Avatar billede dallan2007 Nybegynder
11. april 2013 - 07:55 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Logiske opgraderinger?

Bøh!

Hvad (foruden en SSD) bør jeg opgradere på min computer?

Nuværende computer:

* INTEL i5 2500K (SOCKET 1155), 4x 3.3ghz
* 1536MB DDR5 GTX580, NVIDIA GEFORCE, 2xDVI, 1xHDMI
* GIGABYTE P67X-UD3-B3 BUNDKORT M. USB3.0 OG SATA3/600 OSV.
* 8GB DDR3 1600MHZ RAM, KINGSTON *10 ÅRS GARANTI* HYPER-X
* 24x SATA DVDBRÆNDER +/-, OG DVD-RAM (SONY)
* 700W 80+ CERTIFIED CORSAIR STRØMF. (700GS) *SUPER SILENT*
* 500GB SATA3 WESTERN DIGITAL HARDDISK,7200RPM
* 7.1 SURROUND LYDKORT
* 10x USB PORTE (2STK USB 3.0) (2 PÅ FRONT, 8 BAGPÅ)
* GIGABIT NETKORT (1000Mbit)
Avatar billede chalde Seniormester
11. april 2013 - 08:04 #1
Det kommer helt an på formålet med den.
Avatar billede Blueeyez Mester
11. april 2013 - 08:05 #2
Synes du selv den er dårlig da?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
11. april 2013 - 08:21 #3
#1 det er en Gamer pc.

Det logiske er at få noget mere grafisk power.
Få fat i et SLI bundkort og køb 2 GTX 580 mere.

Dit grafikkort er kun ok, du har en ca. ydelse lidt under GTX 670.
http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html

Her kan du se hvor meget det hjælper når man smider 2-3 GTX 670 i en pc, særligt når der køres med AA og AF så er der meget at vinde.
http://www.xbitlabs.com/images/graphics/geforce-gtx-670-sli/16_bat3.png
Avatar billede dallan2007 Nybegynder
11. april 2013 - 08:45 #4
#1
Ja du har ret; det var mest for generelt optimering til spil og videoredigering.

#2
Nej netop ikke, men på det seneste har den opført sig lidt langsomt, så jeg lurede på om der var noget jeg burde opgraderer. Men det er nok bare fordi jeg har for meget skrammel på den som efterhånden konfilkter.

#3
Jeg tror faktisk bundkortet understøtter SLI, men hvis ikke så ja, grafikkortet var en mulig opgradering.
Avatar billede Blueeyez Mester
11. april 2013 - 09:29 #5
#4 uanset dens muskler så er virtuel og fysisk rengøring en god ting :-)

Støv kan sløve megrt / påvirke dens stabilitet så det synes jeg hellere du burde, kan os være den trænger til ny kølepasta på cpu og gpu?
Avatar billede dallan2007 Nybegynder
11. april 2013 - 10:49 #6
#5

Ej kølepaste har jeg aldrig rodet med, så det ender nok med jeg brænder skidtet af i stedet ;)
Avatar billede Blueeyez Mester
11. april 2013 - 10:57 #7
#6 jeg vil blive noget imponeret i såfald, men det er det jeg kunne forestille mig, personligt skifter jeg kølepasta hvert 1 - 2 år.. Og kan sige cpuen er nemmest men ellers er det alt støv inde i kabinet og støv filtre hvis der er det i den.. Derefter os virtuelt oprydning en disk opryning + diskdefragmentering som er under tilbehør, måske os sletning af windows gendannelsespunkter..
Avatar billede NielsErikK Juniormester
12. april 2013 - 20:43 #8
Det er altid godt at holde rent og pænt, men at støv skulle forsage sløvhed her, det tror jeg nu ikke.

Der har på intet tidspunkt været talt om den skulle være ustabil eller lide af varmeproblemer.

Ja du har ret; det var mest for generelt optimering til spil og videoredigering.

Mærkbare ændringer er:

Mere RAM til din videoredigering (samt den SSD du godt ved).
Flere grafikkort til dit spil (evt hurtigere, men heller flere da dit eksisterende er ok med).

Der kan vindes lidt på CPU, men det er ikke pengene værd i forhold til din nuværende.
Avatar billede dallan2007 Nybegynder
15. april 2013 - 12:02 #9
Niels og Blue, i må gerne smid svar :)
Avatar billede Blueeyez Mester
15. april 2013 - 12:13 #10
Får du her :)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
15. april 2013 - 19:50 #11
:-)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
15. april 2013 - 19:55 #12
Husker jeg rigtigt, så er dit GFX en begrænset version, derfor vil flere kort være bedre end normalt (ved GTX 680).
Avatar billede NielsErikK Juniormester
15. april 2013 - 19:56 #13
**(GTX 580)