Avatar billede learner Praktikant
13. marts 2013 - 11:50 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

automatisk backup af mysql - efter opdatering og med safe mode on

Hej

Jeg har et script som tager backup vha
exec("/usr/bin/mysqldump --opt --host=$host --user=$user --password=$passw $database > $backupFile")

Men efter jeg har flyttet det hele til en anden hosting, så har jeg fået problemer.

Den nye hosting har nyere versioner og derfor tvungen safe mode on.

Hvordan dælan skal jeg nu tage automatisk backup af databasen? Nogen der har nogen simple løsninger?

På forhånd tak
Avatar billede olebole Juniormester
13. marts 2013 - 17:16 #1
<ole>

Find en udbyder, som formår at administrere en server uden safe_mode. Det skaber masser af problemer, så du har kun set begyndelsen

/mvh
</bole>
Avatar billede learner Praktikant
03. april 2013 - 13:31 #2
tak for svar - har nu fået dem til at slå safe mode fra, men den skriver stadig
Warning: exec() has been disabled for security reasons in /var/www...
Avatar billede olebole Juniormester
03. april 2013 - 15:50 #3
Problemet er det samme: Udbyderen
Avatar billede learner Praktikant
04. april 2013 - 13:31 #4
ja
så må jeg finde på noget andet der tager backup
kender du et godt script der kan danne en sql backup og smide den på serveren eller et andet mere sikkert sted?
Avatar billede learner Praktikant
20. november 2014 - 10:16 #5
OK tak Ole
lukker her