Avatar billede geek Nybegynder
13. januar 2000 - 20:23 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laver jeg en "Swupper" i 3dmax 3

Jeg vil gerne lave en Swupper men ved ikke hvordan, håber nogen kan hjælpe.

Swupper = to objekter der nærmer sig hinanden og når de kommer for tæt på hinanden smelter de sammen.

jeg ved at metapartikler kan noget af det som jeg gerne vil, men ikke nok.
jeg vil f.eks. gerne kunne få to tilfældige objekter til at Swuppe sammen.
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
13. januar 2000 - 20:39 #1
er det ikke bare en boolean du vil lave (hmm det havde jeg ikke lige formulert særligt godt)
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
13. januar 2000 - 20:41 #2
altså du trækker to objecter fra hinanden under animationen ?

(har brugt 3dmax i ca. 2 timer ialt så jeg vil forsvinde igen)
Avatar billede roslev Nybegynder
14. januar 2000 - 02:56 #3
Kan du forklare hvilke 2 objekter det er? ...og hvordan skal de "swuppe"? Skal det være et blødt gelé-agtigt "swup", eller bare et hårdt "swup"?
Avatar billede geek Nybegynder
14. januar 2000 - 15:50 #4
Det skulle helst kunne være alle objekter, men i værtfald en box og en Sphere.
og det skal være et blødt gelé-agtigt "swup"
Avatar billede i11uzion Nybegynder
14. januar 2000 - 23:55 #5
Hmmm, jeg har ikke selv leget med det (endnu), men har du prøvet den dims i MAX som hedder "morph"???
Avatar billede geek Nybegynder
15. januar 2000 - 01:05 #6
Jeg har lagt et eksempel på en Swupper ud på følgende addresse http://home.worldonline.dk/~rrs/swupper/

Det burde illustrere hvad der menes med Swupper
Avatar billede funnymaker Nybegynder
20. januar 2000 - 12:54 #7
Det du taler om er sandsynligvis meta balls hvilket du ikke kan bruge i 3DSmax 3 uden et plugin (spørg mig ikke om hvilket....
Avatar billede geek Nybegynder
20. januar 2000 - 21:25 #8
Okay er der så nogen som har et sådan plugin

de 350 vil blive givet til den der har et sådan plugin som virker til 3D max 3 eller den som fortæller hvordan man gør uden plugin
Avatar billede i11uzion Nybegynder
27. januar 2000 - 22:00 #9
Den eneste, ikke 99% umulige, måde at gøre det på, er at bruge et plug-in fra Digimation som hedder "Clay Studio Pro" (den nyeste udgave er vist 1.93e)...
Jeg har ikke selv prøvet programmmet, så jeg kan desværre ikke guide dig, men jeg ved at man kan lave det med Clay Studio...

Men kig selv på http://www.digimation.com
Avatar billede i11uzion Nybegynder
29. januar 2000 - 13:42 #10
... Får jeg så pointene, eller...????
Avatar billede geek Nybegynder
30. januar 2000 - 19:50 #11
Easy now
Jeg er en fattig studerne og har ikke råd til at tjekke denne side hver dag.
skal lige finde ud af om det virker til det det skal før du får dine point
Avatar billede geek Nybegynder
30. januar 2000 - 20:14 #12
Okay det ser ud til at være det jeg har brug for.
Her er så dine point..

Og MANGE tak for hjælpen.
Avatar billede i11uzion Nybegynder
30. januar 2000 - 21:18 #13
Hmmmm, det var da så lidt... :)
Avatar billede snikko Nybegynder
14. marts 2000 - 11:37 #14
Hvis det er så er det er andet fremragende program der hedder metareyes..