Avatar billede Tobi97 Novice
14. marts 2013 - 22:19 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

hvilken anti virus software er bedst (gratis)

hey nu har jeg læst en hel del tråde med 117 forskellige antivirus programmer der anbefales, men vil gerne vide hvad er det bedste gratis anti virus software, jeg bruger selv avast. men er i tvivl om det er det rette valg :S
Avatar billede Jensen DK Novice
15. marts 2013 - 06:12 #1
Det bedste er avast, så du er godt garderet.
Avatar billede Jensen DK Novice
15. marts 2013 - 06:13 #2
PS. der er forskellige meninger om hvad der er det bedste, den ene uge er det det ene, næste uge er det noget andet.
Avatar billede kris916g Nybegynder
15. marts 2013 - 06:51 #3
men AVG er blevet testet med en lang række andre anti virus programmer hvor AVG blev valg som det bedste. http://free.avg.com/eu-en/free-antivirus-download
Avatar billede 220661 Ekspert
15. marts 2013 - 07:59 #4
Jeg er enig i de to valg.
Har dog ved en test af antivirusprogrammer læst, at valget af styresystem, kunne være en faktor i valget af hvilket program man skulle bruge.
Personligt bruger jeg AVG.
Avatar billede jolinda Novice
15. marts 2013 - 08:21 #5
Jeg bruger selv AVG, og er fint tilfreds med det. Ellers så prøv at læse denne artikel: http://www.billigste-internet.dk/guide-gratis-antivirus-programmer/
Avatar billede 220661 Ekspert
15. marts 2013 - 08:45 #6
#4 Og jeg har Malwarebytes Pro som supplement til AV programmet.

Her er en test fra tyskland der understøtter det som Jolinda  beskriver om MSE i sit link:
http://www.av-test.org/tests/privatanwender/windows-7/novdez-2012/

Personligt synes jeg jo det er underligt at Microsoft ikke kan lave et program der kan beskytte deres eget styresystem bedre end hvad det gør.
Avatar billede gorgemuld Nybegynder
15. marts 2013 - 09:18 #7
Jeg gad godt vide hvilke sider i hopper rundt på siden Microsoft Security Essentials ikke er godt nok?
15. marts 2013 - 09:23 #8
Ti hi * Lidt af en 'religionssag' ...

Bruger selv
MSE + MalwareBytes FREE (Manuelt)
Avatar billede 220661 Ekspert
15. marts 2013 - 09:38 #9
#7 Den side jeg refererer til er et certificeret institut der laver AV tester.
Bruger kun denne side da jeg har tiltro til denne.
Avatar billede jolinda Novice
15. marts 2013 - 10:33 #10
Jeg er helt enig med 220661.

Der er flere test der viser, at Microsoft Security Essentials halter bagud ift. Avast, AVG mm. Bl.a. 220661's refereret artikel.
Avatar billede jolinda Novice
15. marts 2013 - 10:34 #11
Hov. Det var ikke mening, at det skulle være et svar. Det beklager jeg.
Avatar billede Tobi97 Novice
15. marts 2013 - 16:01 #12
ok tak :)
Avatar billede Blueeyez Mester
15. marts 2013 - 16:36 #13
Må nok bakke #7 og #8 op.

Bruger dog ikke malwarebytes da eg ikke fandt mere snavs med det på mit system, så i bund og grund handler det om hvad du som brugeren af pcen laver på internettet, du kan købe det bedste beskyttelse og stadig ende med at skulle bøvle fordi du som bruger ikke er opmærksom på hvad du egentligt laver..

Handler os meget om hvilken browser du bruger og om du har konfigureret den samt tilføjet udvidelser..

Og self os din firewall hvad den tillader.
Avatar billede vagn99 Nybegynder
16. marts 2013 - 11:27 #14
Jeg har lige opgivet at rense en vens pc for ukash (politi virus)
under xp-pro. Han havde ellers lige installeret Norton 360

Under win7 ultimate bruger jeg også MSE. Derudover kører jeg
gratisversion af Heimdal opdatering. Flere gange om ugen kører jeg
Ccleaner. Jeg har Kaspersky resque disk10 liggende.
Under ccleaner deaktiverer jeg desuden så meget som muligt i opstartfiler.
jeg synes mange andre virusprogrammer bruger for meget computerkraft.

Har du bedre ideer.
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2013 - 12:40 #15
#5 jolinda

Du blander noget sammen. De oplysninger du kommer med om AVG antivirus free er ikke rigtige. Det er oplysninger om AVG Internet Security, du oplyser om, og ikke AVG antivirus free.

Eksempelvis scanner AVG antivirus free ikke mail i real time, som det fremgår på AGV's hjemmeside. http://i.imgur.com/1mleOD0.png

Eller ludvigs hjørne.
http://i.imgur.com/m5FpKZA.png

Når der ikke er flueben ud fra mail, og for dens sags skyld, også shopping and netbank, betyder det at der ikke er beskyttelse.

For det andet skriver du :

"Og ofte har de ikke-gratis versioner bare masser af features som egentlig ikke er nødvendige, så du er godt rustet med et gratis antivirus program. Og du er lige så godt (hvis ikke bedre) stillet end hvis du har købt et antivirus program som fx TDC's sikkerhedspakke el. lign.

