Avatar billede bas Forsker
02. april 2013 - 20:37 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Drivere til Zitech tempo Z1402-1 ?

Hej

Jeg har en bærbar PC - en Zitech tempo Z1402-1, som jeg for nyligt har geninstalleret Windows XP på. Desværre glemte jeg at tage en backup af driverne, og jeg tror ikke jeg har den oprindelige CD med dem. Jeg har en Zitech computer Recovery CD, men den indeholder vist kun filer vedr. selve styresystemet.

Er der mon overhovedet muligt at skaffe de tilhørende drivere?
Jeg kan ikke se, hvad hardwaren hedder f.eks. i Speccy - bl.a. lydkort osv.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. april 2013 - 21:00 #1
Er det en recovery du selv har lavet?
Hvis det er vil jeg mene det er et image af dit c drev der ligger på, og her skulle alle drivere være på plads?
Har du netforbindelse til pc kunne du prøve Slimdrivers:
http://www.driverupdate.net/  (den gule til venstre som er gratis)

+ fin guide fra Poko1:  http://gratisupload.dk/vis/676841/
Avatar billede bas Forsker
02. april 2013 - 23:28 #2
Mange tak. Slimdrivers ser ud til at have fundet og installeret langt de fleste af de manglende drivere.
Der er dog fortsat udråbstegn ud for Modemenhed på High Definition Audio-bus under Andre enheder.

Længere ned i Enhedshåndtering er der udråbstegn ud for
Ricoh MMC Host Controller.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. april 2013 - 08:58 #3
Har du husket at genstarte pc før du skrev #2?
Du kunne prøve denne her til http://download.cnet.com/Chip-Set-Ricoh-R5C832-R5C843-Driver-Version-A00/3000-2122_4-108138.html
Ricoh MMC Host Controller.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. april 2013 - 09:00 #4
Er der opdateret helt op igen med sp3 + en masse opdateringer?
Kig evt i brugerdefinerede opdateringer om der skulle ligge drivere til hardware der.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. april 2013 - 09:03 #5
Den her kunne måske også hjælpe dig: http://www.techspot.com/drivers/driver/file/information/9662/
Avatar billede bas Forsker
03. april 2013 - 16:57 #6
Jeg har nu også prøvet at hente og udpakke http://www.techspot.com/drivers/driver/file/information/9662/

Installerer den også sig selv eller skal jeg efterfølgende aktivere installationen? Jeg kan ikke se, hvor og hvordan jeg i så fald finder den udpakkede installationsfil.

Kan jeg alternativt blot deaktivere / fjerne Modemenhed på High Definition Audio-bus i enhedshåndteringen, så jeg slipper for at den popper op med at den mangler driveren hver gang Windows startes?
Avatar billede 220661 Ekspert
03. april 2013 - 17:04 #7
Du kan prøve at deaktivere den ja.
Jeg så forkert da jeg postede den sidste. Troede det havde noget med lyd at gøre. Men når jeg kiggede igen så jeg at der stod modem foran om.
Avatar billede bas Forsker
03. april 2013 - 21:25 #8
Mange tak for hjælpen, det ser ud til at fungere efter jeg har deaktiverfet den.
Poster du et svar for points?
Avatar billede 220661 Ekspert
03. april 2013 - 21:55 #9
Det var godt. Jeg lægger et svar.
Du kan hvis du vil tage backup af dine drivere med Slimdrivers, og gemme dem, så du har nemmere med at få systemet op hvis du skal formatere en anden gang.
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo