Avatar billede Slettet bruger
08. april 2013 - 10:40 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Acronis update Windows 8 nedbrud.

Jeg opdaterede Acronis True Image 2013 og geninstallerede. Ved genstart var der fejl, som windows forgæves forsøgte at reparere - brug af win8 DVD og det hele, fiasko.

Geninstallered mit Image, som kørte fint, også efter genstart. Opdaterede Acronis igen. Genstart, samme fejl, nedbrud.

Geninstallered påny mit image, opdaterede forskellige ting - undtagen Acronis. Har genstartet flere gange, ingen problemer.

Så det er sandsynligvis Acronis update som er skyld i nedbrud på windows 8 pro.
Avatar billede Skifter24 Praktikant
08. april 2013 - 11:44 #1
Her kan du vist se hvilke af deres produkter der kan kører i win8

http://kb.acronis.com/content/31033
Avatar billede Skifter24 Praktikant
08. april 2013 - 11:48 #2
Men egentlig forstår jeg ikke programmer der ikke kan kører i win8 men kører fint i win7.
For egentlig burde du kunne højre klikke på filen.
Gå ind i "kompatibilitet" Og så enten "kør fejlfindingsværktøjet programkompatibilitet" eller selv hakke "kør dette program i kompatibilitetestilstand for". Og så lege lidt med mulighederne.
Du burde kunne vælge alt lige fra win95 til win7. ??
Avatar billede claes57 Ekspert
08. april 2013 - 11:50 #3
i stedet for opdatering, kan du ikke hente en komplet pakke fra dem?
Så afinstallere den gamle version, og køre den nye ind (efter genstart) som administrator.
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2013 - 12:39 #4
Acronis har ellers kørt fint under windows 8 pro. Og jeg har lige lavet et nyt Image med programmet, uden opdateringen.

Afinstallere den kørende version og installer den nye? Tjaa! Måske?
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2013 - 13:21 #5
@ claes57
Har prøvet dit forslag, og det virker sgu. Jeg har både genstartet og haft slukket helt, uden problemer.
Det fungerer på den måde, at programmet kun kan installeres med en prøvekode, man får vis mail. Men når programmet kører, kan man aktiverer det med den købte nøgle.

Det var jo egentlig bare en oplysning til andre, derfor 0 point, men nu har jeg jo fået hjælp, så jeg opretter et spørgsmål med påint til dig. Tak for hjælpen:)
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2013 - 13:25 #6
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2013 - 15:44 #7
@ Skifter24
Du har da ret i, at windows 8 er problematisk. Jeg har også kørt den Acronis update ind på windows 7, og det gik fint. Windows 7 er, efter min mening, et bedre program end windows 8.
Avatar billede Slettet bruger
11. april 2013 - 22:58 #8
*
Avatar billede Skifter24 Praktikant
12. april 2013 - 03:15 #9
om det er bedre vil jeg mene er en smags sag. :)
det er måske en smule ustabilt men det er alt nyt jo der kommer fra MS...