Avatar billede forsberg94 Nybegynder
23. marts 2013 - 12:29 Der er 18 kommentarer

Min computer fryser, crasher, går i sort, går i blå osv.

Hej eksperter!

Jeg har lige modtaget en ny computer fra Topdata.dk - Xtreme game computeren til 4200 kr.

Her har jeg opdateret alt og installeret drivere - dog da jeg skulle installere AMD Catalyst, og derefter skulle reboote, gik min skærm i sort.

Jeg har nu prøvet med utallige løsninger og beta driver og ældre drivere. Intet lader til at fungere.

Når jeg går ind i spil, kan jeg vandre lidt rundt derinde, før skærmen enten fryser, crasher eller bare går i powersaving mode.

Hvad kan problemet være?
Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2013 - 14:26 #1
lyder som om der er noget galt med grafik kortet  har du prøvet at skifte grafik kort .?
Avatar billede forsberg94 Nybegynder
23. marts 2013 - 14:37 #2
Nej, jeg har jo lige modtaget den for 2 dage siden. Jeg vil egentlig gerne opfatte det som et softwareproblem, før jeg begynder at tænke på hvorvidt grafikkortet er dødt.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. marts 2013 - 14:45 #3
Og det er samme problem med den driver der fulgte med pc?
Du skulle i enhedshåndteringen under dit grafik kort fortryde at du opdaterede.
Alternativt kan du prøve om Slimdrivers kan finde en bedre ydende driver til dit kort:
http://www.driverupdate.net/  (den gule til venstre som er gratis)

+ fin guide fra Poko1:  http://gratisupload.dk/vis/676841/
Avatar billede NielsErikK Juniormester
23. marts 2013 - 17:48 #4
Kør også en stress-test af dine RAM og gerne CPU.
Varmemålinger af GPU og CPU er også en god ide, særligt hvis det kun sker i spil.
Avatar billede Kochens51 Praktikant
23. marts 2013 - 19:18 #5
Hvis der er onboard grafik, så hiv dit grafikkort ud og genstart. Se om problem stadig er der. Lyder som en dårlig driver, eller noget er galt i din bios-opsætning
Avatar billede Kochens51 Praktikant
23. marts 2013 - 19:21 #6
Kommer lige til at tænke på. Man kan sgu`ikke få en gamer pc til 4200,-kr der kan klare nutidens spil, uanset hvad sælger påstår!
Avatar billede NielsErikK Juniormester
23. marts 2013 - 21:47 #7
#6
Det er en discount udgave under dem jeg normalt anbefaler, men på den anden side er den altså ikke helt så ringe som du antyder.
Avatar billede forsberg94 Nybegynder
24. marts 2013 - 14:36 #8
#6
Kommer da an på hvilke spil du spiller? :-)
Jeg spiller kun CS:GO, så der er ikke behov for opgradering, og hvis du hentyder til BF, Crysis, Far Cry osv, så har den ingen problemer med at trække det :-)
Avatar billede forsberg94 Nybegynder
24. marts 2013 - 14:38 #9
#Alle

- Jeg har prøvet alt det i har foreslået. Jeg skiftede grafikkort igår til en Radeon X1950 Pro - noget af en nedgradering - men nu er der kun screen tearing.

BurnInTest kunne ikke finde nogle fejl, udover i min audio driver, som så blev opdateret.

Hvis det kan være noget med BIOS, vil en af jer så ikke hjælpe mig med dette - på dette punkt aner jeg intet om noget.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
24. marts 2013 - 16:00 #10
Jeg tror ikke det er BIOS, det kan måske relatere til hvor god forbindelse kortet har til motherboard.

Du oplever fejl med 2 kort uafhængigt af hinanden og driver skift hjælper ikke.

Hvad sker der hvis du sætter kortet i den pc som X1950 stammer fra ?
Avatar billede Kochens51 Praktikant
24. marts 2013 - 21:01 #11
Hvilket grafikkort handler det om, er det et kort med 2 strømstik og er begge forsynet med strøm?
Avatar billede Kochens51 Praktikant
24. marts 2013 - 21:07 #12
Ups ser lige at du har forsøgt med andet grafikkort! Nu vil jeg sværge på at det er en ram-fejl. Er det muligt at afprøve andre ramblokke? Det er en ørkenvandring at løse sådanne problemer.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
25. marts 2013 - 07:57 #13
Ligefrem at sværge på RAM fejl før det er undersøgt om MB giver dårlig forbindelse, du må da vist være ateist he he.
Avatar billede Kochens51 Praktikant
25. marts 2013 - 17:25 #14
Ha-Ha,Ateist. Ja også det, men mener nu stadigvæk at det lugter af en dårlig ramblok, eller ram ikke er monteret korrekt!
Avatar billede NielsErikK Juniormester
25. marts 2013 - 18:46 #15
#14
Hvis du læser #4 så er jeg allerede der inde på RAM som mulighed, så jeg er ikke uenig i muligheden, blot vil jeg ikke ud fra så få  info udelukke alt andet.
Avatar billede Kochens51 Praktikant
25. marts 2013 - 22:02 #16
Nej, men min mave-fornemmelse siger at det er et ram problem.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
08. april 2013 - 08:00 #17
Afmeldt grundet inaktivitet, mon du får hjælp næste gang.
Avatar billede Slettet bruger
21. november 2015 - 10:32 #18
?