Avatar billede .zeke Nybegynder
26. marts 2013 - 19:45 Der er 11 kommentarer

PC'en lavede BLUE SCREEN og genstartede mens den ikke lavede noget.

Har nu haft min PC i cirka en måneds tid, og i dag mens den bare stog og intet lavede, restartede den af sig selv.
Jeg fik nolge informationer fra windows som nogle af jer herinde måske vil kunne finde hoved og hale i, jeg ved ikke hvad det betyder.
Håber der er en derude der kan hjælpe mig :)

Her er hvad der stod:

Problemsignatur:
  Navn på problemhændelse:    BlueScreen
  OS-version:    6.1.7601.2.1.0.256.1
  Landestandard-id:    1030

Flere oplysninger om problemet:
  BCCode:    de
  BCP1:    0000000000000002
  BCP2:    FFFFF8A0012778D8
  BCP3:    FFFFF8A0052778D9
  BCP4:    00000002B5BB68C0
  OS Version:    6_1_7601
  Service Pack:    1_0
  Product:    256_1

Filer, der hjælper med til at beskrive problemet:
  C:\Windows\Minidump\032613-8860-01.dmp
  C:\Users\PC\AppData\Local\Temp\WER-10530-0.sysdata.xml

Læs erklæringen om beskyttelse af personlige oplysninger online:
  http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=104288&clcid=0x0406

Hvis onlineerklæringen om beskyttelse af personlige oplysninger ikke er tilgængelig, kan du læse den erklæring om beskyttelse af personlige oplysninger, som er offline:
  C:\Windows\system32\da-DK\erofflps.txt
Avatar billede 220661 Ekspert
26. marts 2013 - 22:30 #1
Prøv at kigge i din logbog om der er programmer der melder fejl her.
I win 7 burde du komme her ved at højreklikke på computer og vælge administrer og gå i logbogen. Kig under Windows logger.
Er der fejl her der går igen flere gange?
Avatar billede .zeke Nybegynder
27. marts 2013 - 22:11 #2
Hej,

Tak for dit input. Jeg har lavet et screenshot af det.
Der er rigtigt nok en kritisk hændelse der matcher den.

https://www.evernote.com/shard/s304/sh/9d7ca31a-6972-455e-a469-f41212b77585/27452b28ef9c9904bff8727168e6d175?noteKey=27452b28ef9c9904bff8727168e6d175&noteGuid=9d7ca31a-6972-455e-a469-f41212b77585

(klik på det lille billede i højre øverste hjørne for at få det stort)
Avatar billede 220661 Ekspert
28. marts 2013 - 01:26 #3
Kernel power fejl er fejl direkte i motor rummet på styresystemet, så det er ikke så godt.
Står der mere i mappen der hedder Windows logger?
Avatar billede .zeke Nybegynder
28. marts 2013 - 09:57 #4
Synes ikke umiddelbart der er nogle andre events knyttet til det, på det specifikke tidspunkt.

http://www.evernote.com/shard/s304/sh/27640f12-1816-4698-9b92-eeb8431e4614/235a0d470ab37d915b00c7caf30d258a

http://www.evernote.com/shard/s304/sh/8c42c1ca-eec2-4b22-aa4a-8f56c4be7f60/f563dd0c0a1b084975e52c241d9fee63

Med motor rummet, antager jeg du mener selve hardwaren? :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
28. marts 2013 - 10:14 #5
Det kan være flere ting som der er problemet. Kan være hardware, men også din installation.
Kan se du har et utal af advarsler med hcmon i den ene log du viser.
prøv at søge på hcmon.sys.
Den skal kun være i system32 mappen.
Er den andre steder vil jeg anbefale en scanning af din pc, både med antiviruso og malwarescanner.
Avatar billede .zeke Nybegynder
04. april 2013 - 22:16 #6
Jeg tror jeg prøver en ren installation af Windows først.

I dag lavede min PC også det lille trick igen, dog uden at genstarte eller gå i BSOD. Den frøs bare og så var der intet der reagerede.

Jeg har scannet min PC både med Norton og Malwarebytes og CCleaner. De finder intet.

Hcmon er som du siger kun i system32 mappen.

Er der andre ting jeg kan gøre/prøve før jeg gen-installerer Windows?
Avatar billede .zeke Nybegynder
04. april 2013 - 22:17 #7
Jeg vil helst undgå at lave en ny installation da det tager en krig at lægge alle mine programmer ind  igen :)
Avatar billede 220661 Ekspert
05. april 2013 - 09:14 #8
Har du et usb kamera/monitor på pc?
Avatar billede .zeke Nybegynder
07. april 2013 - 15:24 #9
Nej det har jeg ikke. Det er sjældent den fryser, men det er bare irriterende når den gør det.
Avatar billede .zeke Nybegynder
30. april 2013 - 22:00 #10
Øv øv, troede problemet var løst efter jeg flashede BIOS, men så skete det desværre igen:

Problemsignatur:
  Navn på problemhændelse:    BlueScreen
  OS-version:    6.1.7601.2.1.0.256.1
  Landestandard-id:    1030

Flere oplysninger om problemet:
  BCCode:    1a
  BCP1:    0000000000000403
  BCP2:    FFFFF68000028390
  BCP3:    CAD00002B5BB6867
  BCP4:    FFFFF68004028390
  OS Version:    6_1_7601
  Service Pack:    1_0
  Product:    256_1

Filer, der hjælper med til at beskrive problemet:
  C:\Windows\Minidump\043013-7456-01.dmp
  C:\Windows\Temp\WER-9141-0.sysdata.xml

Læs erklæringen om beskyttelse af personlige oplysninger online:
  http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=104288&clcid=0x0406

Hvis onlineerklæringen om beskyttelse af personlige oplysninger ikke er tilgængelig, kan du læse den erklæring om beskyttelse af personlige oplysninger, som er offline:
  C:\Windows\system32\da-DK\erofflps.txt


Kritisk    30-04-2013 21:25:25    Kernel-Power    41    (63)
Kritisk    07-04-2013 14:41:46    Kernel-Power    41    (63)
Kritisk    04-04-2013 22:09:10    Kernel-Power    41    (63)
Kritisk    31-03-2013 22:40:30    Kernel-Power    41    (63)
Kritisk    26-03-2013 19:27:17    Kernel-Power    41    (63)
Kritisk    08-03-2013 21:34:48    Kernel-Power    41    (63)
Kritisk    08-03-2013 17:59:41    Kernel-Power    41    (63)

Det var ellers lang tid siden det sidst var sket :/
Avatar billede toubbe Nybegynder
03. oktober 2015 - 22:51 #11
hvad med dether kan i mugeligvis få noget ud af det
https://gyazo.com/d4e8657dfffcc77bc366ade0e615ad59
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester