Avatar billede overgreat Forsker
02. april 2013 - 23:16 Der er 5 kommentarer og
5 løsninger

Hvordan slipper man gratis af med Yieldmanager

Hej

håber i kan hjælpe.

Er ved at gå ud af mit gode skind pga yieldmanager... som sender pop ups frem hele tiden med reklamer.

Finder der ikke en gratis stykke software der kan fjerne dette?

Har kun fundet noget som skal købes indtil videre.

På forhånd tak.
Avatar billede Tobi97 Novice
02. april 2013 - 23:44 #1
brug malwarebytes og scan din pc eller avast og prøv browser clean up,

af havd jeg lige kunne fidne frem til er det et eller andet hacking haløj. men midt bedste bud er at køre uld system scan :)
03. april 2013 - 09:07 #2
Under hvilket system:
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---

Hent og instalér CCleaner www.ccleaner.com/ + www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
www.alt-til-windows.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

http://gratisupload.dk/vis/62873/
http://gratisupload.dk/vis/62874/
http://gratisupload.dk/vis/63036/

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."
03. april 2013 - 09:08 #3
Øhhh - hvad med disse gamle spørgsmål ->
www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/overgreat Point ude: 420 ?
Avatar billede 220661 Ekspert
03. april 2013 - 09:22 #4
Ud over de programmer som Karise lister, så kør også en tur med AdwCleaner, som renser ud i browser skrammel.
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/
Kør probrammet og vælg "slet". Lad pc scanne, og genstart den når scnnaing er færdig. Når pc er tilbage, så kopier lige den log herind sammen med Malwarebyts loggen.
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2013 - 09:50 #5
Yieldmanager er en tracking cookie. Download superantispyware free, opdater programmet, kør en fuld scan.

http://www.superantispyware.com/superantispywarefreevspro.html
Avatar billede 220661 Ekspert
03. april 2013 - 10:15 #6
Cookies burde CCleaner jo også fjerne når denne køres.
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2013 - 10:47 #7
Nej ikke  tracking cookie.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. april 2013 - 13:10 #8
Kan godt se ud du har ret.
Men man burde så måske lave en indstilling i browseren, så den ikke kommer tilbage mere:
http://deletemalware.blogspot.dk/2010/08/how-to-remove-adyieldmanagercom.html
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2013 - 17:22 #9
Det er lidt mærkeligt, hvordan Yieldmanagerer kommet ind på folks computer. Chrome Version 26.0.1410.43 - Firefox Version 20.0 - Internet Explore 10 Version 10.0.9200.16521 - stopper Yieldmanagerer

Chrome
http://i.imgur.com/phfLXzz.png

Firefox
http://i.imgur.com/t5ZdCZT.png

Internet Explore 10
http://i.imgur.com/11BXsgO.png

Fra Chrome Browser - Hjælp mig til at forstå dette :

"Når du forbinder til et sikkert website, vil serveren, der hoster dette website, præsentere dig for noget kaldet et "certifikat", som bekræfter dets identitet. Dette certifikat indeholder oplysninger om identitet, såsom websitets adresse, som bekræftes af en tredjepart, din computer har tillid til. Ved at kontrollere at adressen i certifikatet passer med websitets adresse, er det muligt at bekræfte, at du har en sikker forbindelse med det ønskede website, og ikke med en tredjepart (som eksempelvis en indtrænger på dit netværk).

I dette tilfælde stemmer adressen i certifikatet ikke overens med adressen på det website, som din browser forsøger at gå til. Årsagen kan være, at din kommunikation bliver opsnappet af en hacker, som viser et certifikat for et andet website, hvilket medfører en uoverensstemmelse. Det kan også skyldes, at serveren er konfigureret til at returnere det samme certifikat for flere websites, heriblandt et, som du forsøger at besøge, selvom certifikatet ikke er gyldigt for alle disse websites. Google Chrome kan sige med sikkerhed, at du er kommet til my.yieldmanager.com, men kan ikke bekræfte, at det er det samme website som www.yieldmanager.com, som du forsøgte at åbne. Hvis du fortsætter, kontrollerer Chrome ikke yderligere uoverensstemmelser mellem navne."

Jeg syntes det er utroligt hvad folk får ind på deres computer af den slags. Jeg spekulere på om det er fordi deres browser/ programmer på computeren ikke er opdateret. Jeg har ikke lavet nogen speciel indstilling i mine browser, de stopper bare for adgang til yieldmanager.

Selv når jeg klikker på det link der er i afsnittet   Hjælp mig til at forstå dette  forhindre Chrome mig i at komme vidre.
Avatar billede overgreat Forsker
29. september 2015 - 10:04 #10
hej peter

sender du svar. beklager ventetiden.