Avatar billede hugopedersen Nybegynder
10. april 2013 - 15:06 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Søger testpersoner

Jeg har lavet et efterhånden ret omfattende system til dokumentation af jobsøgning, registrering af arbejdstimer m.m. - i alt 7 forskellige moduler.

Dette kunne jeg godt tænke mig at få nogle stykker til at teste.
Hvis du skulle have mulighed og tid til at bruge lidt tid på det vil jeg gerne høre fra dig

Installationen ligger her https://dl.dropbox.com/u/65392149/TestSuite.zip

Den installerer programmet og der er en uninstall også som fjerner det meste igen - dog ikke data og logfiler oprettet efter installation
10. april 2013 - 18:26 #1
HEJ

Jeg er interesseret.

Kristian

PS: Du har min e-mail fra tidligere ??

Downloader om ca. 1 time (spisetid nu !)

KR
10. april 2013 - 19:07 #2
Hej HP,

Her er de første kommentarer:

1: Installation proces fin.
Jeg ville mene, at bruger skulle have mulighed for at indskrive eget BRUGERNAVN og PASSWORD ved installationen.

Bør du ikke også have en kort INFO-tekst på skærmen, som skriver at du ved login IKKE behøver passord (som testbruger 1) ?

Flere kommentarer følger (senere).

KRISTIAN
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
10. april 2013 - 19:14 #3
Hvis du mener at det fra installationen skulle være muligt at oprette en bruger, så kunne man måske godt lave det så der blev lavet en brugerprofil men der vil altid være en der skal give brugeren rettigheder.

Jeg er ikke helt med på hvad du mener med at logge på uden password - hvis man kan det, så er det i hevrt fald en fejl :-)

Jeg har ingen manual eller noget lavet, kun de 2 små PDF'er der bliver lavet genveje til.
10. april 2013 - 20:49 #4
HEJ,

Du skrev
"
Jeg er ikke helt med på hvad du mener med at logge på uden password - hvis man kan det, så er det i hevrt fald en fejl :-) "

Når jeg åbner/ starter programmet kommer login-boksen (den boks hvor jeg vælger bruger // Testbruger1 mm.

Hvis jeg her klikker LOGON (altså UDEN at indtaste password) kommer en Messagebox (*Vil du logge på UDEN password *) og her taster jeg JA / OK og så er jeg inde i systemet...

Det virker på mig som om det er planlagt.

Forøvrigt må jeg komplimentere dit valg af Ikoner.

Du vil få flere kommentarer senere.

Får gæster i aften, så det vil først blive efter i morgen. Måske en meget SEN nat/aften-kommentar.

KR
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
11. april 2013 - 06:43 #5
OK - det er så noget jeg lige skal have checket.
Det er efterhånden et projekt der når det kompileres når godt over 1 million kodelinier. Så en 'udokumenteret feature' her og der vil der være :-)

OK med ikonerne. Dem er jeg så til gengæld ikke selv helt tilfreds med. Men det er godt nok ikke altid nemt lige at finde noget der bare lige siger hvad funtionen drejer sig om.
11. april 2013 - 06:59 #6
HEJ,

Super kort:

At vælge Ikoner KAN være et rent hel('''').  Jeg har også et projekt igang og kan absolut ikke finde noget der bare ligner....

Et sted jeg så i går;

3; Det virker ulogisk (på mig !) at bruger IKKE oprettes ved installation, når der et sted i programmet er en dialogboks, hvor du kan ændre brugernavn og password.

jeg vil foreslå at du dropper den med BRUGERNAVNET (lav den som en READONLY EDIT (eller hvad du nu synes - det er dit projekt)), så bruger kun kan ændre password.

4: I nogle af din stringlist-bokse, synes jeg at farve-valget er lidt for skrigende. Brug lidt mere diskrete farver og sæt font-størrelsen lidt op. Jeg har en 21" skærm og har lidt problemer med at læse teksten. Farverne overdøver alt (synes jeg). Det er en god ide med ZEBRA-striber, det øger læseligheden.
I
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
11. april 2013 - 08:35 #7
Ikoner:  check http://pc.de/icons/ der er nogle ret fine nogen (ellers har jeg 5.5 GB at vælge mellem)

Det er nødvendigt at brugeren logger på da det er muligt at flere bruger samme app med 'egne' data og opsætning. Så jeg er nødt til at vide hvem du er.

Størrelsen er valgt da programmet primært kører på laptops og der er skærmen jo sjældent 21" :-)  (man skal have noget af en taske til den så hi hi)
11. april 2013 - 13:04 #8
HEJ,

1000 tak for linket til Ikoner.

Jeg tror jeg har været LIDT FOR HURTIG... (sorry)....

I "START" / "SKIFT kode" har jeg nok læst LABEL'en "nuværende password" fejlagtigt som brugernavn. (eller også har du nået at få rettet det i min nye licens-fil (hehe)) Hvis det første gælder falder mit indlæg om det ulogiske bort (bortset fra at jeg stadig mener at bruger bør have mulighed for selvvalgt brugernavn og passord (som nævnt tidligere)) ved installation.

