Avatar billede ibrahimc Nybegynder
13. marts 2013 - 20:45 Der er 21 kommentarer

Google kan ikke finde min hjemmeside

Hej eksperter..
Jeg har købt en template fra templatemonster denne (
http://www.templatemonster.com/flash-cms-templates/37174.html)
, en installation af FLASH MOTO CMS og hosting fra Bluehost.com.
Jeg har efterfølgende fundet ud af at man ikke kan finde min hjemmeside på google eller andre søgemaskiner, da min hjemmeside er bygget af flash :s ? Min hjemmeside bliver udelukkende en webshop, så det bliver et stort problem for mig, hvis man ikke kan se min hjemmeside på google.
Men så kontaktede jeg MOTO CMS og jeg fik dette svar:

I would like to inform you that our CMS is based on XML files. In other words all the content is kept in XML files that are readable by Google robots (i.e. regular Flash templates have their content kept in .SWF files that can not be read by search robots)

That is why I want to insure you - with our CMS there will be no problems with SEO at all. We have a lot of clients with PR 3 and PR 4 ratings.

Hvad vil dette sige? Er det forstået korrekt at jeg skulle have købt den der template i ikke flash eller hvordan??

På forhånd mange tak!
Avatar billede mash Mester
13. marts 2013 - 21:00 #1
Det de siger er at soege maskiner godt kan "finde" din hjemmeside da alle data lagers i xml filer som soegemaskiners "robot" fint kan laese.

Hvor lang tid har din hjemmeside vaeret online?
du kan i din statistik paa dit webhotel se om google og andre soegemaskinerr har vaeret forbi.

det kan godt tage lidt tid foer du kan se din hjemmeside i eks. google.
Avatar billede 2Mida Praktikant
13. marts 2013 - 21:02 #2
2 ting:

Hvordan konkluderer du at din hjemmeside ikke kan findes af google? SEO er en diciplin for sig og der er mange om budet at ligge på side 1

Moto skriver, at selvom dit cms er flashbaseret kan det læses af google, idet indholdet er gemt i xml filer (om det passer, er noget andet)
Avatar billede mash Mester
13. marts 2013 - 21:04 #3
Vedr. flash saa er det ikke det store problem hvis dine kunder bruger en computer til at tilgaa siden, men nye smartphones/tablets understoetter ikke flash.
Avatar billede ibrahimc Nybegynder
13. marts 2013 - 21:14 #4
Jeg har spurgt forskellige der har styr på det med hjemmesider og de sagde at det var umuligt at blive fundet af google, idet den er af flash.. Og det at ham fra MOTO CMS siger det her forvirrer mig bare endnu mere.
Min hjemmeside har kun været online i en uges tid.

Men tror i virkelig google og andre søgemaskiner ville kunne læse min hjemmeside selvom hele hjemmesiden er lavet med flash??

Jeg overvejede nemlig kraftigt at bede om pengene tilbage, da det er noget de tilbyder, hvis ikke man er tilfreds.
Avatar billede ibrahimc Nybegynder
13. marts 2013 - 21:15 #5
2mida - problemet er at jeg overhovedet ikke findes på nogen som helst sider når jeg søger navnet på eksempelvis mit domæne på google.
Avatar billede mash Mester
13. marts 2013 - 21:21 #6
Eftersom det er et CMS system skal flash hente data "udefra" dvs selve flashen er kun en "facade" som henter alle sine data fra, i dit tilfaelde, XML filer som google og andre soegemaskiner har det fint med, jeg har selv lavet en del hjemmesider i flash for nogle aar siden som eks. google fandt uden problemer.

Der findes flere metoder til at faa flash til at blive soegebare og er sikker paa at dem du har koebt det ved har styr paa det.
Avatar billede ibrahimc Nybegynder
13. marts 2013 - 21:26 #7
Ved du så om det er muligt at gøre  hjemmesiden læselig for Apple?
Og da jeg nu har hosting hos et amerikansk firma "bluehost" og skal lave hjemmesiden til en webshop og sælge varer her i danmark, vil det så da fungere? Ved du det?
Avatar billede 2Mida Praktikant
13. marts 2013 - 21:26 #8
MOTO virker nu ret klar i spyttet - alt indhold forefindes i xml som robotterne kan læse.

