Avatar billede aleq Juniormester
03. april 2013 - 21:58 Der er 41 kommentarer og
4 løsninger

Bedste antivirus program til ordentlig pris

Hej

I øjeblikket bruger jeg Microsoft Security Essentials (Windows 7 64), og det har været fint indtil videre, men jeg mistænker lidt, at der stadig ligger noget møg på min PC.

Hvilket antivirus program kan I anbefale som både er omhyggeligt i at finde alle inficerede filer på ens maskine og som ikke koster kassen?

På forhånd tak.

P.S. Har prøvet Google, men det er svært at finde et konkret svar nok pga. høj konkurrence.
Avatar billede Blueeyez Mester
03. april 2013 - 22:07 #1
Der findes virus skannere du kan boote op på fra cd/usb

http://windows.microsoft.com/da-dk/windows/what-is-windows-defender-offline

Og http://support.kaspersky.com/4162

Mindes os nogen har nævnt malwarebytes kan med chameleon ved dog ikke hvordan den køre så men fandt dette http://www.malwarebytes.org/products/chameleon/
Avatar billede 220661 Ekspert
03. april 2013 - 22:10 #2
Har lige akkurat læst en test af købe programmer, og her vandt F-Sekure knebent og med Norton og Kaspersky og Trend Micro lige efter.
Priserne for disse programmer ligger i nærheden af 600 kr om året for en licens til 3 pc'ere.
Et vbilligere alternativ er Avg der i pro udgaven "kun" koster ca 450 kr., men den er ikke helt så sikker som de andre.
F-Sekure var klart den bedste når det drejede sig om 1 dags trusler.

I dit valg af antivirus i den frie version, havde du været bedre stillet med Avast eller AVG, evt med MAlwarebytes som makker ved siden af. Du behøver ikke nødvendigvis købe Malwarebytes, men bare køre i den frie version med ugentlige scanninger.
Men der er lige så mange meninger om dette som folk der skriver indlæg.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. april 2013 - 22:13 #3
#1 Har man Malwarebytes installeret kan man med Cameleon få adgang til dette program gennem kommandoprompt.
Den kan forhindre malware i at starte op, og bagefter starte programmet i dos og derfra scanne pc.
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2013 - 22:13 #4
Der findes ikke noget antivirus program som finder alt snavs. Men der findes heldigvis dem som er bedre ende winows. Du kan jo kikke lidt her:http://www.pcworld.dk/art/216647/stortest-her-er-de-bedste-gratis-antivirus-programmer
Malwarebyte er udmærket at have kørende ved siden af. Det er et ret billigt program, som man kam købe en gang for alle.
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2013 - 22:15 #5
Der findes desværre heller ikke et program som forhindrer slåfejl:)
Avatar billede vagn99 Nybegynder
03. april 2013 - 22:19 #6
Jeg bruger MSE, og har ingen problemer.
Desuden bruger jeg Ccleaner gratis version mindst 2 gange om ugen, eller når jeg husker det. Den rydder op.
Jeg har kaspersky resque disk 10 liggende, og jeg har installeret den gratis version af malwarebytes, som jeg køre en gang imellem.
Det var den gratis løsning
Avatar billede 220661 Ekspert
03. april 2013 - 22:20 #7
#5 Nej det er fejl 40, som også der den største synder med hensyn til at få snavs på pc ;-)
Avatar billede vagn99 Nybegynder
03. april 2013 - 22:22 #8
Ellers
Det program som effektivt kan fjerne Politivirus (ukash-virus)
er et godt valg.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. april 2013 - 22:24 #9
kaspersky resque disk 10 er en rigtig god tool at have liggende hvis man bliver alvorlig ramt af snavs. I de nyeste udgaver af Ukash lammes pc så man ikke kan afvikle noget af de muligheder der er i fejlsikret tilstand. Så her er man nødt til at bruge en live cd.
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2013 - 22:29 #10
Jeg har faktisk købt Kaspersky, men har slettet den til fordel for Avast free, fordi Kaspersky er meget længe om at åbne ved boot. Når alt andet var åbnet måtte jeg vente på den. En anden ulempe ved Kaspersky er, at den blokerer for Java. Man kan ikke komme på Nem ID før man har været inde i programmet og give tilladelse til Java, og det er ikke så ligetil at vide hvilken af de mange java filer man skal lægge ind som sikker.
Avatar billede Blueeyez Mester
03. april 2013 - 22:33 #11
Vil da lige tilføje viden for 1 mdr siden testede jeg

Bullguard internet security
F-secure
Comodo internet security
Microsoft security essentials
Malwarebytes

Ingen af følgende fandt snavs på min pc, eneste de fik mig lyst til var at købe en nyere test pc ;-)

