C5 fra SQL til Native

Hej

Er det muligt/nemt at flytte en gammel C5 der kører via MsSQL over til at køre native?

Hvorfor?

Har en gammel installation ( med 2 klienter ) med en tilsvarende gammel windows-server. Serveren er ved at være meget skidt kørende - og jeg overvejer derfor at lukke den ned NÅR jeg har fået flyttet C5-delen.

Kan man så: Lave C5 om til at køre native - og så evt. 'bare' smide C5-mappen på en NAS og køre videre derfra?
Muligt? Faldgrupper?

Alle hints/erfaringer er mere end velkomne  :o)

/Mikael
Avatar billede jjam Juniormester
15. april 2013 - 11:40 #1
Måske noget med - Generelt/Tilpasning/Vedligeholdelse/Multi/Export database.

I Native Import database,
15. april 2013 - 12:40 #2
Går ud fra at du ønsker programmet og data flyttet fra SQL til Native?

Kopier at fra c5 ud på en disk og derefter opret en C5 mappe på en anden pc'er og kopier disken dertil!
Avatar billede jasman Nybegynder
15. april 2013 - 14:53 #3
Alt efter hvordan licensbrevet til din c5 ser ud, er du nok nødt til at blande din forhandler/Microsoft ind i det.

Det er sådan at kernen som kører SQL-database ikke kan anvendes til native databasefiler, der skal man anvende en kerne som kan kører med native-database, og disse har forskellige serienumre og dermed forskellige licenskoder til de forskellige moduler.

Jeg mener at kunne huske at native-kernen hedder noget med:
c5w32.exe (eller c5w32c.exe i console udgaven), og SQL-kernerne hedder vist:
d5w32.exe (eller d5w32c.exe i console udgaven).

Så svaret til dit spørgsmål om man UMIDDELBART bare kan gøre det er nej.
Avatar billede mariaf Juniormester
16. april 2013 - 21:29 #4
Har du opdateringsabb. så skal data udlæses som jjam beskriver, og herefter opretter du en C5 på Native I SAMME VERSION og indlæser data i denne. Herefter kan du så opdatere til en passende version.

Har du ikke opdateringsabb., så skal du ud og købe en ny C5. Her kommer prisen til at afhænge af hvilke moduler, du bruger, og om du vil have alle dine data med over, eller om du vil starte forfra. Her skal du nok have en konsulent ind over for at få den nødvendige rådgivning. Det er ikke muligt for kunder uden opdateringsabb. at skifte mellem SQL og Native.