Avatar billede Tobi97 Novice
24. marts 2013 - 21:08 Der er 41 kommentarer og
1 løsning

kan malawarebytes og avast godt køres på sammen pc uden de "skændes"

ja osm overskriften siger, kan jeg godt bruge malawarebytes og avast, på sammen pc uden de går i totterne på hinanden ? :)
Avatar billede 220661 Ekspert
24. marts 2013 - 21:10 #1
Uden at have afprøvet de to sammen vil jeg dog alligevel sige ja.
Bruger selv prgrammet sammen med AVG pro.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. marts 2013 - 21:12 #2
Hvis du kun kører i free version, og de konflikter kan du jo disable AV programmet medens du scanner med Mbam.
Men jeg tror ikke det er et problem ej heller i pro udgaven af Malwarbytes.
Avatar billede Tobi97 Novice
24. marts 2013 - 21:16 #3
jeg har malwarebytes pro (prøve periode) også avast free :)

men tak, opret svar så får du dine points :)
Avatar billede 220661 Ekspert
24. marts 2013 - 21:19 #4
Prøv lige programmet et par dage før du accepterer mit svar
Eller også at andre melder ind om hvordan de virker sammen.
Avatar billede Tobi97 Novice
24. marts 2013 - 21:22 #5
okk :)

:)
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2013 - 22:40 #6
Jeg kører med Malwarebyte pro og Avast free foruden Comode firewall.
Det kører fint. Det burde det nu også, fordi, som navnet siger, er Malwarebyte ikke en antivirus lige som Avast. Så accepter du roligt svaret fra 220661:)
Avatar billede Tobi97 Novice
24. marts 2013 - 22:54 #7
ok mange taaak :)
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2013 - 22:56 #8
Ok:)
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2013 - 09:32 #9
Malwarebytes forum : It should run just fine ;-)
http://forums.malwarebytes.org/index.php?showtopic=64422

En oversigt over hvilke sikkerhedsprogrammer der kan køre sammen med mbam PRO. Listen er lidt gammel.
http://forums.malwarebytes.org/index.php?showtopic=10138

Man kan blive nød til at sørge for at de ikke konflikter - i Undtagelser / Ekskludering. Både i malwarebytes og det sikkerhedsprogram man har.
http://i.imgur.com/NbcGUM2.png
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2013 - 10:24 #10
#9
Ja jeg har prøvet Kaspersky, og der fik jeg at vide, at den kunne konflikte med Malwarebyte. Valgte så at smide Kaspersky ud, selv om det er et betalingsprogram. Det er nogen tid siden og jeg har ikke oplevet nogen problemer mellem Avast og Malwarebytes, selv om jeg ikke har rettet noget i nogen af dem.
Kaspersky forlængede forøvrigt computerens boot-tid betydeligt, og
Jawa blev blokeret indtil jeg, med hjælp fra support, skrev en tilladelse ind. Ikke smart.
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2013 - 11:49 #11
Windows!! Ingen problemer med W7
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2013 - 11:54 #12
Windows 8 pro her.
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2013 - 12:09 #13
Mange har haft problemer med W8 og deres java og deres sikkerhedsprogram,  men det skulle være løst nu. Bullguard internet security har heller ikke kunne med java og W8.
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2013 - 12:14 #14
Det er ok at skyde på win8, det er noget af et skod program, som har givet mange problemer med andre programmer. Det bedste man har kunnet sige om win8 er, at det kun kostede 229kr. Taler vi om fuld pris, anbefaler jeg win7.
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2013 - 13:05 #15
Avatar billede 220661 Ekspert
25. marts 2013 - 13:08 #16
Tror nu det nok skal blive godt nok. Vi skal bare lige runde den første Sp pakke til systemet. Erfaringer fra flere af de andre systemer peger i den retning.
Har læsti en test (Komputer for alle) at Win 8 skulle være god med ældre pcere, da de får et hastighedsløft når dette installeres. Et minus er dog så at der er hardware der ikke understøttes af win 8 i disse computere.
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2013 - 13:18 #17
Komputer for alle har har også anbefalet Uniblue, der blev sablet ned på eksperten. Så dem har jeg ikke nogen tillid til.
Men det er da sandsynligt, at en større SP vil gavne win8.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. marts 2013 - 13:22 #18
Enig med hensyn til Uniblue, og Slow Pc Fighter for den sags skyld.
Så jeg er nu heller ikke så optimistisk med denne test.

Fik et tilbud på 3 blade og en jakke til 99 kr.
Blev enig med mig selv at jakken må vel være 99 kr værd ;-)
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2013 - 13:27 #19
W8 har fået en del kritik, så mon ikke der sker et eller andet der forbedre W8, eller det næste OS.

Komputer for alle, kan havde nogle seriøse artikler ;-)
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2013 - 13:32 #20
#18
Jo når der bare ikke står: Komputer for alle, ryggen *G*
Avatar billede 220661 Ekspert
25. marts 2013 - 13:35 #21
Det er jeg enig i, men de har også været uheldige.
Jeg har skrevet til dem et par gange, hvor de har kommet med forkerte oplysninger i bladet.Den ene gang havde de selv opdaget fejlen, men for sent, da bladet var i trykken ;-)

Tester med printere er de meget grundige med er min erfaring.
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2013 - 13:43 #22
#9
seriøse artikler - Det er da muligt, men hvad så med tiltro til det?
Denne fra dit link er da interessant: "Free Upgrade to Windows 9 Offered by Chinese Firm". Hvem tør lukke kineserne ind i sin computer?
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2013 - 14:08 #23
#22 Softpedia og komputer for alle, er vist to forskellige ting.
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2013 - 14:20 #24
Tilbudet fra kina er i samarbejde med microsoft.
http://news.softpedia.com/news/Free-Upgrade-to-Windows-9-Offered-by-Chinese-Firm-339721.shtml

"Neowin.net writes that Purcell School Pioneer is a company that has already collaborated with Microsoft China to roll out special software deals for students, so this new campaign may be more or less backed by the Redmond-based technology giant as well."
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2013 - 14:29 #25
Du kan heller ikke lukke det ind på din computer, da tilbudet kun gælder kinesiske studenter.
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2013 - 15:05 #26
#23
"Softpedia og komputer for alle, er vist to forskellige ting."
Jeg har da heller ikke påstået noget andet.