Der hvor jeg vil hen er at du kan købe dig fattig i beskyttelse og få en langsom pc og hvis du selv gider og lære at surfe på nettet uden at klikke på alle reklamer/se porno så er du altså godt på vej.. En browser der blokere ads er os en god ide.. Og gem alle flytbare data på en aneen harddisk end den fit system er på - flytbare data er fx musik, billeder, dokumenter, installationsfiler og sådan noget..
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2013 - 22:33 #12
Ja den gratis Kaspersky Iso er udmærket. Den ligger på http://www.chip.de Og man skriver Kaspersky i søgefeltet foroven.
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2013 - 22:43 #13
Og så lige en alvorlig ting mere. I følge en person, jeg talte med fra Kaspersky, konflikter det med Malwabyte, som jeg blev opfordret til at slette.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. april 2013 - 22:45 #14
Jeg er langt hen ad vejen  enig i #11.
De programmer der fandt de fleste 1 dags virusser i testen krævede mere af systemet end de svagere programmer gjorde.
Avatar billede f-arn Guru
04. april 2013 - 08:01 #15
Hvilket antivirus program kan I anbefale som både er omhyggeligt i at finde alle inficerede filer på ens maskine og som ikke koster kassen?

Et Antivirus program er designet til at holde malware ude, ikke til at fjerne allerede installeret malware.
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2013 - 11:08 #16
#15
I så fald ville det jo være meningsløst at sætte et antivirus til at undersøge computeren. Hvad der ellers går for at være en god ide.
Avatar billede f-arn Guru
04. april 2013 - 12:23 #17
At installere et Antivirus program for at undersøge PCen er ikke en god ide - faktisk er det en rigtig dårlig ide, da malware typisk vil forhindre en ordentlig installation.

Resultat ->

Inficeret PC, der kører endnu dårligere.
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2013 - 12:29 #18
Hvor har du den opfattelse fra?
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2013 - 14:03 #19
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2013 - 14:07 #20
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2013 - 14:16 #21
#11 det er muligt du ikke har "snavs" på computeren NU. Men man skal vi heller ikke sidde og vente på at det sker, for så at finde ud af at man havde for lidt sikkerhed på computeren.

Købe sikkerhedsprogrammer som internet security pakker giver beskyttelse omkring kreditkort og log in til netbank, hvilke ikke er helt uvæsentlig idag.

http://www.version2.dk/artikel/voldsom-stigning-i-danske-netbank-indbrud-50396

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-65212129:sort-marked-for-hackere-dit-dankort-til-salg-for-10.html

http://www.version2.dk/artikel/jorden-gaar-ikke-under-men-din-pc-bliver-kidnappet-i-2013-49549
Avatar billede vagn99 Nybegynder
04. april 2013 - 15:38 #22
Med alle jeres udmærkede indlæg føler jeg mig stadig ikke overbevist om at min løsning med
MSE samt ccleaner kørt regelmæssigt, og malwarebytes kørt ugentlig
og endelig på cd kaspersky resque disk ikke er en god beskyttelse.
Endelig gratis version af Heimdal som sørger for opdatering af 6 programmer.
Dette er en helt gratis løsning, og den bruger næsten ingen resourser på computeren.
Før havde jeg Både Norton og også AVG, og det kan nok være at computeren blev langsom.
Specielt er jeg glad for ccleaner. Den kan jeg kun anbefale varmt.
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2013 - 15:53 #23
Nej jeg vil hellere foreslå Avast antivirus free og købe versionen af Malwarebyte (den er billig) for den skal helst køre hele tiden og lige som Avast, fange snavs med det samme.
Den Iso fra Kaspersky skal ikke beskytte med mod f.eks. politivirus. Den er beregnet til, når skaden ER sket, og computeren er låst, at boote op på den brændte boot CD, og fjerne låsen.

Ja CCleaner er fin, men er du glad for den, så gå ikke glip af Privazer: http://privazer.com/
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2013 - 19:49 #24
Malwarebytes Pro koster kun Total:DKK 184,41 een gang for alle.
https://store.malwarebytes.org/342/purl-consumer?x-source=website&x-action=index_page
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2013 - 20:07 #25
Må man ikke bede folk om at se bort fra indlæg #22 det er ude af probationer.
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2013 - 20:13 #26
Ok:)
Avatar billede aleq Juniormester
04. april 2013 - 20:55 #27
Tak for jeres forslag. De mest godmodige bedes hermed til at oprette et svar.
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2013 - 21:09 #28
Jeg samler ikke på point, så jeg behøver ikke at spekulerer på, om jeg hører til de mest godmodige:-)
04. april 2013 - 22:23 #29
Det eneste der er ved de gratis versioner, er at de fx ikke har opdatering af programmer med. Det er kun betalings versioner. Altså de store sikkerheds pakker.
Jeg anbefaler alle at hvis de ikke gider det med at sørge for at holde Windows, Java, Flash Adobe osv opdateret, og huske at se på de forskellige ikoner, for det husker folk ikke, og så ringer de og spørger om de må trykke ja eller nej til dette og hint.
Der siger jeg at de bare kan købe en komplet sikkerheds pakke, så er det KUN et ikon de skal acceptere. - Samt at de ikke behøver at bruge tid på opdatering, det klarer F-Secure for dig.
Det er stadig meget vigtigt at have omtanke når man er på nettet, lige meget hvilken sikkerheds pakke man har.

