Avatar billede tclund Nybegynder
30. marts 2013 - 19:11 Der er 4 kommentarer

Portforwarding.... og hvad så????

Hej Eksperter.

Jeg er blevet den lykkelige ejer af et solcelleanlæg. Dette har sin egen browser hvor man kan følge produtionen af strøm. Browseren kan jeg tilgå med en IP-adresse der hedder 192.168.0.20, direkte kablet med ethernetkabel.

Spørgsmålet er nu om ikke jeg kan kable anlæget til min trådløse router, og så tilgå det trådløst fra pc/telefon
- har læst lidt om portforwarding, men er meget "grøn" på dette område.... Håber på lidt hjælp til at komme igang - Hilsen TC
Avatar billede martens Guru
30. marts 2013 - 20:01 #1
Du behøver ikke sså meget viden om portforwarding, hvis du kun skal bruge det hjemme på matriklen... så skulle skidtet også virke med samme IP-adresse, hvis du ellers kører i samme range på det andet net... IP = 192.168.0.1 >> (minus 20) > og op ... og samme subnet.
Avatar billede tclund Nybegynder
30. marts 2013 - 21:58 #2
Det er lige det der er udfordringen..... Jeg ville gerne at jeg "udefra" kan tilgå solcelleanlæget....
Avatar billede CasperP Nybegynder
30. marts 2013 - 23:06 #3
Okay.

Først hvad for en router har du.

Og hvis du kun vil have det skal gøre på dit hjemme netværk plejer man kunne gøre så alle dine porte er åben MEN KUN LOCAL det vil sige det er kun dem som er på netværk som ville kunne logge ind med den ip og port.

Hvis du har skype eller andet hvor jeg kan forklare det bedre så skriv :)
Avatar billede CasperP Nybegynder
30. marts 2013 - 23:08 #4
Og jeg har meget forstand på porte da jeg roder med server og roter tit .

Har også nogen venner som jeg kan spørger hvis det går helt galt.