Avatar billede NexStream Nybegynder
03. april 2013 - 23:57 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Røde NT-1A - Lydkort?

Hej Eksperter!

Jeg har længe gerne ville købe dette sæt som indeholder en mikrofon samt udstyr: http://www.thomann.de/dk/rode_nt1a_complete_vocal_bundle.htm

Dog skal jeg have den connectet til min computer, og så vidt jeg ved bruger den XLR stik.
Jeg har et slags lydkort, jeg bruger til at indspille guitar:
http://www.4sound.dk/shop/usb-lydkort/line-6/pod-studio-ux1.html

Ville jeg også kunne bruge det som mikrofon lydkort, til evt. vocals, commentary osv. på computeren?

Skriv endeligt hvis der er noget i ikke helt forstår!

Tak på forhånd! :)
Avatar billede 220661 Ekspert
04. april 2013 - 07:24 #1
Hej og velkommen til.
Umiddelbart vil jeg sige ja til det du spørger om.
Skal bare lige vide følgende.
Den boks du sætter guitar i, har den andre udgange til pc end line ind?
Hvis den kun har dette må der være en mikrofon forsærker i kassen til at sende lyden videre i line out på boksen.
Fornemmer der både er en justering af både mikrofon men en master på guidtar lyden også, så jeg tror det vil virke for dig.
Men vent lige til andre også har kigget på dine billeder inden du køber.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
04. april 2013 - 08:30 #2
Hej.

  Der er et Mic-in på Line 6'eren (XLR'en ude til venstre) og de melder den selv egnet til vokal, så det skulle der ikke være noget i vejen for.

De bedste hilsner
Avatar billede NexStream Nybegynder
04. april 2013 - 13:19 #3
Tak!
Skriver i begge ikke lige et svar, da jeg synes begge svar gjorde nytte? (Jeg er rimelig ny til eksperten.dk)
Avatar billede 220661 Ekspert
04. april 2013 - 14:54 #4
svar.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
04. april 2013 - 15:05 #5
Joda.