Avatar billede nnccnn Nybegynder
20. marts 2013 - 15:47 Der er 6 kommentarer

Start windows uden explorer

Er der en som kan hjælpe mig med at starte en windows 7 maskine uden at den starter explorer, men i stedet starter en given webbrowser i fullscren på en bestemt (lokal) hjemmeside)? Er det noget som man kan ændre i Regedit i så fald hvordan?
Avatar billede opt Nybegynder
20. marts 2013 - 16:15 #1
Du kan rette i Windows Registry:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon]
"Userinit"="C:\\Windows\\system32\\userinit.exe,"

Ret "C:\\Windows\\system32\\userinit.exe," til sti og navn på det program du vil starte.

:-)
Avatar billede martens Guru
20. marts 2013 - 19:59 #2
Nu ved jeg ikke lige hvorfor den ikke skal starte explorer ( stifinder )

Hvad med dette ?

"C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe" -k www.facebook.com

Prøv at sætte den ind i : søg i alle programmer og filer -og så ENTER

var det noget ?
Avatar billede nnccnn Nybegynder
21. marts 2013 - 17:40 #3
@opt - mange tak, det var lige i den stil jeg tænkte, har du en ide om hvordan jeg får iexplore ect til at starte i fullscreen?

@martens - jeg vil gerne undgå explorer for at spare på ressourcer og fordi det er en infoscreen som kun skal bruge iexplore

Vh Nicklas
Avatar billede andera Novice
21. marts 2013 - 18:12 #4
Man kan starte programmer fra gruppen start i alle programmer
Avatar billede nnccnn Nybegynder
21. marts 2013 - 18:40 #5
@andera - tak, jeg har fået den til at starte i kioskmode.

Nu mangler jeg bare at starte som fullscreen og ikke et lille vindue som skal maksimeres først
Avatar billede andera Novice
21. marts 2013 - 19:33 #6
Måske kan denne vejledning hjælpe:
http://support.microsoft.com/kb/154780