Avatar billede Frihedlange Nybegynder
26. marts 2013 - 13:28 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hjælpe til at opsætte FTP

Hej. Jeg vil høre til om der ikke er en der kan, hjælpe mig med at opsætte FTP så jeg kan komme på ftpen fra internet. Jeg kan godt komme på når jeg er på mit hjemme netværk, men ikke fra andre netværk. Jeg har en synology 106j som ftp server og min router er en d-link dir-825. Jeg har været inde i routeren fro at åben port 20 og 21. Hvad mere skal der til for at det virker.  Mvh Leif
Avatar billede martens Guru
26. marts 2013 - 13:56 #1
Har du forwardet portene 20 + 21 til FTP´en og genstartet routeren ?
Avatar billede Frihedlange Nybegynder
26. marts 2013 - 14:16 #2
Ja det har jeg.
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
26. marts 2013 - 15:36 #3
Bruger du routerens IP for at logge på ?

Fordi computerens IP er vel ikke synlig på netværket.
Avatar billede Frihedlange Nybegynder
26. marts 2013 - 16:02 #4
Jeg bruger synology's ip.
Avatar billede martens Guru
26. marts 2013 - 17:46 #5
så hvis du skrive din "hjemme-IP" fra ét andet sted på internettet, hvad sker der så ?

Du skal jo bruge din Hjemme-IP udefra ikke Synology´ens IP..
Der er jo forwardet porte fra router til Synology´en - ikke ?
Avatar billede Frihedlange Nybegynder
26. marts 2013 - 19:27 #6
Min hjemme ip er det den som jeg buger når jeg skal ind på min router??
Avatar billede martens Guru
26. marts 2013 - 21:29 #7
ja det er det ... hjemmefra : myip.dk

Prøv det udefra ;o)
Avatar billede Frihedlange Nybegynder
27. marts 2013 - 00:24 #8
Så kører det. Jeg diger mange gange tak for hjælpen.
Avatar billede martens Guru
27. marts 2013 - 14:22 #9
Velbekomme