Avatar billede mesteren Nybegynder
14. marts 2013 - 16:10 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Smtp sende problem med yousee

Nogle der kan hjælpe med mit problem..

Har lige skiftet til yousee og er nu støt på at min mail ikke vil sende via deres smtp server, min gamle mail adresse som jeg har, ønsker jeg fortsat at kunne sende fra, hvad kan jeg gøre for at løse problemet..

Har min gamle mail fra cybercity ( som er blevet telenor )

Nogle der har en løsning på hvordan jeg kommer til at sende mail igen fra min gamle email adresse.

Med Venlig hilsen
Brian Låsesmeden.
Avatar billede vejmand Juniormester
14. marts 2013 - 16:24 #1
Hvis du bruger mail.telenor.d som udgående server, og port 587 burde det funke.....

http://postmaster.tdc.dk/publish.php?id=23851
Avatar billede vejmand Juniormester
14. marts 2013 - 16:25 #2
Ups, det var: mail.telenor.dk
Avatar billede mesteren Nybegynder
14. marts 2013 - 16:44 #3
Det virker desværre ikke,

får stadig denne fejl i mail programmet
Http:\\www.itvsikring.dk\mail.jpg

Hilsen Brian
Avatar billede vejmand Juniormester
14. marts 2013 - 16:51 #4
Har du flueben i "server til udgående post kræver godkendelse"

Det mener jeg ikke du skal.....

Nogen gange kan det også hjælpe at slette kontoen, og så oprette den igen, hvis den har været oprettet med forkerte oplysninger til at starte med.
Avatar billede vejmand Juniormester
14. marts 2013 - 16:56 #5
Husk også, det er brugernavn og adgangskode fra Telenor du skal bruge.....
Avatar billede mesteren Nybegynder
14. marts 2013 - 17:06 #6
Har lige prøvet at lave en ny, med samme fejl kode igen det vil stadig ikke virke..

kan man ikke købe sig til en uafhængige udgående server eller noget. så man ikke skal have det problem her..

har ikke fluge ben hakket af...

Hilsen Brian
Avatar billede mesteren Nybegynder
14. marts 2013 - 17:07 #7
har naturlig vis, også brugt deres koder,  har også kørt som en drøm da jeg havde fullrate..
Avatar billede mesteren Nybegynder
14. marts 2013 - 17:16 #9
yousee har lukket for deres port 25 , så det virker desværre ikke .. øv
Avatar billede vejmand Juniormester
14. marts 2013 - 17:18 #10
220661 >> Problemet her er, at det er på TDC's net, der kan du ikke bruge port 25 til at sende fra en ekstern domæne.....

mesteren >> Jeg er desværre først ved min egen PC engang i morgen tidlig, så kan jeg se hvordan jeg har sat det op i Windows LIve mail med en anden mail, end fra TDC.
Så kan vi gå det hele igennem fra bunden, hvis ikke du får det løst inden.
Jeg er sikker på, der ingen problemer er, når det først er sat rigtig op, kan bare ikke huske alle indstillinger.
Avatar billede mesteren Nybegynder
14. marts 2013 - 17:26 #11
Hej Vejmand
Det ville være fedt... har også teamviewer hvis det kunne hjælpe.

1000 tak for hjælpen indtil vider.

Hilsen Brian Låsesmed
Avatar billede 220661 Ekspert
14. marts 2013 - 17:31 #12
Tak vejmand.
Jeg fandt dette her http://postmaster.tdc.dk/publish.php?id=23851
Avatar billede vejmand Juniormester
14. marts 2013 - 17:33 #13
Velbekomme, lige et opklarende spørgsmål: Kan du modtage fra din gamle mail adresse?

Og ellers skriver jeg igen i morgen tidlig, når jeg har tjekket min egen opsætning........
Avatar billede mesteren Nybegynder
14. marts 2013 - 18:26 #14
ja modtager helt fint,,, alt virker der, har også lige snakket med yousee på facebook nu vil de prøve at åbne port 25 for mig, vil håbe det vil virke.. men har du en opsætnings løsningen er det super..

Hilsen Brian
Avatar billede vejmand Juniormester
15. marts 2013 - 07:20 #15
Så er jeg ved min egen PC igen.

Det er ikke en Telenor konto, men opsætningen må være samme princip, da det er en anden mail på TDc net.

Min er opsat sådan:
Der er, modsat det jeg skrev tidligere, flueben i "Min server kræver godkendelse"
Når jeg klikker på Indstillinger ud for dette flueben, har jeg prik i Brug samme indstillinger som på serveren til indgående post

Og jeg bruger port 587 til udgående.

Og når du bruger rigtig brugernavn og kode, samt smtp server (mail.telenor.dk), burde det spille....

Bruger du også mail.telenor.dk i indgående server?
Hvis ikke, så prøv lige det også, sammen med det flueben jeg nævnte ovenfor...
Avatar billede mesteren Nybegynder
15. marts 2013 - 21:30 #16
Hej vejmand
super mange mange tak, du har redet min weekend..
det virker bare perfekt..

Du skriver bare, hvis du får brug for en låsesmed en dag..

Hvordan får jeg givet dig point for hjælpen..

Hilsen Brian
Avatar billede vejmand Juniormester
15. marts 2013 - 21:39 #17
Velbekomme.  :-)

En anden gang, husk at sende egne indlæg som kommentar, og ikke som svar.
Du skulle have bedt mig om at sende et svar, som du så efterfølgende skulle have accepteret.
Avatar billede mesteren Nybegynder
15. marts 2013 - 22:12 #18
kan du så ikke sende et svar... ellers opretter jeg en ny så du kan få point, misforstod hvad jeg skulle...

Hilsen Brian
Avatar billede vejmand Juniormester
15. marts 2013 - 22:18 #19
Denne er lukket, men du kan oprette et nyt, som jeg har gjort her: http://www.eksperten.dk/spm/951917