Avatar billede BHN796 Nybegynder
02. april 2013 - 20:07 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Bærbar skole/gamerpc

Jeg ved godt det er et spørgsmål der kommer med jævne mellemrum, men jeg står og skal til at købe en bærbar til en konfirmand, der både skal bruge den til skole og spil. I øjeblikket er det LOL og Diablo han spiller. Jeg har set på dem her:

http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/barbar-computer/ACNXM09ED035/acer-aspire-e1-15-6-barbar-computer-sort-solv

http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/barbar-computer/ACNXM6AED049/acer-aspire-v3-15-6-barbar-computer-gra
Avatar billede MRkebabber Nybegynder
02. april 2013 - 20:17 #1
hej:-) hvis han er konfirmand må han være 14-15 år ikke:-) jeg kan kun anbefale en statinonær computer da de er meget lettere at opgradere og man for meget mere for pengene:-) men hvis i har mulighed for at komme til roskilde, til mm vision
www.mm-vision.dk/
på mm vision har man mulighed for at vælge de dele man vil have i sin egen computer, der kan de råde 100% ud fra de spil som han spiller, der kan du/i jo selv tage ham med derud så han også for en oplevelse ud af det:-) og at han selv kan bedre forklare hvad han spiller osv:-)

hvis i/du ikke har mulighed for at komme til roskilde kan i kigge lidt på sharkgaming
www.sharkgaming.dk/gamer-computere/baerbar-serie.html
udfra de spil som i/du siger han spiller burde han sagtens kunne spille de spil uden problemer til dem der er at vælge mellem her:-)
de koster dog lidt mere en de 5-6 tusind som dem i elgiganten, meen de holder også til dobbelt så meget:-)

håber at i finder en god gave til ham (tillyke) :-)
Avatar billede MRkebabber Nybegynder
02. april 2013 - 20:18 #2
hej:-) hvis han er konfirmand må han være 14-15 år ikke:-) jeg kan kun anbefale en statinonær computer da de er meget lettere at opgradere og man for meget mere for pengene:-) men hvis i har mulighed for at komme til roskilde, til mm vision
www.mm-vision.dk/
på mm vision har man mulighed for at vælge de dele man vil have i sin egen computer, der kan de råde 100% ud fra de spil som han spiller, der kan du/i jo selv tage ham med derud så han også for en oplevelse ud af det:-) og at han selv kan bedre forklare hvad han spiller osv:-)

hvis i/du ikke har mulighed for at komme til roskilde kan i kigge lidt på sharkgaming
www.sharkgaming.dk/gamer-computere/baerbar-serie.html
udfra de spil som i/du siger han spiller burde han sagtens kunne spille de spil uden problemer til dem der er at vælge mellem her:-)
de koster dog lidt mere en de 5-6 tusind som dem i elgiganten, meen de holder også til dobbelt så meget:-)

håber at i finder en god gave til ham (tillyke) :-)
Avatar billede BHN796 Nybegynder
02. april 2013 - 21:20 #4
Vi kommer ikke lige forbi Roskilde inden konfirmationen :-)
Han har en stationær nu og vil gerne have en bærbar, da den også er nemmere at transportere rundt til vennerne.Jeg var inde at se på Sharkgaming hvor de havde denne til kampangepris:
http://www.sharkgaming.dk/msi-ge60-0nd-490ne.html
Er det den man får mest kvalitet for pengene, op til 8000kr.
Avatar billede BHN796 Nybegynder
02. april 2013 - 21:27 #5
Dem fra mm-vision og webhallen ser også rigtig gode ud,  men ligger lige i overkanten af pengene der er til rådighed som er max. 8000kr.
Avatar billede MRkebabber Nybegynder
02. april 2013 - 21:34 #7
altså nu er jeg selv konfirmand, og hvis jeg for penge i fremtiden skal det være en fra shark af, som sagt spiller jeg selv lol, ikke diablo men mange af de spil som bliver spillet, men måske kan de fås billigere, det ved jeg nu ikke. men hvis jeg selv skulle vælge var det en af dem der:-) de vil også spille nogle spil der kræver mere en diablo og lol. :-)
sådan som jeg ser det er af
1. købe dem fra shark eller et andet websted som vil kunne spille meget mere end de spil han spiller dvs. at han er forberedt på de kommende spil:-)
2 købe end der er super let at tage steder hen som er rigtig tynd
http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&type=notevision&menu=notebook&varenr=704500020&gruppe=visionnotebook så er det denne her:-)

