Avatar billede Lyngholmen Nybegynder
12. april 2013 - 21:53 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Problem med tastatur i BIOS (har fået slået USB fra i BIOS)

Hej

Jeg har et noget spøjst problem.. som stammer fra en "fejl 40"..

Mit problem er at jeg har fået slået USB fra I BIOS (grund er ligegyldig :-) og nu kan jeg jo IKKE komme ind i BIOS igen for at slå det til igen..

Jeg har prøvet at smække USB keyboard på via USB->PS/2 adapter.. men det ser ikke ud til at keyboardet virker (vel formentlig fordi det skal bruge en driver (som først installeres i windows)..

SÅ hvad fanden kan jeg gøre for at komme ind i BIOS og få slået det til?

I øvrigt er jeg i gang med at installere Windows 7 - men kan jo så ikke trykke på "any key" for at starte fra CD/DVD..

Hmm.. Grin i bare - og svar så lige bagefter..

På forhånd tak
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. april 2013 - 22:03 #1
(grin) - det er nok en ringe trøst for dig, men belært af erfaring har jeg et par ps/2-keyboard oppe på loftet, netop til den situation.

Kan du ikke finde nogen der kan låne dig et?
Avatar billede Lyngholmen Nybegynder
12. april 2013 - 22:06 #2
men burde det ikke funge når jeg sætter usb tastatur på ps/2 indgang - via adapter?
Avatar billede Lyngholmen Nybegynder
12. april 2013 - 22:07 #3
hvis der sidder nogle derude, som har et sådan tastatur på Amager kommer jeg gerne forbi og låner :-)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. april 2013 - 22:12 #4
#2: Jeg ved det ikke. Jeg kan faktisk teste det een af dagene. En af de lidt ældre PC-er jeg har kan ikke køre USB-keyboard under boot. Der kunne jeg faktisk prøve om den kan klare et USB-keyboard med PS2 konverter.... faktisk et interessant eksperiment. Hvis jeg husker det, så vender jeg tilbage med resultatet. (ikke at det hjælper dig en døjt...)
Avatar billede Lyngholmen Nybegynder
12. april 2013 - 22:15 #5
Hvor bor du? :-)
Avatar billede lclemens Nybegynder
12. april 2013 - 22:16 #6
Tastaturet skal specifikt understøtte ps2, ellers virker sådan en adapter ikke. Har du prøvet at nulstille bios-opsætningen?
Avatar billede Blueeyez Mester
12. april 2013 - 22:24 #7
Er det en stationær så tag bios batteriet ud.. (Du skriver ikke om det er laptop eller desktop)...
Avatar billede Lyngholmen Nybegynder
12. april 2013 - 22:26 #8
Fandt sgu selv en løsning efter lang tids googleri... Der sidder et batteri på bundkortet - det kan man fjerne og sætte ind igen.. det nulstiller åbenbart et eller andet således at USB bliver aktiveret...