Avatar billede cali1 Mester
28. marts 2013 - 11:51 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Finde konkret usb-port.

Mine 2 usbporte på fronten af min pc virker ikke - enhederne bliver ikke genkendt. Jeg ville derfor slette portene og genstarte maskinen.

Kan godt finde en masse usb-forbindelser i enhedshåndteringen. Men hvordan finder jeg konkret de 2 porte der fysisk befinder sig på fronten af min pc???

Kører win7 ult.

På forhånd tak.

PS. jeg har også nogle porte bagpå maskinen, men de ser ud til at virke.
Avatar billede martens Guru
28. marts 2013 - 12:03 #1
Hvad sætter du i portene foran ?

USB-sticks , eksterne diske eller ?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
28. marts 2013 - 12:04 #2
Find drivere på producentens site eller prøv en tur med Slimware...
https://www.slimwareutilities.com/slimdrivers.php
Avatar billede 220661 Ekspert
28. marts 2013 - 12:34 #3
Står der en fejlkode i enhedshåndteringen?
Manglende driver kan #2 måske løse dit problem.

Er det fordi at der er enheder som er fjernet forkert, kan du måske med Usbdeview fjerne disse, så dine usb porte bliver brugbare igen:
http://www.nirsoft.net/utils/usb_devices_view.html
Avatar billede vagn99 Nybegynder
28. marts 2013 - 15:08 #4
Jeg vil gætte på, at dine porte ikke er korrekt fysisk tilsluttet.
De bageste porte er jo en del af bundkortet, men de forreste er
manuelt tilkoblet via et kabel. Jeg går ud fra,at vi taler om en stationær pc.
Prøv at åbne kabinettet og prøv at kontrollere, om kabelforbindelserne ser ud til at være korrekte. Ellers kan der
være tale om at finde en vejledning til dit motherboard på nettet, og via den kontrollere at alt er tilsluttet korrekt.
Hvis det ikke virker vil jeg tro, at der er fejl på det løse usb-stikmodul
.
Avatar billede vagn99 Nybegynder
28. marts 2013 - 15:39 #5
Ved nærmere eftertanke kan det være, at du måske i virkeligheden har det problem, at din computer viser en masse usb-diske, som ikke er tilgængelige.
Har du haft en usb-nøgle installeret, husker computeren den, og du er irriteret over at den vises i "denne computer", selv om den ikke er tilgængelig. Det har intet med mit forrige indlæg at gøre,som er korrekt, men det har også være kilde til frustation hos mig, idet jeg heller ikke ved hvordan man fjerner disse "gamle usb installationer". Der står en hale af usbdrev, som man har glemt alt om.
Det har dog intet med det fysiske omkring usb-opkobling på front at pc med kabel.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. marts 2013 - 15:47 #6
At fjerne registrerde usb enheder i Windows kan usbdeview slette.
Avatar billede vagn99 Nybegynder
28. marts 2013 - 18:09 #7
#6
tak for tippet med at fjerne usb enheder.
Tilbage til hovedspørgsmål. Computeren kan ikke registrere kabelfejl til frontstikket. Du oplever blot, at det ikke virker, men i enhedshåndteringen kan portene jo stadig stå som fejlfri.
Avatar billede cali1 Mester
28. marts 2013 - 19:37 #8
Jeg har brugt usbdeview det har ikke hjulpet - men jeg synes ikke det fremgår af dette program, hvor de enkelte porte er placeret. Jeg vil jo helst ikke slette de porte der virker hvis jeg kan blive fri...
Avatar billede 220661 Ekspert
28. marts 2013 - 19:50 #9
Hvis man sletter usb porte i enhedshåndteringen, og bagefter genstarter pc vil de automatisk blive genindstalleret når windows ser hardwaren. Det samme gælder for drivere til det udstyr man putter i portene.
Avatar billede cali1 Mester
28. marts 2013 - 21:38 #10
Jeg har nu prøvet slimdrivers også og opdateret diverse ting, men desværre virker portene foran stadig ikke....
Avatar billede vagn99 Nybegynder
29. marts 2013 - 15:55 #11
Hvis du ikke kontrollerer om portene i front er fysik korrekt forbundet med dit bundkort er du useriøs. Nørden, som samlede din
strationære pc, kan have glemt at montere kablet korrekt.
Svar dog på dette inden du misbruger medlemmers tid.
Avatar billede cali1 Mester
29. marts 2013 - 16:32 #12
@vagn99 - de 2 porte har hidtil fungeret upåklageligt. De påstande du kommer med, ved jeg ikke hvor du har fra.  Tonen vælger at lægge for dagen, har jeg iøvrigt ikke oplevet før på dette udmærkede forum....
Avatar billede vagn99 Nybegynder
29. marts 2013 - 17:07 #13
#12
Prøv at læse dine egne indlæg. Der er ingen, der kan vide, at de
har virket før. Jeg ser ingen kommentar til mine indlæg #4 og #5
Hvis man vil have hjælp på denne udmærkede side, er det vel også på sin plads, at man giver brugere rimelig orientering om ens problem.
Lidt klogt kunne du evt haver skrevet således:
Mine 2 usb-porte på fronten at min stationærer pc virker ikke længere. Jeg bruger operativsystem xx, og portene holdt op med at virke ved hændelse yy. Jeg har ikke haft mine pølsefingre nede i
computeren, så fejlen skyldes nok ikke kabelfejl, selvfølgelig
kan dårlig kabelforbindelse stadig være opstået.
Avatar billede cali1 Mester
31. marts 2013 - 15:00 #14
@NielsErikK tag du pointsene, jeg tror ikke umiddelbart jeg kan løse problemet, men dit tip gav mig da nogle nye drivere - tak for hjælpen.
Avatar billede vagn99 Nybegynder
31. marts 2013 - 17:22 #15
Det undrer mig stadig, at onboard-porte virker, men eksterne porte forbundet med et kabel ikke virker, hvis kablet er forbundet korrekt til motherboardet. Jeg har lige checkette 7 pc,er jeg har stående. HP, og medion. forsyningen til portene er 2x5 pinde. Et fælles stik, som deler op i 2 ledninger. USB bruger 4 pins. pr kanal. 1 pin er nomalt blokeret i 10blokken for ikke at montere forkert. Stikket sidder normalt ved yderkanten af motherboardet længst væk fra cpu.
Skifter man kort i computeren kan man let komme til at hive stikket ud ved en fejltagelse.
I bios kan man normalt kun slå alle porte til eller fra. Derfor er det ikke et driverproblem. Det mest sanlynlige er enten dårlig forbindelse i stikket, måske grundet for stor belastning, eller en brændt printbane på motherboardet ligeledes grundet for stor belastning.
Jeg har haft edb-firma med salg af egne samlede pc'er i 30 år.Nu hygger jeg mig blot, men har stadig ca 30-40 pc'er stående.
bl.a Olivetis og Ibm første bærbare pc'er på ca 20 kg/stk
Det ville være dejligt, hvis du meldte tilbage, at du have tjekket
kabler, da fejlen 90% sikkert skyldes hardware
Avatar billede cali1 Mester
27. april 2013 - 07:34 #16
lukker spm.