Avatar billede rupert Nybegynder
07. april 2013 - 18:38 Der er 4 kommentarer

Langsomt og hårdt arbejdende harddisk

Efter at jeg har geninstalleret fra lev disken, opdateret til seneste sp3 osv osv er maskinen blevet noget langsom, med en hel masse disk aktivitet og lange svartider.
Nu er det en ældre maskine, men den har virket upåklagelig i mange år.... data: xp home ed  1,5 gb Ram:: 3 ghz proc
Avatar billede 220661 Ekspert
07. april 2013 - 19:10 #1
Hej rupert og velkommen.
Hvordan er den fysiske stand af pc indeni?
Har du nogensinde renset den for snavs?
En pc der kører varm vil altid få lange svar tider.
Hvor meget har du til at starte med Windows, og har du plads på dit c drev til systemet. Mindst 10% af drevets størrelse er godt at have i friplads. Bliver pladsen trang, så arbejder systemet langsomt.

Har du en mappe der hedder Windows old på c drevet?
Avatar billede Blueeyez Mester
07. april 2013 - 19:19 #2
Måske en diskoprydning og derefter disk defragmentering vil gøre underværker.

Blot til info så er det min 25% ledig kapacitet man bør have :)
Avatar billede 220661 Ekspert
07. april 2013 - 19:26 #3
Ja du har ret blueeyez. Man vil ikke kunne gennemføre diskfragmentering hvis det kommer så langt ned.
07. april 2013 - 22:38 #4
... den er måske (stadig) ved at hente opdateringer fra WindowsUpdate ?

Se også
www.eksperten.dk/guide/1551
+
www.eksperten.dk/guide/1528