Ja jeg anbefaler F-Secure PSB, da den kan det ovennævnte, og koster ikke 500kr for 1 licens.
Se mere på http://www.avirus.dk som har billeder af den.

/Nmouse
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2013 - 23:28 #30
Avast antivirus free opdaterer automatisk både virus definitioner og program.
Avatar billede Slettet bruger
05. april 2013 - 00:31 #31
Eller måske mere korrekt om program opdatering. Der kommer en popup om, at der er en opdatering og "Vil du opdatere nu?" man bliver ikke spurgt om man vil opdatere virus definitionen, det kommer bare.
Avatar billede Slettet bruger
05. april 2013 - 15:33 #32
@nmousedk

Det eneste der er ved de gratis versioner, er at de fx ikke har opdatering af programmer med. Det er kun betalings versioner. Altså de store sikkerheds pakker.
Jeg anbefaler alle at hvis de ikke gider det med at sørge for at holde Windows, Java, Flash Adobe osv opdateret

Avast antivirus free opdatere Java, adobe reader, flash player. Avast antivirus free har også antispyware.

Den er jo helt gal, den side du linker til, ihvertfald hvad oplysninger om avast antivirus free angår.

http://www.avirus.dk/

Kaspersky internet security, som er et købe program, holder ikke programmer som java, adobe reader, flash player opdateret.
Avatar billede Slettet bruger
05. april 2013 - 15:52 #33
Glemte lige at sætte et link ind til avast antivirus free
http://i.imgur.com/lMRVf67.png
Avatar billede Slettet bruger
05. april 2013 - 17:20 #34
svar - om jeg høre til de mest godmodig må du selv afgøre
Avatar billede Slettet bruger
06. april 2013 - 12:07 #35
#33
Det var vist en smutter:)
http://www.avast.com/en-eu/index
Avatar billede Slettet bruger
06. april 2013 - 13:58 #36
Hvad mener du
Avatar billede Slettet bruger
06. april 2013 - 13:59 #37
Okay et link var det så  ikke.
Avatar billede vagn99 Nybegynder
06. april 2013 - 15:06 #38
vedr. opdatering.
Den gratis version af Heimdal opdatere 6 programmer automatisk.
Herunder Jave.
Jeg glemte at skrive, at den bruger jeg også.
Altså, ccleaner, MSE, og Heimdal.
En sidste finte. Del altid din harddisk op i flere. Så har du et sted, hvor du kan gemme kopier hurtigt i det daglige. Det er meget lettere at få fat i data på et d:drev end på et systemdrev.
Avatar billede Slettet bruger
06. april 2013 - 16:40 #39
Avatar billede vagn99 Nybegynder
06. april 2013 - 17:47 #40
#39
Tak det vidste jeg ikke, at den tog så mange programmer gratis

Vi har en bruttoliste over software som Heimdal Security Agent vil opgrade, baseret på vores undersøgelser:

1. CSIS Heimdal agent
2. Internet Explorer
3. Firefox
4. Java
5. Skype
6. Adobe Flash
7. Adobe Acrobat reader
8. Windows Media Player
9. Apple Quicktime
10. Winzip
11. Microsoft MDAC (Mircosoft Data Access Components)
12. Adobe Shockwave

Bemærk at selv hvis du har installeret en af ovenstående behøver de ikke fremgå af listen på "Software" fanebladet. Heimdal er fokuseret på programmer med sårbarheder og det betyder at Heimdal oftest kun vil vise software som har åbne sårbarheder OG den version som Heimdal selv har opgraderet til. Dvs. hvis du kører nyeste version af en af ovenstående står den ikke nødvendigvis på "Software" tabben før det er tid til at den bliver opgraderet eller det er en version som Heimdal selv har opgraderet til.
.

En person synes godt om dette  - Også mig!
Avatar billede Andershoegh Seniormester
06. april 2013 - 18:02 #41
Installer Linux og undgå alt det besvær :-)
Avatar billede vagn99 Nybegynder
06. april 2013 - 18:07 #42
#41
Det er fint med markedsføring, men det var jo ikke lige det opgaven gik ud på, vel?
Avatar billede Blueeyez Mester
08. april 2013 - 21:32 #43
Afmelder tråden.
Avatar billede vagn99 Nybegynder
10. april 2013 - 14:38 #44
Hvad mener du med at de mest godmodige skal oprette et svar
Avatar billede Mark Novice
24. januar 2017 - 15:50 #45
Hey
Nu kan jeg godt nok se, at spørgsmålet er løst - men jeg har i lang tid brugt Kaspersky. Den var god, men også ret tung for min computer.

Efter at jeg læste denne: http://langsom-pc-computer.dk/bedste-antivirus-gratis/
...gik jeg over til Avast (den gratis version) som bestemt virker lovene. Den fylder ikke meget og de brugeranmeldelser jeg lige umiddelbart kan se - ser gode ud.

(Jeg bruger dog ikke fidusen med at få gratis antivirus - jeg bruger blot den gratis udgave - og den virker fint)

Mark