"collaborated with Microsoft China" Tjaa ???
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2013 - 16:37 #27
Nej jeg misforstod  dit indlæg  i #22
Avatar billede 220661 Ekspert
25. marts 2013 - 16:43 #28
Jeg afmelder overvågning tråden her nu.
Tobi97 som du hører fra andre er der ingen problemer med Avast og Malwarebytes.
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2013 - 16:59 #29
Jep-lukketid!
Avatar billede Slettet bruger
27. marts 2013 - 10:30 #30
Vil blot lige nævne det, så kan folk jo selv tage stlling.

Avast free + Malwarebytes pro

Jeg fik en e-mail gående på hvorvidt de to programmer kan køre sammen. Svaret er: Nej! Så må du altså høre på alle kloge Åger, der siger det modsatte, men mit svar er et klart nej.

Hvis du som second opinion vil have Malwarebytes liggende på skrivebordet, så skal det være gratis-versionen.

http://softwareguides.dk/sidste_nyt.html#
Avatar billede Slettet bruger
27. marts 2013 - 18:32 #31
#30 Skal det forestille en vejledning? På baggrund af hvilke erfaringer? Bare en påstand! Det kører fint hos mig.

Jeg lagde mærke til at der også stod:"Nu er det jo sådanne, at flere ikke ønsker Kaspersky Internet Security, fordi man ikke kan gå i netbank med pakken, som den er nu." Og det er noget sludder, jeg har selv prøvet det. Man skal bare gå ind under tilladelser og give tilladelse til Jawa, så kører det. Men det er dog for dårligt af Kaspersky, ar de ikke selv har gjort det.
Avatar billede Tobi97 Novice
28. marts 2013 - 00:49 #32
hmm.. Avast siger selv at de køre fint med malwarebytes og malwarebytes siger selv at det køre fint med bla. avast og en masse andre programmer, jeg holder mig til hvad anti virus profferne selv siger :D
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2013 - 08:01 #33
#31 bare en påstande, perhaps er en af de mest erfarne inden for it sikkerhed. i danmark. Prøv at læse hvad jeg skrev.
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2013 - 09:17 #34
Humlebien ikke kan flyve, men den ved det ikke, og derfor flyver den bare alligevel.
Avast og Malwarebyte kan ikke køre sammen, det ved de ikke, så de kører fint sammen alligevel.
Misforstå mig ikke, jeg finder det er storartet med info og advarsler om de forskellige programmer. men hvis 2 programmer ikke kan køre sammen, så må det da give sig udslag i noget negativt. Når man så, ud fra personlig erfaring, oplever at det kører fint, hvorfor så slette et af programmerne alene på baggrund af en påstand om, at det ikke kan køre.
Jeg aner ikke hvem perhaps er, men skal påstanden have værdi for mig, må der foreligge en dokumentation.
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2013 - 09:42 #35
Perhaps er stifter af Spywarefri.dk og har i dag sig  egen hjemmeside.
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2013 - 15:09 #36
Spywarefri er da udmærket, når bare man er opmærksom på, at nogle af indlægene er af ældre dato.
Avatar billede Tobi97 Novice
28. marts 2013 - 21:10 #37
og en anden ting er jeg ahr sat begge programmer til at være betroet kiler og gjort så de bare ignorere hinanden, de ved slet ikke at de eksistere ;) :D eller noget i den stil :)
Avatar billede Slettet bruger
29. marts 2013 - 10:29 #38
Sidste nyt 28.03.2013

http://softwareguides.dk/sidste_nyt.html#

Jeg går ud fra at du har lavet undtagelser i Avast antivirus free og Malwarebytes Pro, så de ikke scanner hinandens mapper. Men scanner de, de samme filer på computeren.
Avatar billede Tobi97 Novice
29. marts 2013 - 12:11 #39
jeg køre dem aldrig på samme tidspunkt, avast køre jeg en gang om dagen, og malwarebytes køre jeg engang gom ugen :) så de skanner aldrig på samme tids punkt, malwarebytes er enligt bare et backup program, jeg har malwarebytes free også avast internet security (tror det er det købe versionen hedder) :)
Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2013 - 11:52 #40
Der er noget du lige skal være opmærksom på. Snavs kan du få om 2 min. +. Derfor kører Avast i Real time, altså hele tiden. Malwarebyte som gratis kører ikke hele tiden, men for et lille engangs beløb kører den også Real time. Og det vil jeg gerne anbefale.
Avatar billede Tobi97 Novice
31. marts 2013 - 16:33 #41
ja jeg fed godt at avast køre real time ;) og du må ikke have 2 programmer der gøre real time da i konflikter så, også riskikere du at de slet ikke opfanger noget som helst :) ;)
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2013 - 09:46 #42
#41 enig