Uden at være SEO ekspert, virker en uge som meget kort tid for at komme på googles landkort, min erfaring er min 3-4 uger
Avatar billede ibrahimc Nybegynder
13. marts 2013 - 21:31 #9
Er det så også normalt at selvom jeg skriver mit domænenavn på google, at den ikke engang kan finde det?
Avatar billede mash Mester
13. marts 2013 - 21:32 #10
Saa vidt jeg ved saa kan en mac computere fint se flash,det hvor problemet kommer er hvis man bruger iphone/ipad/nyeste android enheder som ikke understoetter flash til at gaa paa din side, saa virker din (maaske) ikke.
Avatar billede mash Mester
13. marts 2013 - 21:34 #11
Ang. at du ikke kan finde dit domain navn har det ikke noget med flash at goere.

Ang. flash og google kan du evt. kigger paa linked herunder:

http://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?hl=da&answer=72746
Avatar billede ibrahimc Nybegynder
13. marts 2013 - 21:36 #12
Hvad er grunden så til at der ikke dukker noget op på google når jeg søger navnet på mit domæne?
Tak for link!
Avatar billede ibrahimc Nybegynder
13. marts 2013 - 21:44 #13
Og da jeg nu har hosting hos et amerikansk firma "bluehost" og skal lave hjemmesiden til en webshop og sælge varer her i danmark, vil det fungere eller? undskyld alle de spørgsmål, men er ret forvirret, som i nok har lagt mærke til
Avatar billede mash Mester
13. marts 2013 - 21:47 #14
Det maa nogle der klogere end mig svare paa :-), kunne vaere at soege robotterne ikke har vaere forbi endnu, mener det er et sted man kan tjekke sidens soegeoptimering, fandt lige noget her vwd ikke om det er noget men proev og se hvad soegeord din side har:

http://www.onlinelab.dk/toolbox/tjek-din-websides-primaere-soegeord/
Avatar billede mash Mester
13. marts 2013 - 21:49 #15
hvor din side er hosted skulle ikke vaere noget problem, internetter er ligeglad med hvor serveren befinder sig :-)
Avatar billede ibrahimc Nybegynder
13. marts 2013 - 21:57 #16
Tak for linket! :-) Ja okay, tænkte bare med hensyn til betalingsformerne, men det vel også ligegyldigt da jeg har har tænkt mig at bruge paypal til min hjemmeside
Avatar billede mash Mester
13. marts 2013 - 22:02 #17
Ang. betaling saa hoster man normalt ikke selv selve betalingen dvs. naar man trykker paa betal saa kommer man over paa en side der er hosted dem der man her en betaling aftale med, saa det er ikke noget problem.
Avatar billede ibrahimc Nybegynder
13. marts 2013 - 22:11 #18
Det tænkte jeg nok - Lækkert! :-)..
You might have bad ranking due to several reasons -

- You did not set up title and Heading 1 to text on your pages

- Your content was built not long ago and Google did not parse your website yet

- Competition on keywords you use for search is too high

- You did not fill in Keywords, Description fields for each page in Control Panel

- You did not create a sitemap for your site (there is a feature in Website Preferences under SEO and Analytics Tab, a button can be clicked for sitemap to be created)

As I informed you all Flash templates are useless for SEO as content is kept in Flash files. But our CMS keeps it in XML file named content.xml that is located in xml folder on your server. You may check it yourself.

Dette er hvad han lige har skrevet til mig.
Avatar billede mash Mester
13. marts 2013 - 22:33 #19
Ja ok...

du skal jo lave noget indhold paa din side foer den rigtigt kommer med i soegemaskinerne, at han saa ikke er helt opdateret med at google kan kigge i .swf filer(flash) er en anden sag :-)

en sitemap er meget vigtig, men den kan du foerst lave naar er faerdig med alt indholdet paa side og er klar til at saelge.

Keywords og Description skal osse vaere relavante til det du saelger.

En helt anden ting er at du skal ikke regne med at faa mange kunder igemmen google soegeninger, da der er mange side at konkurrere med, betalte reklamer er vejen frem i starten.
Avatar billede ibrahimc Nybegynder
13. marts 2013 - 22:38 #20
:-) .. hvad er en sitemap og keywords og description hvad skal man evt skrive i de felter hvis ens produkter er fx, kosmetik produkter? hjælper keywords og description med at få ens hjemmeside fundet af diverse søgemaskiner?
Avatar billede mash Mester
13. marts 2013 - 22:54 #21
en sitemap er et "kort" over din hjemmeside, det laver dit cms system selv som de sige "there is a feature in Website Preferences under SEO and Analytics Tab, a button can be clicked for sitemap to be created"

Keywords er alle product navne og katagorier, eks. neglelak oejenskygge,laebestift osv. plus navne paa dem.

det skal laves for vaer enkelt side, nu kender jeg ikke det system du bruger men der maa vaere en manual til det.