Avatar billede aGrower Praktikant
03. april 2013 - 19:07 Der er 6 kommentarer

Hvilken størrelse på video til youtube

Jeg har lige uploadet min første film på youtube filmet med mit go pro kamera. Efter hvad jeg har sat indstillingerne på kameraet til, skulle størrelsen/kvaliteten gerne være 1080p 25FPS, da jeg lægger den ind på computeren fra kameraet er den en mp4 fil. Jeg klipper noget overskydende fra i Windows movie maker, og uploader den derefter til youtube gennem movie maker hvor jeg trykker på at filmen skulle uploades i 1440 x 1080 som var anbefalet.

Problemet er videoen er blevet mindre og fylder ikke hele skærmen, det er sikkert mig der har trykket noget forkert, men hvad? Nogle der kan hjælpe :)

Denne video er der tale om:

http://www.youtube.com/watch?v=OcowtI9usbQ
Avatar billede HosuxGaming Nybegynder
03. april 2013 - 19:30 #1
du skal huske at vælge 16:9 screen ellers kommer de der bjælker :)
Avatar billede milter Ekspert
03. april 2013 - 19:35 #2
Prøv at læse lidt her:

http://support.google.com/youtube/bin/answer.py?hl=en&answer=1722171

Alle film/billeder har et vist side/højde-aspekt mht. til størrelsen/pixels. For video er 16:9 eller 4:3 de mest almindelige.

YouTube bruger 16:9, men din video med 1440 x 1080 opfylder ikke det krav. Hvis du i stedet f.eks. havde valgt 1280x720, ville videoen fylde hele vinduet.
Avatar billede aGrower Praktikant
03. april 2013 - 19:40 #3
Det lyder helt sikkert som et potentielt svar, jeg prøve lige at se om jeg kan få ændret det :)
Avatar billede aGrower Praktikant
03. april 2013 - 19:42 #4
Jeg tror HosuxGaming svar var nok, videoen ændrede sig i hvert fald til fuld skærm inde i movie maker, så prøver lige at geme filmen igen.
Avatar billede milter Ekspert
03. april 2013 - 19:46 #5
Og så venter vi bare på, at YouTube også kan gengive lugten af olie og brændt gummi :-)
Avatar billede aGrower Praktikant
03. april 2013 - 19:56 #6
Ja det ville være fedt, det er vel egentlig bare en 4D video så? Det er da ikke helt udenfor fantasiens grænser :)