Avatar billede Serd Nybegynder
22. marts 2013 - 09:42 Der er 1 kommentar

Woocommerce stort problem.

Hej med jer.
Jeg håber en af jer kan hjælpe mig med følgende:

Jeg har opsat en webshop for min kæreste i WooCommerce/Wordpress.
For at besøgende ikke skulle have adgang udviklede jeg sitet på mitwebsite.dk/wordpress.

Det hele fungerede som det skulle, og vi var klar til launch.

Da jeg rykkede websitet ud i roden - mitwebsite.dk fungerede det pludselig ikke at tilføje varen til kurven.
Nogle gang bliver varen tilføjet, men den forsvinder igen kort efter.
Jeg har fulgt anvisninger fra WordPress om hvordan man rykker sit website, og jeg er 99% sikker på jeg har gjort det hele rigtigt. Det har aldrig været et problem før.

Hvis jeg rykker sitet tilbage i subfolderen /wordpress fungerer det hele fint igen. Jeg kan sågar ændre navnet på subfolderen, og det fungerer stadig.

Hvis sitet ligger i roden, har jeg fundet ud af at hvis jeg ændrer linkstrukturen til standard (altså ikke permanlinks / SEF URL'er) så fungerer det hele også fint. Men det kan jeg jo ikke i forhold til søgemaskineoptimering.

Så min midlertidige løsning er at lave en 301 redirect fra mitwebsite.dk -> mitwebsite.dk/shop (som jeg har omdøbt subfolderen til).

Nogle der ved hvad dette kan skyldes om måske kan hjælpe?
Avatar billede lauge Nybegynder
15. april 2013 - 11:32 #1
Hejsa,

Der er flere ting i dette her.

1) Udviklings site
Du kan ikke 100% regne med at Google, eller andre, ikke finder dit udviklings site, bare fordi du lægger det i en ukendt subfolder. WordPress sætter som standard sig selv om til at pinge søgemaskiner, og fortælle du har lavet en ny side. Så måske Google allerede har indekseret din udviklings folder, og dermed skaber duplicate content.

Så det skal du undersøge i Google.

En anden gang, så benyt dette plugin under udvikling: http://wordpress.org/extend/plugins/members-only/

2) Flytte folder
Du kan ikke bare tage en WordPress løsning og flytte domæne eller folder. Ofte er det nok bare at ændre adresse under www.domain.dk/wp-admin/options-general.php - men ikke altid.

Jeg ændre altid domæne med at SQL script direkte i databasen. Jeg vil tro at WooCormerce har nogle tabeller som skal ændres også.