Avatar billede sebik123 Nybegynder
14. april 2013 - 00:38 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til køb af Videoredigeringsmaskine (15.000kr)

Jeg står og mangler en kraftig video redigeringsmaskine. Lige pt bruger jeg en Macbook pro 2012 model som har 16gb ram.

Det tager langtid for at redigere og samle videoen, jeg brugere final cut pro x.

Jeg har ikke noget i mod bruge en windows computer
Info på den computer jeg ville købe

Intel® Core™ i7-3770 4x3,40GHz (Turbo 3.90GHz)
Gigabyte Z77-DS3H motherboard
500GB SSD (Solid State Disk)
2TB Harddisk
16GB Ram Kingson 1333 Mhz
nVidia Quadro K2000 2GB PCI-E Professionelt Grafikkort
Seasonic SS350 80+ Bronze strømforsyning (Jeg ved ikke om det er nok med 350Watt)??

Jeg har 14000kr til at gøre godt med.

Hvad synes i?
Ville i hjælpe mig?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
14. april 2013 - 00:44 #1
Hvad synes i?
Ville i hjælpe mig?

Ja det synes jeg vi er i fuld gang med.
http://www.eksperten.dk/spm/979623

Din RAM bør være hurtigere.
Din strømforsyning kraftigere end 350 watt.
Din 2 TB bør være mindst 7200 rpm og gerne hybrid.
Avatar billede sebik123 Nybegynder
14. april 2013 - 00:48 #2
NielsErikK

Den computer jeg har kigget på var den fra MM-Vision.dk model:  DTP-332.

er det bedste at samle selv eller give lidt ekstra og få det samlet?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
14. april 2013 - 00:49 #3
Jeg synes helt generelt du skulle se om nogen af dine gamle spørgsmål kan lukkes.

Husk det er dit ansvar at bede dem som har kommet med brugbar hjælp/løsninger om at lægge et svar der lyser gult (du godkender det derefter så det lyser grønt).

http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/sebik123
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo
Avatar billede NielsErikK Juniormester
14. april 2013 - 00:50 #4
Du får lige den store copy/past.  :-)

Velkommen til Eksperten.

Da mange nye (og ældre) har en smule problemer med pointsystemet, får du her lidt standard oplysninger.  :-)

SVAR-funktionen bruges normalt kun i forbindelse med pointgivning og lukning af spørgsmål.

Den person/personer hvis løsning du kunne bruge, beder du i en kommentar om at lægge et svar, der så kommer til at lyse gult.
Derefter skal du tildele point for disse svar, ved at acceptere dem, så de kommer til at lyse grønt.
(Du kan vælge at belønne flere personer - Også for indsats ved at bede om svar fra dem, og acceptere disse)

Kun hvis du opgiver dit spørgsmål (eller selv fandt løsningen) skal du bruge din egen svarfunktion, og acceptere svaret.

Når du blot skriver til folk, bruges kommentar.

Lukning - Hvordan ?
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-1 (se toppen af skærmen)
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo

Hvor blev dit spørgsmål af ?
http://www.eksperten.dk/bruger/overvaagning
http://www.eksperten.dk/faq#faq-6-1 (se toppen af skærmen)

Hvorfor ?
http://www.eksperten.dk/faq#faq-8-5 (se toppen af skærmen)

Har jeg postet dette, så følger jeg med i dit spørgsmål og kommer med gode ideer hvis jeg har nogen.  :-)
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Avatar billede sebik123 Nybegynder
14. april 2013 - 00:59 #5
Hehehe.

Tak for det :)

Niels

Jeg har et spørgsmål

Tekniske specifikationer:
Processor: Intel® Core™ i7-3930K 6x3.20GHz (Turbo 3.80GHz) 12MB cache
Motherboard:    Gigabyte X79-UD3 motherboard (UEFI Dualbios)
(Ultra Durable 3, USB3.0, SATA3, Smart6)
CPU køler:    Intel temperaturstyret køler
Ram:    Kingston 16GB DDR3-1600 RAM (QuadChannel)
Harddisk:    Samsung 840 500GB SSD (Solid State Disk)
Grafik:    nVidia Quadro K2000 2GB PCI-E Professionelt Grafikkort (NYHED)
Kabinet:    Vision Silent kabinet med ekstra køling og støjdæmpning
Strømforsyning    Raidmax RX-700AC 80+ Bronze strømforsyning supersilent energieffektiv
Køling:    Støjsvage kølere og strømforsyning samt ekstra støjdæmpning i kabinet.

Pris for dette 17000kr
Avatar billede NielsErikK Juniormester
14. april 2013 - 00:59 #6
Jeg ville gå efter hurtigere RAM og et bundkort som naturligvis understøtter hastigheden.

Selv at samle eller købe alle stumper i en butik og bede dem samle, det er lidt en smagssag.

Køber man en på forhånd samlet pc, så ender man tit med nogle ting der ikke er helt optimale (særligt når man har specielle formål som du).

En ren Gamer vil man langt nemmere kunne finde med rette specifikationer, selvom den er færdig-konfigureret på forhånd.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
14. april 2013 - 01:00 #7
Post #6 er skrevet før jeg så din post #5
Avatar billede NielsErikK Juniormester
14. april 2013 - 01:06 #8
Den er ikke helt tosset, jeg ville ønske harddisken i PRO udgave samt en anden total pris.

Jeg har dog ikke slået stumperne efter på edbpriser, det kan du jo selv prøve og finde lommeregneren frem.  :-)
http://www.edbpriser.dk/hardware.aspx
Avatar billede sebik123 Nybegynder
14. april 2013 - 01:07 #9
Hvor hurtigt ville du anbefale?
Disse ram er 1600 Mhz
Avatar billede NielsErikK Juniormester
14. april 2013 - 01:13 #10
Køleren skal du regne som boxed der følger med CPU.
Kabinet kan du ikke finde, regn omkring 1000 kroner der, måske lidt mere hvis du er støjfølsom.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
14. april 2013 - 01:15 #11
1600 er standard.
Læg mærke til jeg skriver om RAM før jeg ser din post #5
Avatar billede NielsErikK Juniormester
17. april 2013 - 12:46 #12
Du får her et svar til pointgivning og lukning af spørgsmålet.
Mit svar gælder hjælpen i begge spørgsmål/tråde.
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo