Avatar billede cadell400 Nybegynder
11. april 2013 - 18:29 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Navn til website

Hej folkens.

Jeg står og skal til at købe en hjemmeside, den minde lidt ala www.hvadskaljeglave.dk bare forbedret og en helt masse spas.

men mangler et navn til den.
www.boring.dk var mit først skud, men det er desværre optaget, og kan simpelthen ikke komme på andre ting, nogen som kan hjælpe :)?
Avatar billede sky Nybegynder
11. april 2013 - 18:54 #1
Avatar billede cadell400 Nybegynder
11. april 2013 - 18:56 #2
den er optaget hvis du går ind på den (:
Avatar billede newuser Nybegynder
11. april 2013 - 18:59 #3
what-to-do.dk
Avatar billede cadell400 Nybegynder
11. april 2013 - 19:00 #4
Newuser det skal være en overvejelse :)
Avatar billede cadell400 Nybegynder
11. april 2013 - 19:01 #5
Den ligger for tæt på whattodo.dk
Avatar billede cadell400 Nybegynder
11. april 2013 - 19:05 #6
hvad synes i om:
1) www.boringme.dk ?
2) www.boring-me.dk ?
Avatar billede newuser Nybegynder
11. april 2013 - 19:06 #7
justboring.dk
Avatar billede NielsErikK Juniormester
11. april 2013 - 19:07 #8
Hvis det er rettet mod Danmark, så bør det være et dansk navn.
Avatar billede newuser Nybegynder
11. april 2013 - 19:09 #9
Tjae, men eftersom spørgers egen tanke var brug af et engelsk ord...
Avatar billede cadell400 Nybegynder
11. april 2013 - 19:10 #10
hmm, det gør såmændt ikke noget at det er et engelsk ord/navn
Avatar billede NielsErikK Juniormester
11. april 2013 - 19:15 #11
Fair nok, men det ændre ikke på mit råd.  :-)
Avatar billede cadell400 Nybegynder
11. april 2013 - 19:17 #12
det os helt i orden, bare svært at finde noget som passer til siden.
forstil jer at i sidder en lørdag morgen/middag/aften og keder jer røven ud, så går i ind på www.blahblahblah.dk hvor i så kan finde en helt masse ideer.
for både stor og små voksne som gamle, der er kategorier for alle :)
Avatar billede cadell400 Nybegynder
11. april 2013 - 19:18 #13
Hmm www.givemigenide.dk ? kunnde den måske bruges, eller skulle man sætte bindestreger i mellem ordene ?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
11. april 2013 - 19:20 #14
Jeg kan tilføje at det er bedste med 1-2-3 ord.
Jeg taler om hvad folk kan huske når kollegaen spørger eller de sidder og lige skal brænde noget tid af.

Brænd-tid-af.dk
Brænd.tid.af.dk
Noget i den stil jeg anbefaler.
(ordene kan være andre)
Avatar billede cadell400 Nybegynder
11. april 2013 - 19:23 #15
Hmm du gav mig en god ide.
skriv et svar så skal du få dine point :)
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
11. april 2013 - 19:24 #16
Ville det ikke være bedre hvis vi kunne se hjemmesiden hvis vi skal komme med et godt navn til den.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
11. april 2013 - 19:25 #17
I mit eksempel køber du en hel række URL.
Nemlig også brændtidaf.dk
Osv.
Så så sætter du dem til at redirecte til samme sted.
Nu betyder det ikke noget hvis folk husker/taster fejl, de ender forsat hos dig.
Avatar billede cadell400 Nybegynder
11. april 2013 - 19:25 #18
Min hjemmeside er ikke oppe, før jeg har et navn til den, det er der problemet ligger (:
Avatar billede NielsErikK Juniormester
11. april 2013 - 19:27 #19
Ok hvis du mener vi er færdige og du vil holde ideen for dig selv til du er klar til en offentliggørelse.  :-)
Avatar billede cadell400 Nybegynder
11. april 2013 - 19:28 #20
brændtidaf.dk kan jeg godt li' det er sådan noget folk komme i tanke om hvis de keder sig, så tåger man lidt på google, og det med andre hjemmeside navn som peger hen på min er slet ikke en dårlig ide :P
Avatar billede cadell400 Nybegynder
11. april 2013 - 19:29 #21
eller redirecte*
Avatar billede cadell400 Nybegynder
11. april 2013 - 19:30 #22
jeg skriver nok herinde så snart siden er færdig opsat :P så kan i se om i keder jer ^^
Avatar billede newuser Nybegynder
11. april 2013 - 19:30 #23
slåtidenihjel.dk (hvis dansk tegnsæt er ok).
Avatar billede NielsErikK Juniormester
11. april 2013 - 19:49 #24
#23 Der er mange man kan vælge at lade pege samme sted hen.

Faktisk synes jeg også denne kunne være en mulighed...
tidsrøver.dk
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
11. april 2013 - 20:17 #25
Jeg syntes det er en total dårlig ide at du vil have os til at finde på et navn til en hjemmeside som du ikke vil vise os først.

Forstil dig jeg har lavet en bil og kommer til dig for at hører hvad du syntes bilen skal hedde. Du må ikke se den overhovedet men jeg fortæller dig så at den minder lidt om en wolksvagen.
Vil du kunne komme på et passede navn til min bilen ? nej vel.

Du skulle hellere lægger din side på nettet et sted så vi kan teste den og når vi har gjort det har vi sikkert nogen bedre forslag.

Men jeg vil klart forslå du ikke bruger bindestreg og ikke bruger tegn som æøå. Prøv og udtal en hjemmeside adresse med bindestreg det lyder af lort. Og hvis du har æøå tegn i adressen så får du problemer.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
11. april 2013 - 21:18 #26
Og hvis du har æøå tegn i adressen så får du problemer.
Ahh du mener ligesom http://www.dkbrænde.dk/ der fint ender på side et af google.
Avatar billede John Hansen Praktikant
12. juli 2017 - 14:12 #27
Hehe, ja. Men siden http://www.absolut-traepiller.dk/, som også har 'æ' i sit navn, har valgt at skrive det 'ae', men det går også fint med at ende på side 1.