Avatar billede Slettet bruger
05. april 2013 - 10:52 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Reperations disk-Din windows er låst.

Jeg har det problem med windos 8 pro, at når jeg åbner efter dvale, går der kort tid, så holder alle funktioner op med at fungere. En genstart klarer dog problemet. Men det er irriterende.

Forsøgte så en gendannelse, med reperationdisken, hvor mine data bibeholdes. Men får den besked, at windows er låst - Lås den op.

Lås den op. Jeg aner ikke hvad der er tale om, og følgelig heller ikke hvordan windows skal låses op. Det er en original windows.
Er der nogen som kan fortælle mig det?
Avatar billede 220661 Ekspert
05. april 2013 - 11:08 #1
Hej.
Du har da godt nok været uheldig med opgraderingen til win8 :-(
Har du haft dvale problemet fra dag 1 af, efter du opgraderede?
Avatar billede 220661 Ekspert
05. april 2013 - 11:10 #2
Du har ikke et forholdsfriskt image liggende hvor det hele virkede?
Avatar billede 220661 Ekspert
05. april 2013 - 11:11 #3
forholdsfriskt = forholdsvis friskt
Avatar billede Slettet bruger
05. april 2013 - 11:28 #4
Ak-ja! Og så er det faktisk ikke en opgradering. Når Microsoft kan se man har en XP, kan man vælge en hel ren installation, hvor intet gemmes. Det har ikke været der hele tiden. Desværre er det problem
med på mit Image, det er derfor jeg ville reparere. Og så får man bare besked om at låse windows op, uden nogen som helst henvisning.
Jeg kan ikke tro det er virus, men jeg har selvfølgelig brugt alle de midler jeg har for at undersøge det.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. april 2013 - 11:38 #5
Har du prøvet at køre kommadoerne chkdsk og sfc /scannow med disken i, hvis der skulle være en fejl i systemet?
Avatar billede Slettet bruger
05. april 2013 - 11:45 #6
Ja det er prøvet. Har lige fundet noget på nettet. Problemet påstås at komme fra Virtual Box, og den har jeg godt nok. Der er også beskrevet en løsning, og den vil jeg så prøve.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. april 2013 - 11:54 #7
God jagt :-)
Avatar billede Slettet bruger
05. april 2013 - 11:55 #8
Tak:) Jeg har fået denne, men er usikker på, om jeg skal vælge "m"
http://peecee.dk/upload/view/406804
Avatar billede 220661 Ekspert
05. april 2013 - 12:09 #9
Det ved jeg desværre ikke. Har slet ikke arbejdet med Win 8, så må være dig svar skyldig.
Avatar billede Slettet bruger
05. april 2013 - 12:21 #10
Ok, har lige forsøgt nogle ting, intet virker.
Det er sandelig lykkedes for Microsoft at skabe problemer for deres brugere. Deres egen Virtual XP kan ikke køre på w8 og Oraceles virtual konflikter med w8 boot system. Har set på nettet, at der er mange w8 brugere som har problemet med låst windows.
Der er "Plads til forbedringer" som det hedder, i vore dage, når det går rigtigt dårligt - god plads.
Avatar billede Slettet bruger
07. april 2013 - 00:02 #11
Tak for dit input:) Jeg opgiver det.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. april 2013 - 09:35 #12
Velbekomme :-)