At bruge farver er genialt. Men når en Webside // delphi form er som en farvelade (**) - så står jeg altså af. Og jeg mener at farver på vigtige sider bør dæmpes og med et minimum af antal og kun bruge stærke farver ved MEGET vigtige budskab. Overdrevent brug bør reduceres og farver bør anvendes med klogskab. Den RØDE farve er advarsel - den Gule VÆR PÅ VAGT . og den grønne - "bare fyr løs "... (som trafikfyr også lader antyde). De farver er så indgroede i os mennesker.

Pastelfarver indbyder til læsning. Stærke farver kan (afhængig af valg) virke afskrækkende. Ligeledes med fonte og fontstørrelser.

(Men det er dit projekt og du bestemmer (naturligvis) suverent, jeg giver bare mit input (og om du tager dig af dem eller ej er naturligvis din (og kun din) beslutning.)

((*** Så fortsæt du bare (hehehehehehehehehe *** ))

(** Dermed ikke sagt at dine form's er det!)

KRistian

PS:

Har tid til en bedre gennemgang af pgm i aften. Regner med masser af KRITIK (positiv - naturligvis (hvad ellers (hehe)) i morgen ...

KR
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
14. april 2013 - 09:16 #9
Har du mulighed for at lave screenshot af de skærmbilleder du mener skal ændres i farveopsæt?
Jeg overvejer om jeg skal lave noget der gør at bruger kan ændre farverne.
Avatar billede HPCISCO Nybegynder
17. april 2013 - 18:05 #10
1:
Ved installationen blev programmet åbnet, derefter vist en meddelelse om at kigge efter opdateringer.
Efter at have klikket OK til dette, var programmet i baggrunden lukket igen. Det virkede lidt forvirende på mig.

2:
Lige gyldigt hvad jeg taster ind i passwordfeltet ved opstart, kommer meddelelsen om, at password'et ikke må være blankt.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
18. april 2013 - 14:44 #11
Der er 2 brugere: T1 og T2 og de har begge password test

Det du ser ske ved installation er at programmet opdaterer databasen til at have alle de nødvendige tabeller, felter og index. Der er kun en meget minimal fil med i installationen
Du vil se en lignende opførsel hvis du søger efter opdateringer fra hjælpemenuen.

(det med brugerne er beskrevet i en af de 2 PDF'er der bliver oprettet genveje til i din startmenu)
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
27. april 2013 - 14:25 #12
Der er dags dato sket en kraftig opdatering i funktions måden og for at kunne teste det er man desværre nødt til at slette den allerede installerede version + manuelt fjerne tilbageværende filer og så installere en ny udgave.

Der er sket så mange ændringer i data at det er den eneste måde der lige er til at håndtere. Og da det kun er test endnu, så må det være sådan.
Jeg har dog metoder til at kunne klare en sådan i en produktionssituation.
08. maj 2013 - 08:21 #13
HEJ HP,

Så er jeg klar igen...

Hvad jeg mener er, at farver er godt, men må ikke forvirre billedet og (dermed indtrykket). Stærke farver har en vis evne til at forstærke et indtryk. Og hvis noget kan give anledning til forvirring, så vil stærke farver øge denne forvirring.

Hvis du bruger flere (stærke) farver samtidig, så vil forvirringen øge...

Endvidere: (jeg har gode erfaringer med at lade bruger(e) selv bestemme farver på visninger i skemaer).

Men de bedste råd jeg nok kan give dig er:

I skema'er brug ZEBRA-striber ... (Hver anden linie farvet i en "blød" farve. det øger læseligheden og er behageligt at se på. )

Endvidere er der det psykologiske aspekt omkring det at lade brugeger selv bestemme (noget af) visningen. Eks. Fonte, fontstørrelser, farver,  størrelser på visse komponenter etc.

Hvis en bruger kan sætte sit/sine individuelle præg på en visning vil bruger føle sig mere tryg på programmet. ...

KR
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
08. maj 2013 - 08:52 #14
Jeg kan godt følge dig og jeg har også overvejet meget om hvordan jeg kan ændre det, men da det er lavet ved hjælp af styling som det hedder i DevExpress så kan jeg ikke lige sige hvordan jeg skal lave det - men det er i tænkeboxen :-)
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
18. juli 2013 - 10:38 #15
Kan du ikke lige smide et svar her snestrup - der er ikke andre der har meldt sig under fanerne, så nu lukker jeg her.
18. juli 2013 - 10:43 #16
Hej HP,

Behold du bare dine point selv,

Jeg samler ikke på point, jeg får den hjælp jeg har brug for og det er jeg meget, meget tilfred med selv, så -- ...

Ha en go' da'

Kristian
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
18. juli 2013 - 17:52 #17
OK det gør jeg så

Ja vejret her hvor jeg er kan der ikke klages over, så hvad det angår er det allerede en go' dag :-)