Avatar billede u.l.johansen Praktikant
07. april 2013 - 01:44 Der er 1 kommentar

Gendannelse af mails

Min harddisk gik ned i sidste uge og NTFS filsystemet hed pludselig RAW. Jeg satte harddisken som slave og genskabte en del af dokumenterne ved hjælp af programmet EaseUS. Problemet er bare at halvdelen af mine filer ikke længere hedder Budget 2013.xls, Rejseplaner.doc og hvad man nu ellers kalder sine filer, men de hedder File001.xls, File002.doc osv.
Det samme gælder mine dbx filer i outlook ekspress. De hedder File001.dbx til File116.dbx.
Jeg kan ikke importere mails, da den skriver at et program har filerne åbne.
Indtil nu har jeg gjort følgende:
Installeret en ny Windows XP og derved outlook ekspress. De 2 største (Mb) af de Filexxx.dbx filer som der var genskabt antog jeg var indbakke.dbx og sendt post.dbx og derfor omdøbte jeg den genskabte fil File074.dbx til indbakke.dbx og overskrev den i stien hvor Outlook ekspress har sine dbx filer og vupti så havde jeg alle mine indbakke og sendt post synlige. Så langt så godt.
Problemet er nu at jeg ikke kan bruge samme fremgangsmåde til alle de dbx filer, som jeg har haft liggende i underbiblioteker i indbakke. Når jeg gør dette henter den bare en tom liste.
Findes der et indeks, som gør at jeg skal kalde mappen det samme som oprindeligt for at den kan genskabe den. I så fald findes det er program som kan læse en dbx fil, så jeg kan se hvad den hedder.

Er der nogle som kan give et hint til at komme videre.
Avatar billede ptj_11 Forsker
07. april 2013 - 11:18 #1