Avatar billede maryann Nybegynder
14. marts 2013 - 15:11 Der er 9 kommentarer

Windows Live Mail fungerer ikke

Windows Live Mail driller gevaldigt. Efter en opdatering på Windows Update kunne jeg ikke starte Windows Live Mail. Jeg fik beskeden "Windows Live Mail er holdt op med at fungere". Efter flere forgæves forsøg på at løse problemet valgte jeg en systemgendannelse til tidspunktet før opdateringen og så virkede det igen. Det har så kørt noget tid indtil jeg opdaterede til IE 10 og der åbenbart fulgte nogle opdateringer med via Windows Update som gjorde at den igen gik kold. Jeg lavede så endnu en systemgendannelse men denne gang uden effekt. Jeg har prøvet at afinstallere Windows Live Essentials (+genstart) men efter geninstallation siger den nu "Windows Essentials er holdt op med at fungere" når jeg prøver at åbne Windows Live Mail.

Jeg har gentagne gange (uden effekt) forsøgt at reparere Windows Live Essentials via "Fjern/reparer" i "Tilføj/Fjern programmer".

Jeg kører Windows 7 64bit version og alt er opdateret via Windows Update.
Avatar billede maryann Nybegynder
14. marts 2013 - 15:32 #1
Kan det være en virus som har sneget sig uden om Eset Nod32 som jeg ellers synes fungerer suverænt godt??

Jeg er ikke god til det med at se systemfiler igennem for at se om noget er galt. Men jeg har prøvet at køre en online scan med et andet program og det fandt ingen virus.
Avatar billede mettestrandberg Nybegynder
09. april 2013 - 13:10 #2
Jeg oplever præcis det samme og håber på et nyttigt svar
Avatar billede larsini Seniormester
10. april 2013 - 08:42 #3
jeg har også store problemer og jeg er ret sikker på at de er opstået efter en opdatering til IE 10.
jeg tror faktisk at jeg har 2 eksemplarer at Windows live mail kørende samtidig. jeg har gjort alt inkl kørt et Microsoft reparations-program ved navn wlarp -skriv navnet i søg feltet nederst til venstre på skærmen - det hjalp lidt hos mig, men WLM kører stadig råddent (har ellers været perfekt i mange år.

jeg lurer nu på at afinstallere WLM helt og aldeles, men det kræver formentlig at man skal redigere i registreringsdatabasen, og det er jeg ikke stolt ved...
Avatar billede larsini Seniormester
28. april 2013 - 10:19 #4
jeg har fået løst mit problem på en god måde hvis nogen er interesseret i at høre så kom frit frem ???
Avatar billede csvendsen Nybegynder
19. juni 2013 - 05:05 #5
Nu har jeg fået samme problem. Jeg vil gerne høre hvorledes du løste fejlen.
Avatar billede DronningM Nybegynder
01. oktober 2013 - 12:32 #6
har samme problem. systemgendannelse hjalp i ganske kort tid. Så slog jeg alla automatiske opdateringer helt fra. Kørte så i 3 dage.

Slow pc fighter blev kørt og den finder konstant 1 opstartsfejl i Windows. Den retter selv problemet og en genstart af pc er nødvendig. Så kan jeg starte programmet og får hentet 1 meddelelse og problemet genopstår.

Nu er det så, at der ligger nogle vigtige dokumenter og venter på mig i en mail. Som jeg så ikke kan åbne.

Nogen der har en god løsning, så jeg ikke skal til at benytte Hotmail eller lign?
Avatar billede ffsoft Praktikant
21. september 2014 - 14:16 #7
Jeg har problemet nu så jeg vil gerne høre hvad svaret er.
10. juli 2016 - 20:39 #8
Jeg har dette problem på min bærebare nu som kører Windows 7 og der har aldrig værret problemer med Windows Live Mail, før 4 Juli 2016 hvor det holdt op med at virke.:( Jeg har renset min PC er og ´søgt i Registreringsdatabasen (Regedit) samt geninstalleret Windows Essentials og intet hjælper her min Windows Live Mail 2012 kommer ikke mere frem på skærmen men en fejlmeddelelse om at et Virus Program evt, benytter mine Mail mapper, så det er skisme et mysterie og jheg tror ikke at det hjælper at opdatere Windows 7 til Windows 10.
Jeg har billeder ar fejlmeddelelsen men kan ikke sætte dem ind her sorry jeg må nok finde mig et andet mailprogram til min bærebare.:)
14. juli 2016 - 22:54 #9
Problemet med at Windows Live Mail holder op med at virke lige pludselig og geninstll af Windows Rssentials ikke hjælper:
Mange har dette problem og har opgivet t løse det og selv Microsoft har ikke kunnet hjælpe her, så hr er min løsning og jeg vil lige nævne at hvis du ikke har forstand på at arbejde i Windows Registreringsdatabase, så få en der har forstand på dette til at hjælpe dig.!!!!
Jeg selv har åbnet Registreringsdatbasen da jeg i mange år har arbejdet med den slags (Regedit), og jeg brugte søgeordet: Windows Live Mail og hver gang der kom noget frem så slettede jeg den pågældende nøgle og hvis der står flere ting til højre, så kik til venstre hvor du kan se t der er en svag markering af denne nøgle og højreklik og vælg Slet og så er det op foroven igen og fortsætte søgningen til næste registrering hvor: Windows Live Mail forekommer og det er ritig mange steder så man skal fortsætte denne søgning til: næste nøgle som indeholder Windows Live Mail og sleette nøglen , lige til der ikke er flere søgemuligheder, så lukker mn Regedit ned og prøver t trykke på genvejsikoet igen ttil Windows ;ive Mail og så kommer der en log in box som man skal udfylde og så har man sin WL Mail kørende igen.
Hvis du vil søge efter  dine mail som du har gemt eller modtaget, så brug *.eml i din søge Browser efter filer med denne egenskab og så kan du se dine mail.
Til sidst så vil jeg ikke anbefale at ukyndige brugere roder i registreringssdatabasen, få en kyndig til at hjælpe dig her hvis du ikke kendder til Regedit.!!!
Venlig Hilsen
Gerhardt Frank -PC bruger og Programmør siden 1979.
Hverken Lærling eller Praktikant her som der står i min Profil.:)