Avatar billede mufod Nybegynder
10. april 2013 - 18:23 Der er 6 kommentarer

Jeg har miste mit trådløs signal..... hjelpppp.

jeg bor i en ejendom. hvor der er en der sender trådløs netværk ud. og jeg kan se at det er meget tæt på mig for den er helt oppe på 5 i signal. men når jeg måler hastigheden på IT OG TELESTYRELSEN
hjemmeside. skifter den helt vild. og nogen gange vil den slet ikke gå i gemmen. og bare for to dage siden have jeg en 5/3 mbit. og 27 ms. i ping. men nu og det er hele dørnet jeg prøver på forskellig tidspunker er den nede på 528/66 kbps. 1089 ms i ping. og det er med fuld signal. altså 5..  men den bliver ikke ved med at være på de ca 528 kbps. den skifter hele tiden når jeg prøver at tjek forbindelsen. der er et par gange eller 3 hvor den lige gå op på 2,4 mbit. i download men er igen nede på 133 kbps.upload.

men det sjove er at jeg kan se den meget gerne vil af sted. når jeg måler den. og jeg har også være inde på en side hvor den viser hvem udbyderen er og at hastigheden skulle være 5 mbs.

hvad kan der være galt.?????
ps. har ikke virus. det er tjekke.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
10. april 2013 - 21:57 #1
Prøv at skifte den kanal din router sender på.

Mål/scan evt hvilke kanaler dine naboer bruger så du kan vælge en anden (som ikke ligger klods op af).
http://www.metageek.net/products/inssider/
Avatar billede vagn99 Nybegynder
10. april 2013 - 23:14 #2
Jeg forstår det ikke helt klart. Bruger du hans ubeskyttede forbindfelse, eller generer hans forbindelse din egen forbindelse.
For hvis du og mange andre bruger hans forbindelse, er det vist helt normalt, at den svinger i hastighed.
Avatar billede mufod Nybegynder
11. april 2013 - 00:32 #3
det er ikke min router jeg opper på en andens.
Avatar billede mufod Nybegynder
11. april 2013 - 00:38 #4
jeg kører på en andens trådløs netværk. men det kan ikke passe at der lige pluslig er komme så megen på det her net på så få dage og hele dørnet. jeg har kørt på det i 7 mdr. og der har aldrig være noget.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
11. april 2013 - 08:30 #5
Velkommen til Eksperten.

Da mange nye (og ældre) har en smule problemer med pointsystemet, får du her lidt standard oplysninger.  :-)

SVAR-funktionen bruges normalt kun i forbindelse med pointgivning og lukning af spørgsmål.

Den person/personer hvis løsning du kunne bruge, beder du i en kommentar om at lægge et svar, der så kommer til at lyse gult.
Derefter skal du tildele point for disse svar, ved at acceptere dem, så de kommer til at lyse grønt.
(Du kan vælge at belønne flere personer - Også for indsats ved at bede om svar fra dem, og acceptere disse)

Kun hvis du opgiver dit spørgsmål (eller selv fandt løsningen) skal du bruge din egen svarfunktion, og acceptere svaret.

Når du blot skriver til folk, bruges kommentar.

Lukning - Hvordan ?
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-1 (se toppen af skærmen)

Hvor blev dit spørgsmål af ?
http://www.eksperten.dk/bruger/overvaagning
http://www.eksperten.dk/faq#faq-6-1 (se toppen af skærmen)

Hvorfor ?
http://www.eksperten.dk/faq#faq-8-5 (se toppen af skærmen)

Har jeg postet dette, så følger jeg med i dit spørgsmål og kommer med gode ideer hvis jeg har nogen.
---------------------------------------------------------------------------------------------

Tal med ham der har det net du kører på, de kommer jo an på hvad andre laver på nettet.
Starter han download af en masse torrent, så ryger dit net jo eksempelvis i bund.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
17. april 2013 - 13:37 #6
Afmeldt overvågning af spørgsmålet.