Citat fra Finansrådet :

Hvordan sker netbankindbrud?
"Alle netbankindbrud er sket som følge af, at it-sikkerheden på brugerens computer ikke har været tilstrækkelig. http://www.finansraadet.dk/tal--fakta/netbanksikkerhed.aspx

Okay hvis man ikke mener at beskyttelse, af netbank eller ens kreditkort oplysningerer er nødvendig, kan jeg godt være enig.

Nu mener jeg så ikke det !

Opdatering af computer er også en del af sikkerheden.
http://i.imgur.com/g6xOKFz.png

https://www.cert.dk/trendrapport2012/trendrapport.q3.2012.pdf

#7 gorgemuld
http://www.pcworld.dk/art/224545/test-saa-elendigt-er-microsofts-antivirus-vaerktoej
Avatar billede 220661 Ekspert
16. marts 2013 - 11:43 #16
#14 Problemet med at man får Ukash virussen er typisk at man ikke har opdateret Java samt de to flash playere fra Adobe (shockwave og flash), og selvfølgelig måden du bruger nettet på.
Det har intet at gøre med hvor god antivirus du har.
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2013 - 12:49 #17
Avatar billede per_moll Nybegynder
18. marts 2013 - 13:11 #18
antivirus programmer er lige dårlige de halter altid bagefter
det bedste råd er brug din sunde fornuft og lad være hoppe på tilbud der er for gode til at være sandt f.eks reklamer for dit og dat de er kun ude på at tømme din pung og stop med al det deling på facebook
Avatar billede Tobi97 Novice
12. april 2013 - 23:33 #19
l
Avatar billede 220661 Ekspert
13. april 2013 - 07:39 #20
#19 Jamen velbekomme da???
Det er da ikke pænt bare at lukke. Du har overhoved ikke deltaget i det der er foregået. Og når du måske har fået det du kom efter, så lukker du bare uden nogen form for responce.
Du kunne i det mindste have bedt om et svar fra en af hjælperne, så du kunne have uddelt de point du udlovede.
Kunne måske være du fik behov for hjælp en anden gang ikke?
Avatar billede 220661 Ekspert
13. april 2013 - 07:43 #21
Hov der var jo et svar i tråden som du kunne have valgt at bruge uden at gøre det. Hvad var der galt med hans indlæg?
Avatar billede Jensen DK Novice
13. april 2013 - 10:08 #22
Er nok så nærig at point er til eget forbrug.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. april 2013 - 13:35 #23
ja måske :-(
Avatar billede kimtheman Novice
11. oktober 2013 - 00:39 #24
Avatar billede Nevz Nybegynder
17. oktober 2013 - 09:31 #25
Hvis du gerne vil være rimelig sikker på at det er en malware application der virklig sikrer dig,ville jeg starte med ikke at bruge gratis software.Jeg selv bruger Webroots nye Secure Anywhere,det har ihvertfald ikke lukket noget ind her det sidste år.Et andet bud er Defensewall HIPS.Med det sidste er du faktisk sikret 99%.
Af de gratis vil AVG og Avast! nok være de bedste.
Avatar billede kimtheman Novice
17. oktober 2013 - 11:19 #26
#25 kan du selv finde nogle test sider der underbygger din kommentar?

Hvis man f.eks. kigger her:
https://www.virusbtn.com/vb100/archive/compare?tab=onDemand&id=14&id2=73&id3=74&id4=9&id5=55&id6=70

Så ser det jo ikke så godt ud for Webroots.

Og Defensewall HIPS er vel i sig selv "kun" en firewall. Og kan vist ikke rigtig finde nogle up to date oplysninger på det pt skulle være et godt program.

De fakta av comparatives har om programmet, stammer vist tilbage fra 2009
(AV-Comparatives er en uafhængig non-profit organisation, der tilbyder systematisk test, der kontrollerer, om sikkerhedssoftware, såsom PC / Mac-baserede antivirus produkter, og mobile sikkerhedsløsninger, lever op til sine løfter.)
http://www.av-comparatives.org/av-vendors/

Og skal det være gratis, har du helt ret i, man skal vælge avast (dette lå på en 6 plads da forbrugerhjemmesiden testede 18 virusprogrammer i april).

Men avg skal man ikke vælge. Og denne lå da også helt nede på en 15 plads i selv samme test.

Og mange mener gratis er godt nok. Men min egen mening er, med al den hacker aktivitet/ nye måder metoder til at udnytte folks identiteter med mere. Så ville jeg måske nok overveje om man ikke skulle ofre rundt regnet omkring 1 kr om dagen på at være mere sikker når man bevæger sig rundt derude.
Avatar billede Nevz Nybegynder
18. oktober 2013 - 08:36 #27
Jeg glemte at nævne,at hvis man bruger AVG free,og Avast! vil resultaterne være derefter.Af de to mener jeg Avast! er bedst så der er vi enige.

Begrundelsen for mine valg,er ikke så meget tests,som man kun kan bruge vejledende,men mere egne og andres erfaringer (både i Danmark og udlandet).Derfor valgene Defensewall HIPS (som jeg mener er en genial løsning),og WSA som jeg også mener er rimeligt godt med.
Iøvrigt hvis du mener Defensewall "bare" er en firewall,burde du prøve at læse om hvordan den virker.
Med hensyn til resultaterne for Webroot skal man huske at den er bygget med en teknologi,der ikke umiddelbart kan testes ligesom alm. antimalware software.