somsagt er jeg ikke den bedste på det område, fordi at diablo og LOL ikke kræver så meget. hvis han spiller andre spil som kræver mere, såsom battlefield 3 osv, skal man have dem fra shark eller nogle fre mmvision:-)
Avatar billede MRkebabber Nybegynder
02. april 2013 - 21:38 #8
hov skal lige tilføje at, sharkgaming er for de spil som kræver meget.de spil han spiller kan man godt gå i fona og spørge en assistent om en meget billigere computer, som kan spille LOL og Diablo:-)
Avatar billede BHN796 Nybegynder
02. april 2013 - 21:51 #9
Hvis det kun er Diablo og LOL og andre spil i den kaliber, mener i den her kan klare det ?
http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/barbar-computer/ACNXM09ED035/acer-aspire-e1-15-6-barbar-computer-sort-solv
Avatar billede MRkebabber Nybegynder
02. april 2013 - 22:04 #10
altså jeg ved at den kan tage lol, men da jeg ikke har nogen efaring med diablo, må jeg hellere lade dig råde hos en af de andre her inde:-) kan lige se om jeg kan finde ud af, det:-)  fordi vil ikke råde dig til npget som jeg ikke er 100 procent sikker på:-)
Avatar billede BHN796 Nybegynder
02. april 2013 - 22:24 #11
ok
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2013 - 14:19 #12
lad vær med at købe http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/barbar-computer/ACNXM09ED035/acer-aspire-e1-15-6-barbar-computer-sort-solv den har ikke engang et dedikeret grafikkort. Den har cpu'en men ikke grafikkortet
Avatar billede Rohde87 Nybegynder
03. april 2013 - 15:05 #13
Hej BHN796

Den computer du selv linker til ved el giganten kan nemt kører et spil som f.eks. LOL.

Dog vil jeg sige at det grafikkort som sidder der i (Intel HD 4000). Jeg tror godt at den kan kører et spil som Diablo 3, men den kan ikke kører det i højest kvalitet.

Jeg vil lige påpege at når I skriver Diablo ovenfor, så går jeg ud fra I mener Diablo 3, og jeg vil sige at man kan på ingen måde sammenligne Diablo 3 med LOL, når vi skal se på hvad det kræver grafisk.

Her har du bit-tech vurdering af grafikkortet vs Diablo 3: http://www.bit-tech.net/hardware/2012/05/28/intel-hd-4000-investigation/5

Det er svært at finde en bærbar som har det hele. Hvis man ikke har super meget forstand på noget som f.eks. grafikkort. Så er der her en lille guide som man kan bruge. Den er ikke 100 %, men det giver en god indikation af grafikkortets værdi.

http://www.videocardbenchmark.net/gpu_list.php

Et grafikkort til Diablo 3, hvor det skal kører nogenlunde optimalt vil jeg sige en minimum score på 700.

F.eks. Intel hd 4000 for 476 i værdi.

Som der var en som linkede tidligere kan jeg godt anbefale nedenstående:

http://www.sharkgaming.dk/msi-ge60-0nd-490ne.html

Den koster kr. 7.790 ekxl. fragt. Så det rammer lige på jeres budget. Men som der var en som nævnte tidligere vil jeg også sige at denne computer vil kunne højeste sandsynlig holde i længere tid, end dem fra el giganten.

Den her computer kan i hvert fald nemt kører et spil som Diablo 3.

Håber du kan bruge det til noget, og tilykke.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
03. april 2013 - 15:36 #14
Op til dig, men jeg er enig med #12.
Hold dig fra fra HD 4000 når vi taler spil, det er ikke et "rigtig" grafikkort men kun en grafikchip indbygget i CPU.
Avatar billede BHN796 Nybegynder
03. april 2013 - 16:08 #15
På de forskellige indlæg kan jeg godt se PC`en fra Elgiganten er afskrevet, umiddelbart lignede det et godt tilbud ;-)
Der er ikke så meget tvivl mere, vi vælger MSI GE60 0ND-490NE  PC`en fra Sharkgaming. Tak til alle for hjælpen, så fejlkøb kunne undgås ;-)

Ha en god dag

BHN
Avatar billede MRkebabber Nybegynder
04. april 2013 - 09:33 #16
den kan din søn glæde sig til, tillykke:-) i kan jo eventuelt tage til herlev, til shark gaming og se om der skulle være noget andet:-)
Avatar billede BHN796 Nybegynder
04. april 2013 - 17:16 #17
Jeg ringede til Shark gaming i går, og så var der jo også noget ekstra jeg skulle have med, Zalman Turbo Cooling til den bærbare :-)