Avatar billede Jonas999 Nybegynder
20. marts 2013 - 20:31 Der er 6 kommentarer

Hvilket TV skal jeg vælge?

Hej

Tænkte at I med jeres viden, kunne være behjælpelige mht valg af TV?

Kriteerier:

- Minimum 50 tommer
- Full HD
- Godt billede
- Mulighed for tilslutning af computer via HDMI kabel
- MAX pris; 9000,-

Jeg har kigget på dette, som er stort og forholdsvis billigt. Hvad sigerI til det?

http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/PS60E535A3XXE/samsung-60-plasma-tv-ps60e535a3w

Synes det er meget billigere end de øvrige fladskærme?
(KAN I FORTÆLLE MIG HVORFOR?)
Det er tilmed stort, hvilket er et plus!

Jeg er ikke så meget interesseret i 3D og smart TV, da jeg har fornemmelsen af at det ikke er færdigudviklet godt nok.

Hvilket TV skal jeg vælge ud fra mine kriteerier?
Og hvad synes I om mit forslag af TV ud fra mine kriteerier?

På forhånd tak, flinke rare mennesker?
I skal alle være mere end velkomne til at kome med jeres vurdering og syn :)
TAK!
Avatar billede NielsErikK Juniormester
20. marts 2013 - 22:24 #1
Der tales om at det hakker ved hurtige panoreringer i SD kvalitet, problemet minimeres ved bedre billedkilde.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
20. marts 2013 - 22:26 #2
Der er udkommet firmware update...

Opdateringen har hjulpet lidt, men billedet hakker stadigvæk. Det forstærkes af billedmateriale med lav opløsning, så jeg tror simpelthen at det er processorkraften til billedbehandlingen som halter i denne model. Giv den et godt HD signal og problemerne er minimale. Jeg er rimelig godt tilfreds med skærmen og til prisen er det super. Når man ser fodbold og ishockey med store ensfarvede områder kniber det dog med at lave jævne billeder. Der opstår skygger ved panorering.
Avatar billede Jonas999 Nybegynder
20. marts 2013 - 22:37 #3
Tak for svaret :)
Man kan du uddybe i et sprog som målretter sig lidt mere mod en "intet-anende" som mig? :)
Jeg er nemlig så dårlig til at forstå alle de tekniske ord og forkortelser :)

Men du har selv dette tv?
Er der et andet du i stedet vil anbefale?

Mit primære brug er specielt til sport (FODBOLD)
Og film og lignende ....
Men du vil ikke anbefale det nævnte tv når jeg gerne vil have et godt billede til i særdeleshed fodbold?

På forhånd tak...
Flere beretninger skal være velkomme :)
Avatar billede Jonas999 Nybegynder
21. marts 2013 - 12:09 #4
Ingen andre som har viden omkring dette indlæg? :)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
21. marts 2013 - 17:13 #5
Når min skrift bliver sådan her så referere jeg hvad andre har udtalt.  :-)

Firmware er en slags styresystem til fjernsynet.
Processor er den "hjerne" som driver systemet.
HD = High-Definition, et billed med højere opløsning (det består af flere små prikker).

Jeg har det ikke selv, men ud fra den beskrivelse er det fint at se bluray film på, men vil ikke kunne anbefales til dine sportsudsendelser.

Smut en tur forbi http://www.flatpanels.dk/ samt deres forum http://www.flatpanels.dk/flatforum/

Der er næsten med garanti nogen som gerne hjælper dig videre med dit nye valg (husk at læse lidt før du bare opretter spørgsmål hos dem).  :-)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
21. marts 2013 - 17:13 #6